Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. - Forum Prawne

 

Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że najprawdopodobniej otrzymam zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie w ogóle mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ dyski ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-09-2012, 18:17  
Dante41k
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że najprawdopodobniej otrzymam zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie w ogóle mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ dyski podrożały w tym czasie nawet o 100 %. Dysk był kupowany w sklepie sieci Shift. Czy mogę domagać się od sklepu naprawy/wydania nowego dysku i odmówić przyjęcia pieniędzy?

Pozdrawiam.
Dante41k jest off-line  
12-09-2012, 18:30  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a Dante41k Zobacz post
Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że najprawdopodobniej otrzymam zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie w ogóle mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ dyski podrożały w tym czasie nawet o 100 %. Dysk był kupowany w sklepie sieci Shift. Czy mogę domagać się od sklepu naprawy/wydania nowego dysku i odmówić przyjęcia pieniędzy?

Pozdrawiam.
Nie możesz;]
Nawet jakbyś reklamował z ustawy, to jest zapis o nadmierności kosztów.
Jaki to był producent sprzętu?
greg1003 jest off-line  
12-09-2012, 18:36  
Dante41k
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Seagate. Czyli co, mam się teraz wypchać połową ceny sprzętu i nic nie mogę z tym zrobić?

Za takie pieniądze nawet jakbym chciał to nie znajdę dysku o takich samych parametrach i pojemności.
Dante41k jest off-line  
12-09-2012, 19:56  
Dante41k
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Nie mogę znaleźć opcji edycji na forum więc przepraszam za post postem.

Znalazłem w innym temacie taki zapis:

Art. 8. 1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Wynika z tego, że wymiana na nowy lub naprawa jest nieopłacalna dla sklepu. Ale zwrot pieniędzy jest nieopłacalny dla mnie w tym momencie ponieważ nie kupię za takie pieniądze dysku o takich samych parametrach. Jestem w tym momencie narażony na dośc dużą niedogodność.
Dante41k jest off-line  
12-09-2012, 20:59  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a Dante41k Zobacz post
Nie mogę znaleźć opcji edycji na forum więc przepraszam za post postem.

Znalazłem w innym temacie taki zapis:

Art. 8. 1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Wynika z tego, że wymiana na nowy lub naprawa jest nieopłacalna dla sklepu. Ale zwrot pieniędzy jest nieopłacalny dla mnie w tym momencie ponieważ nie kupię za takie pieniądze dysku o takich samych parametrach. Jestem w tym momencie narażony na dośc dużą niedogodność.
Zarządaj zwrotu dysku i wyślij go sam na szyszkową w warszawie.
greg1003 jest off-line  
12-09-2012, 21:09  
Dante41k
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Ok, ale nie mam nic poza paragonem. Jak mam w takim razie reklamować dysk u seagate?

Poza tym oddałem już dysk do sklepu. Czy kiedy sklep wyda decyzję co na 90% będzie oznaczało zwrot pieniędzy mogę zażądać zwrotu dysku i samemu wysłać go do producenta?
Dante41k jest off-line  
12-09-2012, 21:55  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a Dante41k Zobacz post
Ok, ale nie mam nic poza paragonem. Jak mam w takim razie reklamować dysk u seagate?

Poza tym oddałem już dysk do sklepu. Czy kiedy sklep wyda decyzję co na 90% będzie oznaczało zwrot pieniędzy mogę zażądać zwrotu dysku i samemu wysłać go do producenta?
seagate wymaga jedynie nr seryjnego,ale gwarancję liczą od daty produkcji..
kiedy go kupiłeś?
greg1003 jest off-line  
12-09-2012, 22:55  
Dante41k
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Sprawdzałem wcześniej na stronie seagate i dysk miał gwarancję do 2014 roku. Ale nie o tym, to, że dysk ma gwarancję to wiem. Chodzi mi o sposób doprowadzenia do tego, żebym otrzymał nowy lub naprawiony dysk zamiast pieniędzy. W tym momencie jest to śmieszna kwota 217 zł za co nie kupię dysku 1 TB.
Dante41k jest off-line  
12-09-2012, 23:02  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a Dante41k Zobacz post
Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem.
Rozumiem, ze naprawa jest niemożliwa. Co umowa gwarancyjna przewiduje na wypadek takiej niemożności?
cedwah jest off-line  
13-09-2012, 08:35  
ktaczal
Użytkownik
 
