19-10-2012, 17:24
|
| Początkujący | Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
1. Czy jest taka możliwość, żeby klient żądał odrazu zwrotu gotówki bez wcześniejszego żądania o naprawę/wymianę towaru ?
2. Czy jeśli nie podał w wniosku reklamacyjnym, że "życzy sobie kontaktu pisemnego" mam prawo poinformować go o mojej decyzji telefonicznie ?
3. Czy muszę zrobić to w ciągu 14 dni - czy w przypadku gdy odpowiedź na pytanie 1 jest negatywna to nie obowiązuje mnie ten termin.
|
| |
19-10-2012, 17:28
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
1. Nie przy reklamacji.
2. Wybierasz dogodną dla siebie formę, jeżeli nie została wskazana przez klienta.
3. 14 dni, w innym wypadku żądnie reklamacyjne będzie uważane za uznane ... jeżeli mówimy o relacji konsument <-> przedsiębiorca.
Pozdrawiam |
| |
19-10-2012, 17:33
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Dziekuje za odpowiedź
1. Co masz na myśli "nie przy reklamacji" ? - Klient reklamuje towar i odrazu chce zwrotu gotówki ? ma takie prawo ? czy wcześniej musi postulować o wymiane/naprawe towaru ?
|
| |
19-10-2012, 17:36
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Najpierw usunięcie wady -> naprawa albo wymiana, ponieważ umowa sprzedaży musi zostać "uhonorowana". Gdy wady nie da się usunąć -> wymiana albo zwrot świadczeń (towar <-> pieniądze).
Pozdrawiam |
| |
19-10-2012, 17:43
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Dziekuje za odpowiedź
W takim razie skoro nie ma podstaw prawnych by odrazu wnioskować o zwrot pieniędzy to nie obowiązuje chyba ten termin 14 dni tylko poprostu poinformowanie klienta, że źle sprecyzował reklamacje ?
|
| |
19-10-2012, 17:46
|
| Moderator | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy Cytat:
Napisał/a marekk2 1. Czy jest taka możliwość, żeby klient żądał odrazu zwrotu gotówki bez wcześniejszego żądania o naprawę/wymianę towaru ? |
Jest taka możliwość, ale proszę opisać podać szczegóły.
|
| |
19-10-2012, 17:48
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Do reklamacji się odnieś, jeżeli masz towar, bo to jest potrzebne aby ocenić czy rzeczywiście występuje niezgodność z umową / wada towaru. Warto również poinformować o tym, że żądanie jest bezpodstawne (na tym etapie).
Pozdrawiam |
| |
19-10-2012, 17:54
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Dziekuje za odpowiedź
Klient przyniósł obuwie po kilku dniach uzytkowania z uszczerbioną podeszwą(minimalnie) (zużycie mechaniczne) twierdzi, że nie może być tak - że ta podeszwa się uszczerbiła po kilku dniach użytkowania - Żądał zwrotu gotówki.
W 14 dniu poinformowałem go telefonicznie, że nie uznajemy tej reklamacji bo to zużycie mechaniczne. Jako, że był bardzo niezadowolony to powiedziałem - Na dzien dzisiejszy nie uznajemy, ale proszę się wstrzymać jeszcze z odwołaniem 3 dni - postaramy się przycisnąć centrale by jednak uznała nam tą reklamacje. Zadzwoniłem do niego po 3 dniach - potwierdziłem swoje wcześniejsze stanowisko. On powiedizał, że tego nie akceptuje, że chce na piśmie i koniec kropka itd |
| |
19-10-2012, 19:40
|
| Moderator | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
W takiej sytuacji nie może pominąć sekwencji żądań i może żądać jedynie bezpłatnej naprawy lub wymiany. Żądanie klienta jest nieprawidłowe i termin 14-dniowy nie rozpoczął biegu. Dla porządku warto poinformować (najlepiej pisemnie) kupującego, że złożył reklamację z nieprawidłowym żądaniem i zgodnie z ustawą może żądać naprawy lub wymiany - niech wybierze.
|
| |
20-10-2012, 16:25
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Cedwah - wyjaśniłeś moje podstawowe pytanie: skoro żądanie było niezgodne z ustawą (nie można odrazu żądać zwrotu gotówki - czyli odstąpienia od umowy) to nie mam obowiązku odpowiadać do 14 dni.
|
| |
15-03-2015, 08:22
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja - Żądanie zwrotu pieniędzy
Witam, odkopuje temat, bo mi google go znalazło
kupiliśmy rok temu narożnik, 2 reklamacje zostały zgłoszone, teraz zauważyłem kolejne wady w produkcie. Naprawa z drugiej reklamacji (wymiana) gąbki znowu podlega wymianie + zauważyliśmy wyginające się kółka od "elementu wyjeżdżającego".
Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy? Jak nie, to czemu? A jak tak, to na co zwrócić uwagę, jak to najlepiej zrobić?
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Żądanie zwrotu pieniędzy. (odpowiedzi: 15) Dzień dobry!
Mam nieciekawą sytuację. Niecałe dwa lata temu zakupiłam laptopa firmy Dell; niestety, w RTV Euro AGD. Już dwukrotnie oddawałam go na... | § Żądanie zwrotu pieniędzy. (odpowiedzi: 1) Witam. Mam skuter Router Metro City który kupiłem na początku czerwca 2013 roku, więc mam jeszcze miesiąc gwarancji. Około 10 kwietnia oddałem skuter... | § Reklamacja butów i żądanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 13) Witam.
Piszę właśnie reklamację z niezgodności z umową. Dwumiesięczne buty za 250zł się rozklejają. Chcę zwrotu pieniędzy, a nie naprawienia/wymiany... | § Żądanie zwrotu pieniędzy... (odpowiedzi: 1) Witam! Dnia 03.06.2013r. zakupiłam dekoder dvbt firmy Manta. Po okołu 2 tygodniach przestał działac pilot, więc oddałam ten dekoder na gwarancję do... | § Reklamacja i żądanie zwrotu gotówki (odpowiedzi: 4) Witam, 2 miesiace temu kupilam kurtke w sklepie BERSHKA, niestety pod pacha poszedl lekki szew i kieszen jest dziurawa, przez co ciagle mi cos do... | § żądanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) witam. mam problem z komórką. oddawałam ją do naprawy dwa razy, jednak znowu się zepsuła. znów nie działa to samo, co poprzednio. telefon kupiłam w... | | |