Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów. - Forum Prawne

 

Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Witam, Chciałbym zgłosić reklamację z ustawy jako towar niezgodny z umową, ponieważ zakupiłem już 1.5roku temu lapka z głośnikami harman/kardon, które wg producenta miały charakteryzować się niesamowitymi doznaniami dźwiękowymi ale niestety lewy głośnik zaczął brzęczeć ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-10-2012, 21:22  
Manio92
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Witam,

Chciałbym zgłosić reklamację z ustawy jako towar niezgodny z umową, ponieważ zakupiłem już 1.5roku temu lapka z głośnikami harman/kardon, które wg producenta miały charakteryzować się niesamowitymi doznaniami dźwiękowymi ale niestety lewy głośnik zaczął brzęczeć już po ok 2 miesiącach od zakupu i wtedy oddałem go na gwarancję, przyjęli, "naprawili" i było lepiej dało się usłyszeć leciutkie brzęczenie ale to naprawdę ucho przy głośniku musiało być - pomyślałem, że nie oddam go znów bo odeślą i powiedzą, że nic nie ma - naprawdę brzęczenie minimalne. Jednak minął rok i znów zaczął głośnik brzęczeć mocniej niż za pierwszym razem, trochę się zdenerwowałem bo oczekuję od głośników tej firmy raczej niezawodności. I trafiłem ostatnio na możliwość gwarancji z ustawy, i bardzo zaciekawił mnie podpunkt wymiany na nową, bo do końca gwarancji mało czasu (do marca) i nie mam pewności, że znów mi nie zaczną brzęczeć po roku (już po gwarancji).
I teraz moje pytanie, czy jest możliwe udzielenie mi wymiany na nowy sprzęt (na podst. ustawy) jeśli już wcześniej oddałem sprzęt na gwarancję?
Jeśli mogą oddać go na gwarancję jako produkt niezgodny z umową to czy muszę oddawać go w tym samym sklepie co zakupiłem czy mogą w innym sklepie tej samej sieci? Mieszkam teraz w innym mieści i byłby to trochę kłopot.

Zapoznałem się z tym wpisem na forum: http://forumprawne.org/prawa-konsume...tml#post258216 i myślałem by swoje oddanie uzasadnić tym, że "właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju" lub "towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego rodzaju towaru, które wynikają z zapewnień sprzedawcy lub producenta". W końcu producent zachwalał głośniki na swojej stronie, niestety zdjął już ten baner - czy to może być problem? Można znaleźć recenzję laptopów z tymi głośnikami, gdzie recenzent zachwala produkt.



PS. Czy mogą wymagać od producenta w przypadku wymiany zwrotu w jakikolwiek sposób danych zawartych na komputerze? Myślę, że to raczej mało prawdopodobne ale warto zapytac
Manio92 jest off-line  
03-10-2012, 21:42  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Możesz złożyć sprzedawcy reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (gwarancja to inne uprawnienie) i zażądać wymiany komputera na nowy. O ujawnionej niezgodności (wada lub brak właściwości, o których zapewniał producent lub sprzedawca) trzeba powiadomić w terminie 2 m-cy od jej ujawnienia - inaczej się przedawni. Więcej informacji w poradniku, o którym sam wspominasz.

Dane musisz sobie we własnym zakresie gdzieś zarchiwizować.
cedwah jest off-line  
04-10-2012, 10:07  
Manio92
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Dziękuję za odpowiedź, jednak nadal nie wiem czy muszę oddawać komputer w tym samym sklepie, który kupiłem jeśli jest to sieć sklepów? Co prawda na fakturze jest podany adres tego konkretnego sklepu, w których zakupiłem produkt jednak przy zwykłej gwarancji mógłbym oddać sklep do jakiekolwiek sklepu tej właśnie sieci.
Manio92 jest off-line  
04-10-2012, 10:14  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Na to pytanie nie odpowiem - ustal to telefonicznie.
cedwah jest off-line  
09-10-2012, 21:16  
Manio92
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

zastanawiam się czy w piśmie o reklamację pisać o tym, że komputer był już wcześniej na gwarancji. Myślicie, że muszę to napisać? Po gwarancji komputer wydawał się naprawiony (jak wspomniałem było niby lekki brzęczenie ale to na granicy swojego wymysłu było) i dopiero od ok 2 tygodniu jak nie krócej, dało się zauważyć mocne, wyraźne trzeszczenie głośników. Jednak zastanawiam się czy pisać o tym oddaniu na gwarancji i o tym, że głośnik był już wcześniej reperowany.
Manio92 jest off-line  
20-10-2012, 10:47  
Manio92
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Witam odświeżam wątek bo właśnie reklamacja "została zrealizowana" i proszę o pomoc. W piśmie, które dostarczyłem do sklepu jak i na kwitku, który Pani wypełnia i dostałem jest napisane, że żądam wymiany na nowy (z godnie z danym mi prawem). Dziś się jednak okazało, że komputer w serwisie został naprawiony! Wyraźnie dostałem pismo z serwisu co i jak zostało wymienione. Co w takiej sytuacji? ja nadal chce go wymienić na nowy - tego oczekiwałem od sprzedawcy.
Możecie mi podać konkretnie czy serwis/sklep złamał jakieś prawa. Wg mnie nie mogli tego zrobić! Mogli napisać, że nie mogą go wymienić na nowy i proponują mi naprawę (choć chyba też tak być nie może, bo jeśli nie mogą zrobić tego co chce to albo zwrot kasy albo obniżenie kosztów). A serwis zrobił sobie samowolkę - jednym słowem w dupie mają co chciał klient robimy po swojemu...
Manio92 jest off-line  
20-10-2012, 11:49  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Nie miał takiego prawa, treść żądania konsumenta jest wiążąca dla sprzedawcy. Obowiązkiem sprzedawcy było ustosunkowanie się do złożonego żądania i powiadomieni w terminie 14 dni o uznaniu reklamacji, bądź nie. Nieuprawnionej zamiany żądania konsumenta i spełnienia innego świadczenia bez wiedzy konsumenta nie można uznać za ustosunkowanie się do żądania.

