Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro - Forum Prawne

 

Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Witam serdecznie! Chciałabym zasięgnąć porady prawnej. Otóż, pod koniec maja zakupiłam na allegro słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem i funkcją radia oraz monitoringu za 29.90. Otrzymałam słuchawki lecz okazały się uszkodzone (działało tylko radio). Napisałam do ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-09-2012, 12:36  
Lanii
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Witam serdecznie!

Chciałabym zasięgnąć porady prawnej. Otóż, pod koniec maja zakupiłam na allegro słuchawki bezprzewodowe z mikrofonem i funkcją radia oraz monitoringu za 29.90. Otrzymałam słuchawki lecz okazały się uszkodzone (działało tylko radio). Napisałam do firmy, od której owe słuchawki kupiłam. Wszystko było w porządku, dzwoniono do mnie, rozmawiano ze mną, ale żadna porada nie przyniosła pozytywnego skutku. Zaproponowano mi zwrot towaru i wymianę na nowy. Tak też uczyniłam. Jednak sprzedawca zastrzegł sobie, że kupujący powinien wybrać najtańszą wysyłkę i że nie przyjmują zwrotów towarów za pobraniem. Poniosłam wówczas 30 złotych za odesłanie. Przysłano mi drugie. Drugie słuchawki również były uszkodzone, nie działał mikrofon. Napisałam do firmy jednak nikt mi nie odpisał. Napisałam kilka maili i nic. Dopiero, gdy zagroziłam, że nic więcej u nich nie kupię, ponieważ dyskryminują klientów ktoś raczył mi odpisać. Zapytał jaki problem, opisałam go i pracownik obiecał, że sprawdzi co jest nie tak. Na tych obietnicach niestety się skończyło. Ponownie napisałam do nich jednak zero odzewu. W końcu napisałam, że odsyłam towar i żądam zwrotu pieniędzy zarówno za towar jak i koszty wysyłki w ramach reklamacji ponieważ słuchawki kosztują mnie już 60 złotych, a nie 29.90. Wadliwy towar nie był moją winą, dlaczego więc mam do reklamacji dopłacać? W końcu ktoś raczył odpisać tylko tyle:
Witam
oczywiście ma Pani do tego prawo.

Oczekuje paczki od Pani proszę w nieodstąpieniu napisać jakie koszty Pani poniosła.

Pozdrawiam


Rozczarowało mnie to, ze nikt nie przeprosił. Odesłałam wiec drugie wadliwe słuchawki, zrobiłam ksero poniesionych kosztów za wysyłkę. Jednak ktoś z firmy odpisał, że nie mogą mi zwrócić kosztów wysyłki... Czy to jest w porządku??
Moje pytanie jest takie: dlaczego ja mam pokrywać koszty wysyłki w ramach reklamacji ciągle otrzymując wadliwy towar?? Po drugiej reklamacji zażądałam zwrotu pieniędzy za towar i wysyłkę, ale odpisano mi, że dopiero za 3 reklamacją mogę się ubiegać o zwrot, natomiast za wysyłkę nie zwrócą mi pieniędzy... Proszę o pomoc.

Ps. dodam jeszcze, że napisałam do nich maila z zapytaniem, dlaczego wysyłają mi trzecie nowe słuchawki skoro żądałam zwrotu pieniędzy i że nie odbiorę przesyłki. Dostałam odpowiedź:
WITAM,
NIE OTRZYMAŁA PANI ZWROTU PONIEWAŻ ZWROT PIENIĘDZY PRZYSŁUGUJE PANI DOPIERO PO 3 ZASADNEJ REKLAMACJI TEGO SAMEGO TOWARU EWENTUALNIE W OKRESIE DO 10 DNI OD DATY ZAKUPU TOWARU(WYMAGANY FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ). JEŻELI NIE ODBIERZE PANI PRZESYŁKI ZOSTANIE ONA WYSŁANA PONOWNIE TYM RAZEM JUŻ NA PANI KOSZT.
POZDRAWIAM


Czy to ma być jakiś szantaż z ich strony?? Oczywiście odebrałam słuchawki lecz trzecie również są wadliwe... I co, mam teraz znowu ponieść koszty wysyłki, a oni zwrócą mi jedynie 29.90 a moje łączne 50 zł pójdzie w piach???


