Przedsiębiorca zniszczył przedmiot
Dzień dobry,
07.09 br otrzymałam pierścionek zaręczynowy z renomowanej firmy, niestety okazał się za duży. Oddałam go do przedsiębiorcy 14.09 br (prywatny salon jubilerski) - przedsiębiorca miał zmniejszyć pierścionek z rozmiaru 11 na 10. Czekałam na wykonanie usługi tydzień - odebrałam pierścionek, jednak był on już całkowicie zdewastowany - brakowało dwóch diamentów, a na pierścionku było mnóstwo karcerów od pilnika - widocznych gołym okiem. Zmniejszony został odpowiednio, ale w miejscu zmniejszania, widać także, że grubość białego złota jest znacznie mniejsza. Zareklamowałam tą usługę od razu - przedsiębiorca przyjął pierścionek, powiedział tylko "musiałem nie zauważyć, że kamienie wypadły przy szlifowaniu" - jednak nie wydano mi paragonu (ani tym ani wcześniejszym razem - paragonu więc nie posiadam), tylko kwitek na którym napisano:
naprawa pierścionka ważącego 1,54g,
wprowadzenie diamentów x2,
szlif,
zapłacono,
poniżej pieczątka i podpis przedsiębiorcy.
Kwitek bez żadnych dat, terminów etc.
I takim sposobem na pierścionek czekam już od 14.09 do obecnego dnia. Choć usługa miała być wykonana w tydzień. Przedsiębiorca ciągle mnie zbywa, umawia się na inne terminy, specjalnie się tam udaję umówiona, on wciąż mnie zbywa - także telefonicznie.
Nie mam pojęcia do kogo mogę się zgłosić z tym problemem, zwłaszcza, że nie posiadam paragonu. Problemem jest także fakt, że nawet jeżeli pierścionek zostanie naprawiony, stracił już znacznie na swojej wartości, kamienie mogą wypadać, a w miejscu karcerów może się osadzać brud. Dodam także, że posiadam paragon z datą nabycia pierścionka z renomowanej firmy (data zbliżona do daty oddania pierścionka do zmniejszenia) , a pierścionek wówczas był w stanie idealnym.
|