nieudana reklamacja torebki - Forum Prawne

 

nieudana reklamacja torebki

Witam, mam następujący problem. W maju kupiłam kosz wiklinowy w jednej z sieciówek. Na początku lipca zauważyłam, że splot, jaki powstał pomiędzy paseczkami wikliny poluzował się i powstała dziura. Towar zareklamowałam tego samego dnia (zgłoszenie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-09-2012, 18:26  
fabia_matea
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie nieudana reklamacja torebki

Witam,

mam następujący problem. W maju kupiłam kosz wiklinowy w jednej z sieciówek. Na początku lipca zauważyłam, że splot, jaki powstał pomiędzy paseczkami wikliny poluzował się i powstała dziura. Towar zareklamowałam tego samego dnia (zgłoszenie niezgodności towaru z umową). Poprosiłam o zwrot pieniędzy (kosz kosztował 149 zł, w sklepie poinformowano mnie, że tego modelu nie ma już w sprzedaży, więc nie mogłam prosić o wymianę na nowy). Otrzymałam odpowiedź, że wada powstała w wyniku użytkowania mechanicznego i pieniądze nie zostaną mi zwrócone. Napisałam odwołanie. Użyłam w nim bardzo podobnych argumentów - że wada powstała w wyniku produkcyjnym i jest wynikiem niewsyatrczająco mocnego splotu wikliny). Również prosiłam o zwrot pieniędzy.

Pani w sklepie poinformowała mnie, że tym razem reklamację rozpatrzy kierownik regionalny, który (według tego, co mówiła) zgodnie z prawem ma status rzeczoznawcy. Wydało mi się to dziwne, starałam się znaleźć potwierdzenie tych informacji w sieci, ale na stronach Rzecznika Praw Konsumentów nic nie znalazłam

Odwołanie zostało odrzucone. Gdy pojawiłam się w sklepie poinformowano mnie, że jedyne co mogę zrobić to zabrać ten zepsuty wiklinowy kosz do domu, bo kolejnego odwołania złożyć nie mogę i pozostaje mi tylko federacja konsumentów.

Ciekawe jest dla mnie również to, że za każdym razem, gdy otrzymywałam telefon ze sklepu pracownik nie chciał mnie poinformować o tym w jaki sposób reklamacja została rozpatrzona. Informowano tylko, że decyzja ws. reklamacji została podjęta.

Czy w tej sytuacji, gdy negatywnie rozpatrzono odwołanie, mogę zwrócić się do sklepu, by naprawili tę torbę?
fabia_matea jest off-line  
16-09-2012, 19:19  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: nieudana reklamacja torebki

Pani żądanie jest nieprawidłowe. Można żądać wymiany lub naprawy - zwrotu pieniędzy dopiero jeśli naprawa ani wymiana nie będą możliwe.
Ocena rzeczoznawcy jest tylko dokumentem własnym - wzmacnia stanowisko sprzedawcy w powstałym sporze i niczego nie przesądza.
Proponuję złożyć reklamację i zażądać naprawy koszyka.
cedwah jest off-line  
16-09-2012, 19:47  
fabia_matea
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: nieudana reklamacja torebki

dziękuję za odpowiedź. szperając w sieci też uzmysłowiłam sobie, że źle sprecyzowałam na początku żądanie. właśnie wróciłam ze sklepu, gdzie powiedziano mi, że w przypadku tego koszyka naprawa nie wchodziłaby w grę, gdyż nie maja osoby, która takiej naprawy mogłaby dokonać. o wymianie na nowy też nie mogło być mowy - tej kolekcji nie ma już w sklepach. w grę wchodziłaby wymiana na inny produkt. jednak zdaniem kierownika sklepu po odrzuceniu odwołania nie mam możliwości prosić już o wymianę na inny produkt.

zastanawiam się więc czy możliwe byłoby zareklamowanie produktu, ale w innym sklepie tej sieciówki.
fabia_matea jest off-line  
16-09-2012, 19:55  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: nieudana reklamacja torebki

Jeśli jest taka możliwość, proszę próbować, ale obawiam się, że skierują Panią do sprzedawcy. Moim zdaniem pozostaje wizyta w FK lub rzecznika Konsumentów - bezpłatna pomoc prawna. Poza tym można uzyskać opinię rzeczoznawcy, ale to kosztuje. Z opinią rzeczoznawcy (oczywiście pozytywną dla Pani) można będzie reklamować powtórnie.

PS nie wiem, jak wygląda wada, ale może spróbować naprawy we własnym zakresie. Koszt może się okazać niewspółmiernie niski do nakładów Pani czasu i energii
cedwah jest off-line  
16-09-2012, 19:57  
fabia_matea
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: nieudana reklamacja torebki

bardzo dziękuję. będę zatem kombinować
fabia_matea jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ reklamacja torebki. (odpowiedzi: 6) Witam serdecznie potrzebuję porad i pomocy otóż klientka kupiła u mnie w butiku torbę z ekoskóry dobrej gatunkowo po dwóch tygodniach przyniosła do...
§ Reklamacja torebki (odpowiedzi: 3) Moja dziewczyna kupiła torebkę w 11.2013 roku po 1,5-miesięcznym użytkowaniu torba przetarła się przy łączeniu rączki z torbą. Zaniosła ją do...
§ nieudana reklamacja w CCC (odpowiedzi: 10) Witam. W dniu 8.11.2013r. kupiłam kozaki zimowe w CCC. Po 2-óch miesiącach buty popsuły się: - lewy but od zewnętrzenj strony odkleił się, jest...
§ nieudana reklamacja w CCC (odpowiedzi: 2) Witam. W dn. 8.11.213 r. kupiłam zimowe kozaki w CCC. Po 2-óch miesiącach popsuły się: - w lewym bucie od zewnętrznej strony odkleiła się podeszwa...
§ Reklamacja torebki (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, Bardzo proszę o pomoc w reklamacji torebki. Torebkę ze skóry ekologicznej zakupiłam 29 kwietnia 2011 roku na targowisku....
§ reklamacja torebki (odpowiedzi: 1) kilkanaście dni temu sprzedałam torebkę,kupujący po paru dniach przyszedł ,ze nie wziął paragonu,ja grzecznościowo napisałam na kartce,ze torebkę...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:19.