12-09-2012, 18:17
|
| Początkujący | Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.
Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że najprawdopodobniej otrzymam zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie w ogóle mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ dyski podrożały w tym czasie nawet o 100 %. Dysk był kupowany w sklepie sieci Shift. Czy mogę domagać się od sklepu naprawy/wydania nowego dysku i odmówić przyjęcia pieniędzy?
Pozdrawiam.
|
| |
12-09-2012, 18:30
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a Dante41k Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że najprawdopodobniej otrzymam zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie w ogóle mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ dyski podrożały w tym czasie nawet o 100 %. Dysk był kupowany w sklepie sieci Shift. Czy mogę domagać się od sklepu naprawy/wydania nowego dysku i odmówić przyjęcia pieniędzy?
Pozdrawiam. |
Nie możesz;]
Nawet jakbyś reklamował z ustawy, to jest zapis o nadmierności kosztów.
Jaki to był producent sprzętu?
|
| |
12-09-2012, 18:36
|
| Początkujący | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.
Seagate. Czyli co, mam się teraz wypchać połową ceny sprzętu i nic nie mogę z tym zrobić?
Za takie pieniądze nawet jakbym chciał to nie znajdę dysku o takich samych parametrach i pojemności.
|
| |
12-09-2012, 19:56
|
| Początkujący | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.
Nie mogę znaleźć opcji edycji na forum więc przepraszam za post postem.
Znalazłem w innym temacie taki zapis:
Art. 8. 1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Wynika z tego, że wymiana na nowy lub naprawa jest nieopłacalna dla sklepu. Ale zwrot pieniędzy jest nieopłacalny dla mnie w tym momencie ponieważ nie kupię za takie pieniądze dysku o takich samych parametrach. Jestem w tym momencie narażony na dośc dużą niedogodność.
|
| |
12-09-2012, 20:59
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a Dante41k Nie mogę znaleźć opcji edycji na forum więc przepraszam za post postem.
Znalazłem w innym temacie taki zapis:
Art. 8. 1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Wynika z tego, że wymiana na nowy lub naprawa jest nieopłacalna dla sklepu. Ale zwrot pieniędzy jest nieopłacalny dla mnie w tym momencie ponieważ nie kupię za takie pieniądze dysku o takich samych parametrach. Jestem w tym momencie narażony na dośc dużą niedogodność. |
Zarządaj zwrotu dysku i wyślij go sam na szyszkową w warszawie.
|
| |
12-09-2012, 21:09
|
| Początkujący | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.
Ok, ale nie mam nic poza paragonem. Jak mam w takim razie reklamować dysk u seagate?
Poza tym oddałem już dysk do sklepu. Czy kiedy sklep wyda decyzję co na 90% będzie oznaczało zwrot pieniędzy mogę zażądać zwrotu dysku i samemu wysłać go do producenta?
|
| |
12-09-2012, 21:55
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a Dante41k Ok, ale nie mam nic poza paragonem. Jak mam w takim razie reklamować dysk u seagate?
Poza tym oddałem już dysk do sklepu. Czy kiedy sklep wyda decyzję co na 90% będzie oznaczało zwrot pieniędzy mogę zażądać zwrotu dysku i samemu wysłać go do producenta? |
seagate wymaga jedynie nr seryjnego,ale gwarancję liczą od daty produkcji..
kiedy go kupiłeś?
|
| |
12-09-2012, 22:55
|
| Początkujący | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.
Sprawdzałem wcześniej na stronie seagate i dysk miał gwarancję do 2014 roku. Ale nie o tym, to, że dysk ma gwarancję to wiem. Chodzi mi o sposób doprowadzenia do tego, żebym otrzymał nowy lub naprawiony dysk zamiast pieniędzy. W tym momencie jest to śmieszna kwota 217 zł za co nie kupię dysku 1 TB.
|
| |
12-09-2012, 23:02
|
| Moderator | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a Dante41k Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. |
Rozumiem, ze naprawa jest niemożliwa. Co umowa gwarancyjna przewiduje na wypadek takiej niemożności?
|
| |
13-09-2012, 08:35
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a Dante41k Sprawdzałem wcześniej na stronie seagate i dysk miał gwarancję do 2014 roku. Ale nie o tym, to, że dysk ma gwarancję to wiem. Chodzi mi o sposób doprowadzenia do tego, żebym otrzymał nowy lub naprawiony dysk zamiast pieniędzy. W tym momencie jest to śmieszna kwota 217 zł za co nie kupię dysku 1 TB. |
Odbierz dysk i sam wyślij do warszawy oni nie robią korekt tylko wymieniają, jedyny minus to na swój koszt wysyłasz dysk do warszawy a oni ci odeślą naprawiony albo nowy . A sklep to na tych reklamacjach zarabia albo dystrybucja.
|
| |
13-09-2012, 12:27
|
| Początkujący | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a cedwah Rozumiem, ze naprawa jest niemożliwa. Co umowa gwarancyjna przewiduje na wypadek takiej niemożności? |
Podejrzewam, że naprawa nie byłaby wielkim problemem bo w dysku zaczęła siadać mechanika. Sprzedawca jednak powiedział że "dysków się nie naprawia". To, że traktują ludzi jak lobotomitów to sprawa drugorzędna. Cytat:
Napisał/a ktaczal Odbierz dysk i sam wyślij do warszawy oni nie robią korekt tylko wymieniają, jedyny minus to na swój koszt wysyłasz dysk do warszawy a oni ci odeślą naprawiony albo nowy . A sklep to na tych reklamacjach zarabia albo dystrybucja. |
Teraz to już trochę za późno bo dysk oddałem już do sklepu. Muszę czekać w tym momencie ok 2-3 tygodni. Czy po tym czasie nie będzie ewentualnie problemów z odebraniem dysku ze sklepu i wysłaniem go osobiście do producenta?
|
| |
13-09-2012, 15:52
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. Cytat:
Napisał/a Dante41k Podejrzewam, że naprawa nie byłaby wielkim problemem bo w dysku zaczęła siadać mechanika. Sprzedawca jednak powiedział że "dysków się nie naprawia". To, że traktują ludzi jak lobotomitów to sprawa drugorzędna.
|
W przypadku dysku, mechanika jest znacznie trudniejsza. łatwiej wymieniać elektronikę,ale gwaranci tego nie robią,bo w EU to za duże koszta.
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy (odpowiedzi: 11) Witam,
otóż mam taką sprawę, kupiłem marynarkę w Mango Outlet przez internet prawie miesiąc temu.
Marynarka była za duża więc oddałem w ramach... | § Buty do reklamacji - sprzedawca nie chce oddać pieniędzy tylko chce naprawiać (odpowiedzi: 14) TAK ZAPOZNAŁEM SIĘ Z PORADNIKIEM.
Oddałem buty do reklamacji. Podałem że chcę wymianę na nowe lub zwrot pieniędzy. Podałem numer telefonu do... | § Sprzedawca nie chce mi oddać pieniędzy (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie!
Ok. 2 tygodni temu kupiłem w sklepie komputerowym matrycę do laptopa za 100zł. Lecz tydzień później oddałem matrycę , gdzie... | § Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam
28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy... | § Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 39) Witam!
Mam problem z reklamacją dysku twardego.
Na początku października 2008r na aukcji w Allegro kupiłem dysk twardy. Dysk otrzymałem tylko z... | § Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam! Komputer na gwarancji uległ uszkodzeniu, a konkretnie dysk twardy -BĘDY ZAPISU. System operacyjny oraz MS Office - oryginalny ( nabyte razem z... | | |