Reklamacja okna
Witam, proszę o radę. W lipcu 2008 roku kupiłem okna, które mają 5-cioletnią gwarancję (przynajmniej tak jest napisane w karcie gwarancyjnej). Wiem, że minęły już ponad 4 lata, ale mam pytanie dotyczące reklamacji. W każdym skrzydle od zewnętrznej strony (czyli strony dworu) do szyby nie dolega uszczelka, jest po prostu mała przerwa gdzie osadza się kurz. Ponadto w niektórych skrzydłach również od strony zewnętrznej ta sama uszczelka jakby się skurczyła, to znaczy w rogu skrzydła (między pionową i poziomą uszczelką) powstała dziura, pół centymetra, może nawet centymetr. Nie pamiętam, ale powyższe wady chyba były od nowości. Szczerze mówiąc strasznie mnie to irytuje, bo kupiłem pełnowartościowy towar (trochę za te okna zapłaciłem), a przynajmniej myślałem, że taki zakupiłem.
Czy te wady mogą być rozumiane jako wady, które można reklamować? Bo na pewno nie jest to wada powstała z użytkowania jakiegoś elementu jak np. klamka.
Gdybym chciał reklamować to lepiej od razu wysłać pisemną reklamację czy na początek pójść do firmy i po prostu powiedzieć, że chce się zgłosić reklamacje? Ta sama firma montowała moje okna. (Muszę powiedzieć, że panowie nie popisali się wstawieniem bo lekkim otwarciu, okna zamykały się bądź otwierały same. Były krzywo wstawione. Tłumaczyli się, że poziomica była wadliwa. Musieli wyciąć okna i wstawić je jeszcze raz.)
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
|