Reklamacja butów
Witam serdecznie,
Reklamowałam buty, które miały ewidentną wadę producenta (ala gumiaki z pikowaną górą/cholewką, która w trakcie chodzenia zachęła pękać i się łuszczyć przez co buty utraciły: walory estetyczne, są przemakalne). Buty zakupione w grudniu 2011, reklamacja przyjęta 30.08.2012. Z powodu nieznajomości prawa nie wiedziałam o 2 miesięcznym okresie zgłoszenia wady od momenty jej zauważenia sprzedawcy. Jako okres zauważania wady w sklepie wpisano: okres zimowy, choć ja powiedziałam że wadę zauważyłam pod koniec wiosny (nie określilam daty). Reklamację przyjęto i odrzucono z powodu przekroczenia 2 m-cznego okresu zgłaszania takich wad. Teraz mam pytanie. Czy mogę się powołać na błąd przy wpisywaniu daty przez przyjmującego reklamację we wniosku i złożyć ponownie reklamację? Co w takim przypadku? Koszt butów był duży, bo ok. 500 pln stąd moja determinacja. Dodam, że od innej osoby słyszałam, że ten model butów był często reklamowany przez klientów właśnie ze względu na tą wadą. Będe wdzięczna za informację.
|