Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki. - Forum Prawne

 

Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Witam. Mam taką sprawę. Jest to sprawa prawna ,nie księgowa,tak stwierdziła księgowa. Prowadzę sprzedaż internetową. Czy są jakieś regulacje prawne dotyczące sytuacji, gdy kupujący nie odbierze przesyłki i zostanie ona zwrócona do nadawcy? Chodzi mi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-10-2012, 00:46  
VIPERMIKOLOW
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Witam. Mam taką sprawę. Jest to sprawa prawna ,nie księgowa,tak stwierdziła księgowa. Prowadzę sprzedaż internetową.
Czy są jakieś regulacje prawne dotyczące sytuacji, gdy kupujący nie odbierze przesyłki i zostanie ona zwrócona do nadawcy?
Chodzi mi oczywiście o przesyłki wysłane jako rejestrowane (z dowodem nadania). Towar i wysyłka zostały już opłacone (przedpłata, nie wysyłka za pobraniem, bo wtedy chyba sprawa jest jasna), a kupujący odmówił przyjęcia przesyłki.
Czy sprzedający może bez konsekwencji nie odebrać zwrotu?
Za przesyłkę zwrotną się płaci podstawową stawkę,
a czasami wartość towaru (zawartość przesyłki) jest mniejsza niż koszt zwrotu.
Jak dla mnie sprawa jest jasna, sprzedający wywiązał się ze swoich obowiązków, dostał pieniądze, wysłał towar, ma dowód nadania, z tym że kupujący próbował skontaktować się z kurierem ale kurier się nie wyrobił do godziny o którą prosił kupujący,następnie kupujący wysłał maila do firmy kurierskiej że mają na drugi dzień mu nie próbować dostarczyć przesyłki bo jej nie odbierze.

Chodzi mi głównie o to, czy kupujący ma prawo domagać się ponownej wysyłki towaru, lub zwrotu pieniędzy.
VIPERMIKOLOW jest off-line  
07-10-2012, 08:01  
Janusz.C.M.
Administrator
 
Janusz.C.M. na Forum Prawnym
 
Posty: 36.617
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Uważam, że to sprawa pomiędzy kupującym, a firmą, kurierską.
Janusz.C.M. jest off-line  
07-10-2012, 09:22  
Ag_Maz
Moderator w spoczynku
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 33.942
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Czy zakup był na firmę czy osobę fizyczną?
Ag_Maz jest off-line  
07-10-2012, 11:51  
VIPERMIKOLOW
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Zakup był przez osobę fizyczną.
VIPERMIKOLOW jest off-line  
07-10-2012, 14:47  
VIPERMIKOLOW
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Jeszcze jedno, firma kurierska odesłała towar do mnie,dodatkowo obciążyła mnie za przesyłkę zwrotną.
VIPERMIKOLOW jest off-line  
10-10-2012, 23:17  
VIPERMIKOLOW
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Widzę że ciężki temat z moim kłopotem.
VIPERMIKOLOW jest off-line  
11-10-2012, 02:30  
gandal15
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

na moje

przy założeniu, że przesyłka do Ciebie wróciła i ją odebrałeś:

1. wariant
jeśli klient się nie odzywa (bądź był to unikatowy towar na zamówienie tego klienta, bądź wariant 3a), wezwij go listem poleconym ZPO do odbioru towaru, wyznaczając konkretny termin odbioru oraz do zwrotu kwoty, którą zapłaciłeś za odesłanie nieprzyjętej przesyłki. Poinformuj go również, że po upływie wyznaczonego terminu: np. zaczniesz naliczać opłatę za magazynowanie lub np. oddasz towar do utylizacji obciążając kupującego kosztami.

2. wariant (najprostszy)
jeśli kupujący powiadomił Cię, że chce zwrotu pieniędzy (czyt. odstępuje od umowy) i zrobił to w ciągu 10 dni od chwili pierwszej próby wręczenia mu przesyłki przez kuriera (tak jakby moment wydania rzeczy), to zwracasz kupującemu pieniądze, które wpłacił (za towar + transport), potrącając z tej kwoty to, co zapłaciłeś za odesłanie do Ciebie nieprzyjętej przesyłki (bo ten koszt powinien był ponieść kupujący)

3. wariant
Jeśli klient chce ponownej wysyłki, to skontaktuj się z kurierem i sprawdź czy mają podpisaną przez kupującego odmowę przyjęcia
a. jeśli mają: poproś klienta o zapłatę za odesłanie nieprzyjętej przesyłki i ponowną wysyłkę, jeśli odmówi to wariant 1
b. jeśli nie mają: złóż reklamację usługi transportowej, żądając ponownego dostarczenia (sprawdź jeszcze warunki umowy z kurierem)
-ja już miałem taki przypadek, że kurier wpisał, że odmówiłem odebrania przesyłki, choć nie pojawił się u mnie i gdybym nie monitował na infolinii, to nie wiem, jakby się to skończyło-
gandal15 jest off-line  
11-10-2012, 07:53  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Cytat:
Napisał/a VIPERMIKOLOW Zobacz post
(...) Towar i wysyłka zostały już opłacone (przedpłata, nie wysyłka za pobraniem, bo wtedy chyba sprawa jest jasna), a kupujący odmówił przyjęcia przesyłki.
Czy sprzedający może bez konsekwencji nie odebrać zwrotu?
Może w taki sposób zrezygnować z zakupu i należy to uznać za odstąpienie od umowy zawartej na odległość. W tej sytuacji można jednak domagać się od kupującego zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej.

