1) Radio marki Alan zostało zakupione dn. 05.10.2012 w sieci sklepu Real w Zgorzelcu.
2) Po podłączeniu radia do źródła zasilania 12V - zgodnie z instrukcją, sprzęt przestał działać.
3) W trzy dni później 08.10.2012 ...
1) Radio marki Alan zostało zakupione dn. 05.10.2012 w sieci sklepu Real w Zgorzelcu.
2) Po podłączeniu radia do źródła zasilania 12V - zgodnie z instrukcją, sprzęt przestał działać.
3) W trzy dni później 08.10.2012 r. reklamowałem sprzęt w sklepie sieci Real w pobliżu miejsca zamieszkania w Czeladzi. W formularzu reklamacji reklamowałem artykuł dostarczony (wspomniane radio) na podstawie umowy sprzedaży konsumenckiej i rościłem o zwrot pieniędzy.
W sklepie odmówiono mi zwrotu pieniędzy ponieważ jak to wykazała ekspertyza serwisu firmy Alan sprzęt został podpięty pod niewłaściwe napięcie ">16V (24V) - Wina użytkownika". Serwis Alan wycenił koszta naprawy na 80zł netto.
Odmówiłem zapłaty za koszta naprawy, ponieważ nie uważam, żeby wina leżała po mojej stronie. Odmówiłem również odebrania sprzętu i poprosiłem o jego ew. wymianę lub zwrot pieniędzy - spotkałem się jednak z odmową punktu reklamacji sklepu Real.
W jaki sposób nakłonić sklep do zwrotu pieniędzy lub wymianę sprzętu? Czy jeżeli mam wystosować do sklepu jakieś pismo to czy możecie polecić jakąś podkładkę prawną pod ew. paragrafy chroniące moje prawa jako konsumenta.
Proszę o poradę.
05-11-2012, 15:39
FreeG
Przyjaciel forum
Posty: 8.465
RE: Odmowa reklamacji
1. Z jakiego tytułu była reklamacja?
2. Nie możesz żądać zwrotu pieniędzy, jeśli możliwa jest naprawa lub wymiana towaru na nowy.
3. Możesz podważyć opinię wydaną przez serwis i zapłacić rzeczoznawcy w Twoim mieście, który wypowie się na ten temat.
Witam FreeG,
1) Reklamacja była z tytułu faktu, że radio po podłączeniu przestało działać - wniosek z tego dla mnie, sprzęt wadliwy to oddaje.
2) Chciałem żeby mi naprawili ale w formularzu reklamacyjnym także zaznaczyłem zwrot pieniędzy. Skoro sprzętu mi nie chcą naprawić za darmo w ramach gwarancji, ani wymienić na inny działający, bo serwisant na podstawie swojej ekspertyzy stwierdził, że sprzęt został zniszczony z winy użytkownika - to nie przysługuje mi zwrot pieniędzy? (ja się do winy nie poczuwam, nie kupiłem czegoś dla funu niszczenia tego i wyrzucania pieniędzy w błoto).
3) Czy to jedyna możliwość?
thx za poradnik.
05-11-2012, 17:41
FreeG
Przyjaciel forum
Posty: 8.465
RE: Odmowa reklamacji
Odnośnie pytania 1. - napisz, czy reklamacja była na podstawie gwarancji, czy może ustawy (towar niezgodny z umową). To jest zasadnicza kwestia.
Przeczytaj poradnik. Myślę, że tam znajdziesz odpowiedzi, również w przypadku rzeczoznawcy.
05-11-2012, 21:19
piotrek23
Użytkownik
Posty: 41
RE: Odmowa reklamacji
1) na podstawie gwarancji oczywiście, no bo zaraz po zakupie (tak na mój laicki rozum). - jak to wpływa na sytuację?
05-11-2012, 21:24
tomakalam
Stały bywalec
Posty: 600
RE: Odmowa reklamacji
To, że zaraz po zakupie to nie ma znaczenia.
Czy do radia dostałeś kartę gwarancyjną czy nie?
Czy składając reklamację powołałeś się na tę kartę?
A może składając reklamację dałeś tylko paragon, bez karty?
Z Twoich opisów prędzej spodziewałbym się reklamacji z tytułu niezgodności.
A jak to wpływa na reklamację znajdziesz tutaj
05-11-2012, 21:35
FreeG
Przyjaciel forum
Posty: 8.465
RE: Odmowa reklamacji
W przypadku reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową masz prawa wynikające z ustawy. Reklamacja na podstawie gwarancji odbywa się na warunkach producenta. Przeczytaj zalinkowany poradnik.
05-11-2012, 22:34
LawoK
Stały bywalec
Posty: 6.589
RE: Odmowa reklamacji
Co za różnica jaki tryb ?
Reklamacja została odrzucona ponieważ uszkodzenie powstało z winy użytkownika.
Nie mając radia nie podważysz ekspertyzy serwisu, a dodatkowo możesz ponieść koszty utylizacji złomu.
Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odmowa reklamacji (odpowiedzi: 6) Witam, kupiłem telefon za 2,5 tyś zł który po miesiącu zaczął strasznie się zacinać i wyłączać. Oddałem do serwisu i dostałem odpowiedź o odmowie...
§ Odmowa reklamacji (odpowiedzi: 8) Witam złożyłem reklamacje na drzwi i ościeżnice po dwóch tygodniach od daty zakupu.Powodem reklamacji było; ościeżnice-połamane listwy,natomiast...
§ Odmowa reklamacji (odpowiedzi: 6) Witam,
Dnia 24.12 rano otrzymałem przesyłkę z telewizorem. Przesyłka była za pobraniem. Sprawdziłem paczkę i uznałem że wszystko jest ok. Niestety...
§ Odmowa reklamacji obówia (odpowiedzi: 9) Witam,
Wiem, że mój problem powtarza sie u wielu urzytkowników jednak potrzebuje pilnej odpowiedzi...
Otóż w dniu 24.10.2012 kupiłam klapki...
§ odmowa reklamacji (odpowiedzi: 13) Witam
Dostałem właśnie taką odpowiedź na reklamacje laptopa złożoną półtora miesiąca temu:
Wszytko się zgadza z tym, że jestem prawie pewien...