Witam Państwa.
Bardzo proszę o radę dotyczącą moich praw, poniżej opisuję sytuację :
26.09.2012 r. złożyłam zamówienie w sklepie internetowym Tchibo.pl.
po złożenie zamówienia zobaczyłam ze jest taniej niż powinno być, okazało się, że tego dnia mieli promocję 6 produkt gratis. W moim zamówieniu na miejscu szóstym- gratisowym znalazł się najdroższy z zamówionych przez mnie produktów. Mile zaskoczona zaczęłam szukać informacji o promocji czy faktycznie tak jest jednak Tchibo nie posiadało żadnej informacji, regulaminu. Jedynie informację " 6 produkt gratis" oraz informacje przy moim 6 produkcie ( najdroższym) że jest gratis a wartość zamówienia została pomniejszona o jego cenę.
zamówienie przeszło, dostałam na maila potwierdzenie z wyszczególnionymi wszystkimi produktami i wartością co dalej wskazywało na to ze faktycznie jest taka promocja.
forma płatności wybraną przeze mnie byłą przedpłata przelewem a w potwierdzeniu zamówienia widniała informacją, że dane do przelewu mają być przysłane osobnym mailem.
Jakiś czas później ( po upomnieniu się mailowym) dostałam dane do przelewu i wartość którą mam uiścić - zgodną z zamówieniem po uwzględnieniu promocji.
całość należności zapłaciłam, przesłałam potwierdzenie przelewu a w odpowiedzi dostałam :
"(...)Zgodnie z życzeniem Pani zamówienie zostanie zrealizowane poprzez
płatność przelewem. Pani zamówienie zostanie wysłane w najbliższych
dniach - prosimy o jeszcze trochę cierpliwości."
A więc przekonana, że wszystko jest ok czekam na swoje zamówienie.
Jakiś czas później dostałam kolejnego maila o niepokojącej treści :
"Szanowna Pani,
dziękujemy za wiadomość.
Z przykrością informujemy, że w wyniku błędu systemowego Pani zamówienie
zostało automatycznie anulowane przez system.
Uprzejmie prosimy o ponowne złożenie zamówienia poprzez naszą stronę
internetową
Tchibo. Podaj to, co najlepsze. Kawa, dom i mieszkanie, sport, technika, moda., aby rabat "6 za 5" został uwzględniony.
Dziękujemy za zrozumienie i w razie pytań prosimy o ponowny kontakt.
Serdecznie pozdrawiamy
Zespół Tchibo.pl"
Postanowiłam ponownie złożyć zamówienie jednak warunki promocji zmieniły się od czasu składania przeze mnie pierwszego zamówienia. Rabat dotyczył już najtańszego produktu więc należność za zamówione produkty znacząco różniła się od należności za pierwsze zamówienie, którą już uregulowałam, Poinformowałam zespół Tchibo o sytuacji, zażądałam wytłumaczenia czemu moje zamówienie zostało anulowane jednak zamiast odpowiedzi na mojego maila dostałam informację że:
"Szanowna Pani,
dziękujemy za Pani wiadomość.
Pani zamówienie zostało anulowane na skutek błędu systemu.
Dokonany przez Panią przelew zostanie naliczony na poczet kolejnego
zamówienia.
Jeszcze raz przepraszamy za zaistniałą sytuację.
W razie dalszych pytań chętnie służymy pomocą.
Serdecznie pozdrawiamy
Zespół Tchibo.pl"
napisałam ponownie maila opisując sytuację i żądając wyjaśnień jednak bez odpowiedzi, wczoraj dostałam informację:
" wpłynęła do nas płatność za następujące zamówienie:
Twoje Konto Klienta Tchibo wskazuje tym samym saldo dodatnie
w wysokości (...) Uwzględnione zostały wpłaty i uznania
rachunku do 27.09.2012.
Jeśli dokonali Państwo zwrotu z poprzednich zamówień i
ta przesyłka jest jeszcze w drodze do Tchibo, kwota za
zwrot będzie przypisana do Państwa Konta Klienta Tchibo,
po otrzymaniu przez nas przesyłki.
Oczywiście poinformujemy o tym Państwa w osobnym e-mailu.
Prosimy mieć na uwadze, że saldo dodatnie bazujące na
przyznanych bonach rabatowych nie może zostać Państwu
wypłacone w formie przelewu na Państwa rachunek bankowy.
Serdecznie pozdrawiam
Zespół Tchibo.pl"
oczywiście napisałam kolejnego maila i także bez odpowiedzi.
czy mogę jakoś dochodzić swoich praw?
tchibo.pl w warunkach zakupu na swojej stronie posiada
"Umowa sprzedaży Towarów oferowanych za pośrednictwem Sklepu Tchibo.pl zostaje zawarta z chwilą przyjęcia zamówienia Klienta przez Tchibo Warszawa Sp.z o.o. , co oznacza, że z tą chwilą umowa staje się prawnie skuteczna. Przyjęcie przez Tchibo Warszawa Sp.z o.o. złożonego zamówienia następuje z chwilą wyświetlenia na ekranie informacji „Potwierdzenie zamówienia”. "
oraz informację, że
"Do chwili uiszczenia przez Klienta pełnej należności za zamówiony Towar, pozostaje on własnością Tchibo Warszawa Sp. z o.o. "
czyli analogicznie po chwili uiszczenia należności powinien on być już własnością klienta.
dodatkowo 2 koleżanki z pracy tego samego dnia dokonały zamówienia też z najdroższą rzeczą gratis (różnica tylko taka, że były to rzeczy o wartości trochę niższej niż moja) i dzisiaj otrzymały swoje przesyłki.
Bardzo proszę o rady jakie są moje prawa w tej sytuacji.
Pozdrawiam serdecznie