Zakup mebli przez internet - niezgodność produktu - odstąpienie od umowy
Witam!
Po krótce sytuacja następująca.
Zakupione zostały meble w sklepie internetowym, przy czym skorzystaliśmy z możliwościa podania wymiarów, w jakich mają być wykonane.
Meble zostały dostarczone dzień po "ostatecznym" terminie, zamówienie było niekompletne (brakowało szafki), ale zapłaciliśmy za resztę.
Podczas oględzin (to były meble do samodzielnego montażu), okazało się że każdy z wymiarów jest zły (brakowało od 5 do 10 cm), dodatkowo polakierowane paskudnym lakierem powodującym zawroty głowy. Na stronie mają informacje o lakierze "ekologicznym"
Jakie są opcje zwrotu? Właściciel zakładu kłóci się i twierdzi że nie możemy dostać zwrotu pieniędzy i ew. mogą "dorobić" brakujące cm, z tym że nie mamy gwarancji dotrzymania terminu oraz nie wiemy co zrobić z tym lakierem - nie ma dowodów, ale nie trzeba być chemikiem żeby stwierdzić że nie da się przebywać w jednym pokoju z tymi meblami.
Proszę o sugestie co można zrobić w tej sytuacji. Czy możemy odstąwić od umowy w tym przypadku? Na co się powołać?
|