Firma kurierska - Forum Prawne

 

Firma kurierska

Witam mam takie pytanie. W czerwcu wysłałam rodzicom telewizor z Anglii do Polski przez Polska firme kurierska przesyłka była ubezpieczona na wartosc telewizora, a on orginalnie zapakowany. Przesyłka miala isc tydzien jednak doszla po 2 ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
14-09-2012, 13:10  
asiulka172
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Firma kurierska

Witam mam takie pytanie. W czerwcu wysłałam rodzicom telewizor z Anglii do Polski przez Polska firme kurierska przesyłka była ubezpieczona na wartosc telewizora, a on orginalnie zapakowany. Przesyłka miala isc tydzien jednak doszla po 2 juz po kilku upominanich telefonicznych. Gdy kurier dostarczyl ja do domu mojej mamy zostawil jej telewizor na schodach twierdzac ze nie ma czasu na to aby on rozpakowala go. Jak sie pozniej okazalo telewizor byl w srodku caly rozbity mama w tym samym dniu zadzwonila zeby sie wrocil i spisal protokol szkody lecz on mowil ze ma za daleko. A napisze jeszcze ze telewizor na aucie nie byl niczym zabezpieczony tylko stal lozno oparty. Zebralam wszystkie dokumenty dotyczace reklamacji ktora rozpatrywali dlugo dopiero po wielu telefonach raczyli mi odpisac ze nie uznaja reklamacji


To co mi odpisali
Po zapoznaniu się z dokumentacją przesłaną przez Panią niestety nie możemy uznać Pani reklamacji. Głównym powodem, który spowodował odrzucenie reklamacji jest fakt, iż protokół szkody nie został sporządzony wraz z kurierem doręczającym w dniu doręczenia. W przypadku Pani reklamacji protokół został sporządzony telefonicznie na drugi dzień po doręczeniu. Klient, który chce skorzystać z naszych usług wysyłając drogi sprzęt elektroniczny i w dodatku bardzo delikatny powinien dokładnie zaznajomić się z warunkami ubezpieczenia tak aby mieć pewność, że wszystkie czynności wykonał prawidłowo i w razie jakichkolwiek problemów wie dokładnie jakie procedury należy zachować. Wszystkie informacje na temat ubezpieczenia oraz procedur są ogólnodostępne na naszej stronie dla każdego z klientów. Już na głównej stronie w okienku „Najczęstsze pytania” jest temat: „Czy przesyłka jest ubezpieczona?” gdzie w dalszej części są dokładne informacje na temat ubezpieczenia jak i również jak należy się zachować w przypadku gdy przesyłka jest uszkodzona bądź budzi wątpliwości podczas doręczenia. Również dokładne informacje na ten temat są zawarte w naszym regulaminie, który jest dostępny na stronie.

Jesteśmy odpowiedzialną firmą co może poświadczyć niejeden klient z ............ W zeszłym roku gdy nasz kurier miał wypadek i wszystkie paczki z W-S-M zostały doszczętnie zniszczone - każdy nasz Klient/Nadawca otrzymał bezzwłocznie odszkodowanie które zadeklarował podczas nadawania. Dzięki odpowiedzialnemu zachowaniu zyskaliśmy zaufanie w co zaowocowało iż otworzyliśmy tam placówkę gdyz mamy wiele klientów własnie z tej małej miejscowości. Jest to miejscowość turystyczna/portowa gdzie pracuje mnóstwo Polaków i w obecnej chwili już żadna firma transportowa nie świadczy tam usług ponieważ mieszkańcy wybierają markę expresowepaczki.pl. Jeślibyśmy nie wypłacili odszkodowania to na pewno nie mielibyśmy co tam szukać a stało się inaczej – nikt nie świadczy tam już usług transportowych poza nami. Piszę o tym przypadku gdyż my jako firma znamy swoje obowiązki lecz również Nadawca jak i Odbiorca również maja obowiązki które musza wypełnić aby skorzystać z usług - Nadawca np. przesyłkę odpowiednio przygotować/zabezpieczyć do transportu a Odbiorca PRZEDE WSZYSTKIM sprawdzić stan przesyłki przy odbiorze i własnoręcznym podpisem poświadczyć że przesyłkę otrzymał bez wątpliwości (w przypadku stwierdzenia niejasności/uszkodzenia spisać protokół szkody a gdy będzie miał jakiekolwiek problemy z formalnościa lub opieszałościa kuriera - zadzwonić natychmiast do firmy abyśmy interweniowali).