W takiej sytuacji, zgodnie z art. 8. ust. 3 u.sp.kons. należy poinformować o powyższym sprzedawce i zażądać spełnienia uznanego żądania, czyli wymiany komputera w terminie 7 dni od daty otrzymania pisma.

Art. 8. 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
cedwah jest off-line  
20-10-2012, 11:55  
Manio92
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Nie miał takiego prawa, treść żądania konsumenta jest wiążąca dla sprzedawcy. Obowiązkiem sprzedawcy było ustosunkowanie się do złożonego żądania o treści: :uznaję żądanie albo nie uznaję i z przyczyn ... proponuję ..."
bardzo dziękuje. Tak jak myślałem, chciałem się tylko upewnić.
Więc teraz czeka mnie złożenie reklamacji na gwarancje eh.. jak widać polak potrafi i kombinuje jak może by utrudnić życie innym... mam nadzieję, że bezproblemowo załatwi się sprawę z serwisem.
Jeszcze raz dziękuje!
Manio92 jest off-line  
24-10-2012, 19:53  
Manio92
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów.

Witam,
przepraszam bardzo, że ponownie odpisuje post pod postem. Jednak myślę, że jest to lepszy sposób odświeżania tematu niż zakładanie nowego wątku.

Dziś dostałem pismo, które odnosi się do mojej pierwszej reklamacji (nie ma co mają tempo po 5 dniach od zgłoszenia poprzez sms że reklamacja przeszła pomyślnie i że komputer jest do odebrania) w piśmie jest powiedziane dlaczego naprawili mój komputer a nie wymienili.

Wg sklepu naprawa nastąpiła ponieważ wartość uszkodzonego sprzętu (lewy głośnik) jest zbyt niska by wymieniać cały sprzęt. Powołują się tutaj na art 8 ust. 1. Nie wiem co o tym myśleć, jak dla mnie gdy przeczytam ten ust, szczególnie pogrubiony fragment

Cytat:
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy,chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
Wydaję się, że sklep ma rację i mogą mi powiedzieć, że nie wymienimy bo to za mała pierdoła.

Wyżej cedewah (dzięki człowieka za odpowiedzi!!) napisał, że naprawa czyli zamiana moich żądań bez mojej wiedzy nie jest ustosunkowaniem się do żądania (można gdzieś znaleźć jakiś zapis potwierdzający to?), jednak gdy sklep nie ustosunkuję się do żądania przez 14 dni (mija w tą sobotę) oznacza, że moje zgłoszenie zostało przyjęte. Więc jeśli sklep nie ustosunkuje się do moich żądań czyt. nie wyśle do mnie pisma gdzie będzie napisane coś w stylu "Nie możemy panu wymienic komputera ze względu na zbyt małe koszta naprawy (strasznie to dziwnie brzmi ale tak ja to odebrałem) proponujemy naprawę uszkodzonego elementu" to będzie oznaczało, że przyjęli moje żądania i mogę oczekiwać nowego komputera? Ale można założyć, że to dzisiejsze pismo jest ustosunkowaniem się i wtedy nie ma haczyka

Przyznam się, że już wystosowałem pismo do sklepu w sprawie bezprawnej zmiany trybu reklamacji, jednak gdybym wiedział, że oni wysłali mi pismo już wcześniej odnośnie mojej reklmacji czekałbym na to pismo a tak już niestety poszło. A szkoda bo mógłbym trochę zmienić treść ustosunkowująć się do ich pisma.

Pozdrawiam!
I jeszcze raz przepraszam za bałagan w wątku jednak sprawa jak dla mnie jest pilna bo chodzi o moje narzędzie pracy jako studenta - laptop.
Manio92 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Duża sieć odzieżowa - reklamacja (odpowiedzi: 11) Witam serdecznie, Chciałem zasięgnąć porady co do opisanej poniżej sytuacji. Otóż 13.01 po 14 dniach od złożenia reklamacji zgodnie z protokołem...
§ Wcześniejsza emerytura a zmiana art. 184 ustawy emerytalnej (odpowiedzi: 1) Witam, nasunęło mi się ostatnio takie pytanie: Czy jeżeli ktoś złożył wniosek do ZUS'u o wcześniejszą emeryturę z powodu pracy w szczególnych...
§ Reklamacja butów w sieci sklepów (odpowiedzi: 5) Zażądałem wymiany obuwia przyjęto moją reklamacje, czekam aż ekspedientka przyniesie mi nową parę na co ona mówi że mogę sobie wybrać buty na sklepie...
§ Reklamacja na terenie całej Polski sklepów ccc (odpowiedzi: 1) Witam! Złożyłam reklamację w jednym ze sklepów ccc. Nie był to sklep, w którym kupiłam reklamowaną parę butów. Reklamacja została uznana i...
§ Niezgodność towaru konsumenckiego z umową - duża sieć sklepów jak lisek chytrusek. (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie Dwa dni temu zakupiłem laptopa u jednej z największych sieci komputerowych w Polsce. Sądziłem, że w przypadku jakichś problemów -...
§ ogólno polska sieć sklepów muzycznych - zamówienie internetowe (odpowiedzi: 3) Dwa miesiące temu zamówiłem sprzęt do miksowania muzyki ze sklepu riff.net Na paczkę czekałem około 3 tygodnie, bo facet, z którym miałem okazję...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:06.