Art. 60. k.c.z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
cedwah jest off-line  
11-10-2012, 20:50  
VIPERMIKOLOW
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

A co jak nie odebrałbym przesyłki?
VIPERMIKOLOW jest off-line  
11-10-2012, 23:41  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Nie nastąpiło wydanie rzeczy, a tym samym przeniesienie własności, więc zawartość przesyłki stanowi Twoją własność.
cedwah jest off-line  
12-10-2012, 12:06  
Kurieropl
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Poza tym co firma kurierska ma zrobić z nieodebranym zwrotem? Przecież nie wyśle znowu do adresata na swój koszt. Taka przesyłka jest likwidowana po jakimś czasie, więc chyba lepiej nie stracić tej przesłanej rzeczy.
Kurieropl jest off-line  
09-01-2013, 14:17  
Marcin_zabrze
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Witajcie, sory że odkopuję stary temat, ale nie chcę zakładać nowego tematu bo mój problem jest bardzo podobny do tutaj opisywanego, mianowicie kupujący nie odebrał paczki za którą zapłacił, poczta chce mnie obciążyć opłatą zwrotną.

Klient zażyczył sobie wysyłkę towaru na adres firmowy - gdzie była 2 razy awizowana bo w firmie nikogo nie było, jak mi teraz napisał mają wolne do końca tego tygodnia z tym że przed wysłaniem nie poinformował mnie o tym, czy mam prawo na tej podstawie żądać od niego zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej oraz oczywiście opłacenie ponownej wysyłki?

Uważam że swoje warunki umowy spełniłem, towar wysłałem na wskazany adres i wysłałem informację kiedy paczka została nadana (klient prosił o wysłanie takiej informacji) z prośbą o poinformowanie jak zostanie odebrana.
Marcin_zabrze jest off-line  
09-01-2013, 21:09  
VIPERMIKOLOW
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Powiem krótko. Wtopiłeś. Dzwoniłem nawet do radcy i nic nie poradzisz. Musisz zapłacić za zwrotną. Takie ma prawo klient. Ty jesteś odpowiedzialny 10 dni za towar i nic nie wskórasz.Takie Polskie prawo.
VIPERMIKOLOW jest off-line  
24-01-2020, 00:11  
piotrekkkk85
Początkujący
 
Posty: 23
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

ponawiam temat
moja sytuacja klient nie odebrał paczki z paczkomatu do allegro napisał ze nie wysłałem towaru .Potem powiedział ze nie dostał sms z kodem dlatego nie odebrał paczki na meile
nie wchodzi .O dziwo allegro stanęło po jego stronie i napisało mi ze wina jest moja i ma oddać za towar pełna kwotę . Inpost powiedział ze sms dotarł nie było żadnych problemów z sms w tym czasie towar o niskiej wartośc kwoty zwrotu przekraczaj jego wartość.
piotrekkkk85 jest off-line  
24-01-2020, 17:03  
użytkownik1961
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Klient kupił,zapłacił i nie odebrał przesyłki.

Niestety kupujący ma prawo do nieodebrania przesyłki i wtedy wraca ona do sprzedającego. Kupujący ma prawo domagać się zwrotu pieniędzy lub ponownej wysyłki. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, proponuję zablokowanie kupującego. Pozdrawiam
użytkownik1961 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kupujący odebrał towar a nie zapłacił (odpowiedzi: 1) Witam, mam nadzieję że piszę pierwszy post w dobrym dziale. Mam taki problem. Kilka tygodni temu sprzedałem pewną ruchomość. Ponieważ kupujący nie...
§ Allegro: Klient kupił przedmiot do odbioru osobistego, po czym poprosił o przesyłke. (odpowiedzi: 10) Witam, Sprzedałem niedawno produkt na Allegro. Zaznaczyłem trzy możliwości zapłaty/przesyłki: Przedpłata - przesyłka pocztą (na mój koszt)...
§ Ebay- kupiłem, zapłaciłem, wysłał, oddał pieniądze, chce żebym nie odbierał przesyłki (odpowiedzi: 1) Na początek wkleję Wam treść wiadomości, którą wysłałem do serwisu Ebay. Przesyłka została wysłana w poniedziałek, 16.07.2012. Facet wybitnie...
§ allegro oszust kupujący!! odebrał paczkę a nie zapłacił (odpowiedzi: 9) Witam i bradzo proszę o poradę a więc może od początku kupujący wygrał u mnie aukcję ( w której była mowa paczka za pobraniem) niestety ale z...
§ Kupujący zapłacił a nie odebrał towaru w ciągu roku!... (odpowiedzi: 6) Witam! Mam pytanie a mianowicie: W maju ubiegłego roku (2010) na jednej z akcji internetowych sprzedałem określony przedmiot. W aukcji było...
§ kupiłem telefon na allegro , zapłaciłem i nie moge doczekać się przesyłki. (odpowiedzi: 5) Witam, mam pytanko kupiłem 3 tyg temu telefon na allegro, pieniędze wpłaciłem na 2 dzień. sprzedający raz mi wysłał meila ze towar wysłany,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:55.