Z góry dziękuję za pomoc.
Lanii jest off-line  
13-09-2012, 13:17  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 19.187
Domyślnie RE: Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Tobie polecam nauczyć się poprawnego korzystania z prawa reklamacji z ustawy: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
W 99,9% te uprawnienia są większe i lepsze dla kupującego niż gwarancja sprzedawcy albo producenta.

Odnośnie firmy polecam wysłać im cytat z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie KC:

Art 8

ust 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.

Oczywiście bezwzględnym warunkiem jest reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową (z ustawy), a nie w trybie gwarancji sprzedawcy.

Tak na przyszłość: sprzedawca może sobie konia w opisie i regulaminie namalować; jeśli skorzystałaś z uprawnień ustawowych to są one dla sprzedawcy wiążące i w razie ich sprzeczności z regulaminem sprzedawcy mają one bezwzględne pierwszeństwo w zastosowaniu.
gryffinian jest off-line  
13-09-2012, 13:37  
Lanii
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Dziękuję serdecznie za pomoc. Właśnie posiadam tę ustawę i nawet zaznaczyłam ten artykuł. Zastanawiam się tylko co zrobić, jeśli mimo wszystko będą próbować udowodnić mi, że nie mam racji... Szczerze... męczy mnie ta cała sytuacja. Jestem zdenerwowana, nie mam pieniędzy ani czasu aby ciągle odsyłać im uszkodzony towar i pisać tysiące maili z prośbą o pomoc... A borykam się z tym od końca maja, a mamy już połowę września... Nie wiem, być może nie odpisywali mi i grali na zwłokę, abym nie mogła nic zrobić.

A poradnik przeczytam jak najbardziej!!!
Lanii jest off-line  
13-09-2012, 14:16  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 19.187
Domyślnie RE: Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Cytat:
Zastanawiam się tylko co zrobić, jeśli mimo wszystko będą próbować udowodnić mi, że nie mam racji..
Skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumentów w Twoim mieście/powiecie.
Ostatecznie zostaje sprawa w sądzie.

Cytat:
Jestem zdenerwowana, nie mam pieniędzy ani czasu aby ciągle odsyłać im uszkodzony towar i pisać tysiące maili z prośbą o pomoc...
Najprościej jest tak:
1. Napisz list polecony ZPO z treścią reklamacji (wzory reklamacji z niezgodności z umową są na necie, muszą zawierać dane stron, opis wady, data zauważenia wady oraz żądanie wymiany ALBO naprawy, nie podawaj telefonu ani maila - nie musisz - wtedy oni muszą ustosunkowanie się do reklamacji także wysłać listem) i wyślij.
2. Odeślij wadliwy towar.
3. Poczekaj na odpowiedź - jeśli odpowiedź nie nadejdzie w ciągu 14 dni kalend. od dnia, w którym dostali reklamację, to poczytuje się, że uznali ją w całości.
4. Jeśli odp nadejdzie i będzie negatywna to możesz reklamować ponownie z opinią rzeczoznawcy jeśli będzie dla Ciebie pozytywna (koszt rzeczoznawcy muszą zwrócić w razie uznania reklamacji co wynika z przytoczonego już artykułu)
5. WAŻNE! Do 6 m-cy od zakupu domniemywa się istnienie wady w chwili zakupu zatem chcąc odrzucić reklamację muszą odrzucenie podeprzeć jakąś opinią fachowca (także pisze w Ustawie o tym domniemaniu istnienia wady do 6 m-cy)
gryffinian jest off-line  
14-09-2012, 07:57  
Lanii
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Mam jeszce pytanie, czy ten artykuł przytoczony wcześniej nie odnosi się do kupna towarów bezpośrednio w sklepie? Bo z tego co widzę jest jeszcze USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 poz. 271 z dnia 31 marca 2000 r.) i tam jest artykuł o zawieraniu umów na odległość. Tak chyba jest w przypadku Allegro. Jestem laikiem jeśli chodzi o prawo, dlatego nie wiem już, które brać pod uwagę...
Lanii jest off-line  
14-09-2012, 09:19  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Cytat:
Napisał/a Lanii Zobacz post
Oczywiście odebrałam słuchawki lecz trzecie również są wadliwe...
Jeśli nie minęło 10 dni od odbioru, można odstąpić od umowy zakupu słuchawek n/p ustawy, o której Pani pisze w #5. Zgodnie z prawem, powinni w terminie 14 dni zwrócić wszystkie koszty, oprócz 1 kosztu odesłania słuchawek do nich.
cedwah jest off-line  
14-09-2012, 09:51  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 19.187
Domyślnie RE: Zwrot kosztów za wysyłkę w ramach reklamacji - allegro

