sklep internetowy - złożyłem zamówienie, towar nie został wysłany - Forum Prawne

 

sklep internetowy - złożyłem zamówienie, towar nie został wysłany

Mam problem ze sklepem internetowym, w którym dokonałem 'zakupu'. Sprawa wygląda następująco, we wrześniu b.r. kupiłem w sklepie internetowym spodnie, kwotę przelałem na podany numer konta i w odpowiedzi dostałem maila informującego, że opłata została ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-11-2008, 21:12  
eMatei
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie sklep internetowy - złożyłem zamówienie, towar nie został wysłany

Mam problem ze sklepem internetowym, w którym dokonałem 'zakupu'.

Sprawa wygląda następująco, we wrześniu b.r. kupiłem w sklepie internetowym spodnie, kwotę przelałem na podany numer konta i w odpowiedzi dostałem maila informującego, że opłata została zaksięgowana, od tego czasu sklep miał 21 dni na realizacje zamówienia, taka informacja jest podana na ich stronie internetowej, jednak do dziś moje zamówienie nie zostało zrealizowane...

W odpowiedzi na maila, z pytaniem o stan zamówienia, otrzymałem odpowiedz że sklep czeka na dostawę, było to 16 października.

W tym momencie, nie chce już dłużej czekać - chyba i tak jestem cierpliwy ;p
chciałbym aby odesłali mi pieniądze i na tym poziomie sprawę bym zakończył.

Bardzo proszę o podanie kilku paragrafów z ustawy która reguluje tego typu umowy, zarówno jeśli chodzi o czas po jakim konsument ma prawo do odzyskania pieniędzy za nie zrealizowane zamówienia, jak i ew. konsekwencji prawnych...

Z góry dziękuje...
eMatei jest off-line  
04-11-2008, 16:27  
Luki_attorney
Stały bywalec
 
Posty: 826
Domyślnie

Podaje przepisy, tylko ostrożnie z tym mieczem...

Art.*491.*§*1.*Kodeksu cywilnego: Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki.

Art.*492.*Kodeksu cywilnego: Jeżeli uprawnienie do odstąpienia od umowy wzajemnej zostało zastrzeżone na wypadek niewykonania zobowiązania w terminie ściśle określonym, strona uprawniona może w razie zwłoki drugiej strony odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego. To samo dotyczy wypadku, gdy wykonanie zobowiązania przez jedną ze stron po terminie nie miałoby dla drugiej strony znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez nią cel umowy, wiadomy stronie będącej w zwłoce.

Warto jednak po pierwsze zajrzeć do umowy (ogólne warunki , cyz tez regulamin sklepu internetowego, zasady zakupu itd, różnie to się może nazywać - powinny być na stronie internetowej) - tam może być napisane, w jakim terminie sklep spełni świadczenie. Być może (i tak pewnie jest) zastrzegają sobie tam prawo do "przeciągania" terminu wykonania zobowiązania, albo np piszą, że wysyłają towar zasadniczo w ciągu dwóch tygodni ale jeśli nie mają na magazynie to w ciągu trzech miesięcy - wtedy raczej się nie wykaże, że są w zwłoce (czyli "zawinionym" opóźnieniu), no bo jeszcze mają niby czas. Teoretycznie można by to jakoś podważać, powołując się na klauzule niedozwolone, brak doręczenie wzorca umowy itd itd... Ale to trochę zbyt skomplikowane by to tu tłumaczyć.
Więc najlepiej negocjować, prosić, pisać maile i dzwonić !!!! wzywając do szybkiego wykonania umowy, klienta namolnego załatwia się w pierwszej kolejności !!!
Jeśli coś nie doczytasz w umowie i zaczniesz skakać i fikać, to się zakałapućkasz w jakiś proces sądowy, który możliwe ze przegrasz, po co ci to?
Luki_attorney jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zamówienie zostało anulowane z powodu braku zamówionych towarów u dostawców. (odpowiedzi: 9) Wylicytowałam kilka bluzek, spodni itp w sklepie internetowym. Przesyłka za każdą rzecz oddzielnie wynosi 16zł, ale był też możliwy odbiór osobisty...
§ Sklep wysłał inny towar niż zamówiony (odpowiedzi: 3) Witam, We wtorek zamówiłem kilka towarów (gier komputerowych) w sklepie internetowym i dostałem paczkę wczoraj (15.05). Przy kurierze sprawdziłem,...
§ Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu (odpowiedzi: 19) Witam wszystkich i proszę o pomoc. Otóż kupiłem w sklepie internetowym laptopa, zanim tego dokonałem, oczywiście dokładnie go sprawdziłem, linka...
§ Towar (duże zamówienie) został dostarczony na zły adres (odpowiedzi: 3) Witam, Zamówiłem z Anglii duże (jak dla mnie) zamówienie perfum i kosmetyków (łącznie 250szt.) do swojego sklepu internetowego. Towar miał do mnie...
§ Czy sklep musi przyjąć meble które zostały wyprodukowane dla mnie pod zamówienie. Dos (odpowiedzi: 6) Czy sklep internetowy musi przyjąć meble które zostały wyprodukowane dla mnie pod zamówienie. Dostałem fakturę proforma i tam było napisane termin...
§ Sklep internetowy, cena 0,0zł i zamówienie (odpowiedzi: 7) Witam, Jestem właścicielem małego sklepu internetowego. Parę dni temu, firma zajmująca się jego funkcjonowaniem w internecie nanosiła pewne...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:05.