Witam drogich forumowiczów.
Mam problem z kupującym, sprzedałem niedawno na Allegro dysk twardy do laptopa oczywiście sprawny w 100% na aukcji znajdowało się zdjęcie przedstawiające dysk, wynik testu programu HD TUNE 2.55. Początkowo była to aukcja lecz na prośbę kupującego wystawiłem jako KUP TERAZ oczywiście się zgodziłem. Po szybkiej wpłacie , wysłałem od razu na drugi dzień. Chcę przypomnieć , że dysk został zapakowany zgodnie z wymogami przez kupującego w gąbkę i kopertę bąbelkową. Dysk przed wysyłką został oczywiście sprawdzony. Gdy kupujący otrzymał dysk napisał, że dysk nie startuje i jest uszkodzony na co ja odpisałem , ze to nie możliwe. Jak wszyscy dalej się domyślają kupujący zaczął mi ubliżać i wypisywać, że go oszukałem i żąda zwrotu pieniędzy. Odpisałem mu, że dysk był sprawdzany oprogramowaniem HD TUNE 2.55 (mam zrzut ekranu jako dowód) i napisałem , że jak by był uszkodzony to bym to napisał i wystawił w uszkodzone. Kupujący twierdząc dalej, że go oszukałem napisał , że wyśle dysk i mam mu oddać pieniądze na to ja mu odpisałem , że jeżeli do dysku dołączy w formie pisemnej zaświadczenie z serwisu który zajmuje się montażem dysków do Latopów , że dany dysk jest uszkodzony z mojej winy to rozpatrzę reklamacje, zaznaczyłem , że na tym zaświadczeniu ma znajdować się pieczątka serwisu z data i podpisem zgadzającym się z datą otrzymania maila o nie działającym dysku. Oczywiście kupujący wysłał mi dysk lecz bez tego zaświadczenia na co ja odesłałem go z powrotem. Kupujący w między czasie założył spór na Allegro napisał ,że go oszukałem itp. ja odpisałem , że dysk był sprawny przed wysyłką i , że kupujący najzwyczajniej go popsuł z własnej winy przy zakładaniu nie znając się na tym zamiast oddać go do serwisu i żeby go tam założyli po czym kupujący nie dodał żadnej odpowiedzi i zamknął spór.
Otrzymałem po pewnym czasie mail od Allegro następującej treści :
Witamy,
Otrzymaliśmy informację, że spór transakcyjny z Użytkownikiem ****** w sprawie aukcji numer (********) nie został rozstrzygnięty.
Kupujący zostanie poinformowany o możliwości dochodzenia swoich praw na drodze sądowej oraz otrzyma od Serwisu zaproszenie do skorzystania z porady prawnej udzielanej przez kancelarię prawniczą.
W związku z tym zachęcamy do ponownego kontaktu z Kontrahentem w celu wyjaśnienia zaistniałego problemu transakcyjnego oraz ustalenia wszelkich warunków związanych z ewentualną reklamacją towaru.
--
Z poważaniem,
Zespół Allegro
Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Proszę więc o pomoc bo nie wiem co w tej sprawie dalej robić. Allegro na moje maile odpisuje jedynie w taki sposób:
Witam.
Dziękuję Panu za kontakt.
Serwis Allegro nie będąc stroną zawieranych za jego pośrednictwem umów, nie ingeruje w szczegółowe ustalenia dotyczące finalizacji transakcji.
Kwestie sporne dotyczące warunków zakupu przedmiotu, jak i jego ewentualnej reklamacji lub zwrotu Kontrahenci powinni wyjaśnić bezpośrednio ze sobą.
Po zawarciu umowy dalsze postępowanie Kontrahentów wyznaczają obowiązujące przepisy prawa.
Czekam na szybką odpowiedz
Zaznaczyć chcę , że posiadam maila w których kupujący napisał , że sam montował dysk i wkładał go też do innych laptopów i że na żadnym laptopie nie działa. W innym mailu pisał , że dysk startuje lecz nie jest widziany w biosie. Po pewnym czasie zauważyłem , że kupującym jest kobieta. Po komentarzach na jej koncie mogę stwierdzić, że to nie pierwszy raz ma problem z działaniem sprawnych urządzeń.