Cytat:
Mam jeszce pytanie, czy ten artykuł przytoczony wcześniej nie odnosi się do kupna towarów bezpośrednio w sklepie?
Prawo reklamacji z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży odnosi się do każdej umowy sprzedaży zawartej między przedsiębiorcą a osobą prywatną. Nie da się tego prawa wyłączyć ani ograniczyć. Jedynym wyjątkiem skracającym termin, w którym można reklamować, jest ograniczenie w drodze umowy przy sprzedaży rzeczy używanej - do 1 roku albo ostrzeżenie konsumenta, że użyteczność przedmiotu sprzedaży jest krótsza niż 2 lata (np żarówki samochodowe +90%)

Cytat:
USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 poz. 271 z dnia 31 marca 2000 r.) i tam jest artykuł o zawieraniu umów na odległość.
Ale reklamacja nie jest odstąpieniem od umowy (jedynie skutkiem niespełnienia lub niemożliwości spełnienia żądania uznanej reklamacji może być odstąpienie od umowy)

Cytat:
Tak chyba jest w przypadku Allegro.
W przypadku Allegro odnośnie prawa odstąpienia od umowy proszę pamiętać tak na przyszłość - ustawa znajduje zastosowanie TYLKO wobec przedsiębiorców o ile zakupiło się produkt na osobę prywatną przez Kup Teraz oraz produkt nie znajduje się na liście wyłączeń w w/w Ustawie z 2 marca 2000 r. [...]
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot kosztów wysyłki na allegro. (odpowiedzi: 1) witam... temat poruszany już wielokrotnie... mam pytanie odnośnie allegro. jako osoba fizyczna sprzedałem w opcji kup teraz płytę winylową. kupujący...
§ Zwrot kosztów wysyłki - Allegro (odpowiedzi: 1) Witam. Z góry przepraszam jeśli umieściłem temat w złym dziale. Niedawno kupiłam u państwa X koszulkę i spodenki sportowe. Wszystko byłoby...
§ allegro - czy mogę liczyć na zwrot kosztów wysyłki? (odpowiedzi: 7) sprawa wygląda tak, że kupiłem coś na allegro, co okazało się niesprawne. wartość przedmiotu 11zł i dużo zawyżone koszty wysyłki - 10zł. odesłałem...
§ Zwrot kosztów wysyłki przy reklamacji towaru. (odpowiedzi: 13) Witam. Kupiłam na allegro przedmiot, który dotarł do mnie w połamanym, plastikowym opakowaniu poklejonym taśmą klejącą(!) i z oderwanym jednym z...
§ Zwrot kosztów wysyłki na allegro (odpowiedzi: 1) Witam. Potrzebuje pomocy związanej, ze zwrotem pieniędzy, gdyż przedmiot który kupiłem całkowicie odbiegał od opisu na allegro. Sprzedający...
§ Zwrot kosztów wysyłki - allegro (odpowiedzi: 9) Witam serdecznie, dnia 01.12.10 zakupiłem poprzez allegro plecak, na początku było wszystko w porządku, aż do dzisiaj, gdy zauważyłem, że jeden ze...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:58.