Przesyłka o numerze 6000810002083 została doręczona Odbiorcy w dniu 21.06.12 roku i Odbiorca podpisał dokument dostawy bez jakichkolwiek zarzutów o czym świadczy również protokół szkody, który niestety został sporządzony telefonicznie w następnym dniu. Wątpliwości co do rzetelności spełnienia potrzebnych procedur abyśmy mogli ubiegać się o odszkodowanie do ubezpieczyciela budzi sytuacja, którą opisuje Pani w poniższym e-mailu jak i również jest przedstawiona na protokole szkody. Jest to fakt iż przesyłka podczas doręczenia Odbiorcy budziła wątpliwości co do stanu zawartości, którą był bardzo drogi i delikatny przedmiot – telewizor plasmowy. Nie rozumiem jak w przypadku ewidentnego wgniecenia kartonu Odbiorca nie zażądał otwarcia i sprawdzenia stanu faktycznego telewizora przy kurierze. Tym bardziej że zawartością przesyłki nie były ubrania czy też inne „mniej wartościowe” przedmioty a naprawdę drogi i delikatny telewizor. Chciałbym nadmienić, iż Odbiorca ma możliwość ZAŻĄDANIA sprawdzenia przesyłki podczas doręczenia w przypadku, gdy nawet z zewnątrz przesyłka/opakowanie nie budzi żadnych wątpliwości. Kurier doręczający MA OBOWIĄZEK poczekać w takim przypadku.

Przykro nam ale bez protokołu szkody nie jesteśmy w stanie rozpocząć procesu reklamacyjnego a tym samym ubiegać się o odszkodowanie od ubezpieczyciela. My jako firma nie będziemy wypłacać odszkodowania z własnych pieniędzy w przypadku, gdy Klient w tak EWIDENTNY sposób zaniedbał procedury podczas odbioru przesyłki.,
asiulka172 jest off-line  
14-09-2012, 14:28  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.771
Domyślnie RE: Firma kurierska

Po jakim czasie odpisali na reklamację? Poza tym reklamacja powinna być sporządzona pisemnie i podpisana. Czy coś takiego miało miejsce? Kurier zostawił paczkę na schodach i poszedł? Mama podpisała przesyłkę?
Colder jest off-line  
14-09-2012, 15:39  
asiulka172
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Firma kurierska

reklamacja zostala zgloszona 23 czerwca a odpisali mi dopiero dzisiaj na nia. Tak mama podpisala przesylke on postawil telewizor na schodach 50 cali wiec mama mowi zeby poczekala zaraz bedzie maz i sprawdzi a on ze nie ma czasu zostawil ja z tym telewizorem i pojechal bylo to przed 15 o 15 tato przyjechal i sprawdzil i zraz mama dzwonila do firmy kurjerskiej zeby ten kuriej sie wrocil a oni powiedzieli ze przyjedzie jutro.....i co teraz sa jakies szanse?
asiulka172 jest off-line  
14-09-2012, 15:41  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Firma kurierska

Należy napisać zażalenie informując o fakcie natychmiastowego powiadomienia o zaistniałej sytuacji telefonicznie, a opóźnienie w sporządzeniu protokołu wynikło z opieszałości pracowników firmy przewozowej.
 
14-09-2012, 16:45  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Firma kurierska

Art. 76. p.p. Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Firma Kurierska DPD (odpowiedzi: 2) witam zacznę od początku. zamawiałem Klape do samochodu z allegro. Klapa przyjechała w poniedziałek . Kurier który przywiózł kazał mi szybko...
§ Firma kurierska (odpowiedzi: 1) Drodzy Specjaliści! Jakiś czas temu skorzystałam z usług firmy https://www.kurjerzy.pl/ wysyłając przesyłkę. Moja przesyłka miała wymiary 123/55/47...
§ firma kurierska (odpowiedzi: 2) Jak mam stwierdzić wartość towaru na podstawie tych praw jeśli: 1) ceny wskazanej w rachunku dostawcy lub sprzedawcy albo (nie posiadam faktury)...
§ Firma kurierska (odpowiedzi: 1) Witam, z racji zainteresowań mianowicie restauracji starych samochodów czasem zmuszony jestem do kupowania trudno dostępnych części po za...
§ Firma kurierska GLS (odpowiedzi: 3) Witam, Chciałbym zwrócić się z prośbą pomocy. Sprawa dotyczy nierzetelnych usług firmy kurierskiej GLS, a dokładnie zniszczenia zawartości przesyłki...
§ Firma Kurierska (odpowiedzi: 3) Witam mam taki problem wysłałem paczkę przez firmę Kurierską, a ta pomyliła adresy. Niestety po 2 dniach produkt nie nadaje się już do dalszej...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:59.