Posty: 345
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a Dante41k Zobacz post
Sprawdzałem wcześniej na stronie seagate i dysk miał gwarancję do 2014 roku. Ale nie o tym, to, że dysk ma gwarancję to wiem. Chodzi mi o sposób doprowadzenia do tego, żebym otrzymał nowy lub naprawiony dysk zamiast pieniędzy. W tym momencie jest to śmieszna kwota 217 zł za co nie kupię dysku 1 TB.
Odbierz dysk i sam wyślij do warszawy oni nie robią korekt tylko wymieniają, jedyny minus to na swój koszt wysyłasz dysk do warszawy a oni ci odeślą naprawiony albo nowy . A sklep to na tych reklamacjach zarabia albo dystrybucja.
ktaczal jest off-line  
13-09-2012, 12:27  
Dante41k
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Rozumiem, ze naprawa jest niemożliwa. Co umowa gwarancyjna przewiduje na wypadek takiej niemożności?
Podejrzewam, że naprawa nie byłaby wielkim problemem bo w dysku zaczęła siadać mechanika. Sprzedawca jednak powiedział że "dysków się nie naprawia". To, że traktują ludzi jak lobotomitów to sprawa drugorzędna.

Cytat:
Napisał/a ktaczal Zobacz post
Odbierz dysk i sam wyślij do warszawy oni nie robią korekt tylko wymieniają, jedyny minus to na swój koszt wysyłasz dysk do warszawy a oni ci odeślą naprawiony albo nowy . A sklep to na tych reklamacjach zarabia albo dystrybucja.
Teraz to już trochę za późno bo dysk oddałem już do sklepu. Muszę czekać w tym momencie ok 2-3 tygodni. Czy po tym czasie nie będzie ewentualnie problemów z odebraniem dysku ze sklepu i wysłaniem go osobiście do producenta?
Dante41k jest off-line  
13-09-2012, 15:52  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze.

Cytat:
Napisał/a Dante41k Zobacz post
Podejrzewam, że naprawa nie byłaby wielkim problemem bo w dysku zaczęła siadać mechanika. Sprzedawca jednak powiedział że "dysków się nie naprawia". To, że traktują ludzi jak lobotomitów to sprawa drugorzędna.

W przypadku dysku, mechanika jest znacznie trudniejsza. łatwiej wymieniać elektronikę,ale gwaranci tego nie robią,bo w EU to za duże koszta.
greg1003 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy (odpowiedzi: 11) Witam, otóż mam taką sprawę, kupiłem marynarkę w Mango Outlet przez internet prawie miesiąc temu. Marynarka była za duża więc oddałem w ramach...
§ Buty do reklamacji - sprzedawca nie chce oddać pieniędzy tylko chce naprawiać (odpowiedzi: 14) TAK ZAPOZNAŁEM SIĘ Z PORADNIKIEM. Oddałem buty do reklamacji. Podałem że chcę wymianę na nowe lub zwrot pieniędzy. Podałem numer telefonu do...
§ Sprzedawca nie chce mi oddać pieniędzy (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie! Ok. 2 tygodni temu kupiłem w sklepie komputerowym matrycę do laptopa za 100zł. Lecz tydzień później oddałem matrycę , gdzie...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam 28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 39) Witam! Mam problem z reklamacją dysku twardego. Na początku października 2008r na aukcji w Allegro kupiłem dysk twardy. Dysk otrzymałem tylko z...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam! Komputer na gwarancji uległ uszkodzeniu, a konkretnie dysk twardy -BĘDY ZAPISU. System operacyjny oraz MS Office - oryginalny ( nabyte razem z...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:36.