26-03-2007, 10:02
|
| Początkujący | Biuro podróży nalicza należność z "sufitu"?
Witam.
Mam następujące pytania:
1. Czy biuro podrózy ma prawo naliczyć sobie 3-krotnie wyższą kwotę manipulacyjną /tak zwaną karę/ ,niż jest określona w warunkach uczestnictwa,
za rezygnację z imprezy turystycznej?
2. Jeśli biuro podrózy nie ma takiego prawa, to jak powinnam potraktować fakt chęci potrącenia przez biuro z wpłaconej przeze mnie zaliczki tej
3-krotniej większej kary /otrzymałam emaila wraz z załącznikiem pt "anulacja rezerwacji", w którym jest naliczona kara/. Czy to jest próba przywłaszczenia moich pieniędzy, czy wymuszanie nienależnej zapłaty, czy może coś innego? Co w takim wypadku powinnam zrobić?
Z góry dziękuję za odpowiedż, serdecznie pozdrawiam.
|
| |
26-03-2007, 10:19
|
| Stały bywalec |
Po pierwsze nie znamy umowy którą Pani podpisywała, na jakiej zasadzie taką 3-krotność naliczali. Oczywiscie, gdy nie jest to zawarte w umowie to jest to przywłaszczenie Pana pieniędzy. Radzę się skontaktować z biurem podróży w kwestii wyjaśnienia sprawy i poznania okoliczność pobrania, takiej a nie innej opłaty.
|
| |
26-03-2007, 10:38
|
| Początkujący |
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź.
Tu są te warunki uczestnictwa: http://www.easygo.pl/warunki-uczestnict ... 02386.html
W umowie, którą podpisałam jest zapis, że sie z warunkami uczestnictwa,które stanowią część umowy zapoznałam. Reszta zapisów to moje dane, data wylotu i powrotu, miejscowość i rodzaj świadczenia, nazwa hotelu, rodzaj ubezpieczenia.
Nic na temat naliczania kar w przypadku rezygnacji nie ma.
Są jedynie w punkcie 5 warunków uczestnictwa.
Z biurem kontaktowałam się, odpowiedzieli, że obowiązującym dokumentem jest anulacja rezerwacji z wpisaną kwotą kary, nie zaś warunki uczestnictwa.
|
| |
26-03-2007, 11:08
|
| Stały bywalec |
Ile dni przed zrezygnował Pan z imprezy? Czy rezerował Pan tylko na siebie?
btw. dziwne słowo "anulacja" - kojarzy mi się z czymś innym... :P ,w słowniku tez takiej odmiany nie znalazłem.
|
| |
26-03-2007, 11:16
|
| Początkujący |
zrezygnowałam na więcej niż 30 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. Wylot miał być 24 maja.
To była rezerwacja na 1 osobę - na mnie i ja zrezygnowałam.
Przed „anulacja”  otrzymałam @ informujące:
1)..że po
przesłaniu podpisanej rezygnacji biuro dokona przelewu na moje konto z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 100 zł zgodnie z warunkami uczestnictwa.
2) ...że miło mnie informują, że w moim przypadku przy rozwiązaniu umowy do 30.03.2007 nie zapłacę opłaty manipulacyjnej w wysokości 100 zł.
Tak więc czekają na dostarczenie przeze mnie podpisanego podania o rezygnacji. Po jego otrzymaniu zostanie przelana na moje konto zapłacona zaliczka w całości.
No to się postarałam, żeby zdążyć przed końcem marca.
No a potem:
3) ... że „anulacja” rezerwacji jest na 300 zł i taka kwotę potrącą z zaliczki.
|
| |
26-03-2007, 12:07
|
| Początkujący |
Dodam jeszcze, że oprócz korespondencji elektronicznej, było tez sporo rozmów telefonicznych, o których nie wspomniałam. Podałam jedynie te informacje, które mam na piśmie.
Jako ciekawostkę jednak podam ostatnią rozmowę telefoniczną z panią, która powiedziała mi, że jak będę się upierać na kwotę manipulacyjną zgodną z warunkami uczestnictwa, to różnicę wynoszącą 200 zł będzie musiał pokryć z własnej kieszeni pracownik biura- jej podwładny.
O jejku .... a gdyby "anulacja" została wyliczona np na 10 tysięcy zł.? Zal mi się robi tego pracownika.
|
| |
26-03-2007, 12:22
|
| Przyjaciel forum |
Hm, może moja odpowiedź nie będzie podparta paragrafami, ale wygląda mi to na zwykłe naciągactwo.
Po pierwsze: skoro "pani z biura" różnicuje kwoty potrąceń od Pani uporu, to oznacza, że ta wyższa jest wyssana z brudnego palucha. Współczucie odczuwane wobec pracownika nie ma tutaj nic do rzeczy - niech zmienia firmę na taką, gdzie panują cywilizowane układy.
Najprawdopodobniej mamy tutaj do czynienia z czymś na kształt zarabiania nawet na kliencie, który zrezygnował z zakupu.
Pozdrawiam.
|
| |
29-03-2007, 13:08
|
| Początkujący |
No i nie zwracają mi pieniążków. Ani mniejszych, ani większych.
Czy pozostaje mi tylko sąd (na drugim końcu Polski), czy może jest jakaś łatwiejsza droga na odzyskanie pieniędzy?
Przepraszam, że ciągnę ten temat. Bardzo dziękuję za już  i proszę o jeszcze. Nie wiem, co jeszcze mogę zrobić, poza ostatecznością - pozwem do sądu.
Wobec biura podróży wyczerpałam już wszystkie możliwości, a najbardziej to się sama wyczerpałam.
Opinię Federacji Konsumentów otrzymałam. Zgadzają się ze mną. Ważny jest punkt 5.2 warunków uczestnictwa będących integralną częścia umowy, a nie jakaś "anulacja" rezerwacji.
|
| |
29-03-2007, 14:11
|
| Przyjaciel forum |
Hm, a to mnie zaskoczyła Pani stanowiskiem EasyGo.pl. Mają na rynku raczej opinię rzetelnego pośrednika... Radzę uderzać do Firmy, która jest faktycznym organizatorem imprezy.
Ale po kolei: co znaczy, że "nie zwracają pieniążków" ? Czy było jakieś pismo, mail w tej sprawie ? Jakie uzasadnienie ?
Na tym etapie należy zadbać o wiarygodność i kompletnoścć dokumentacji: nie kasować maili, korespondencję prowadzić zgodnie ze wskazanymi w umowie procedurami i terminami. Jeśli pisać - to najlepiej polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jeśli udzielają jakiejś odpowiedzi - to na piśmie.
A sprawa właściwości Sądu, jest możliwa do obalenia.
|
| |
29-03-2007, 15:36
|
| Początkujący |
Dziekuję za zainteresowanie  .
Wysłałam rezygnację do easygo mailem oraz listem poleconym z podaniem numeru mojego konta. Kwoty nie wpisałam, bo zdezorientowana (trzy różne maile-z różną wysokością kary i bez kary ) nie wiedziałam jaką kwotę wpisać. Zgodnie z warunkami uczestnictwa powinien nastąpić zwrot mojej zaliczki po potrąceniu kary. Umowa nie określa jednak w jakim terminie. Inne znane mi biura czynią to bardzo szybko, 2-3 dni i pieniądze są na koncie.
Easygo naobiecywało zwrócić rózne kwoty, a nie zwraca żadnej. Maile od easygo:
1)..że zwrócą na moje konto 300 zł (uzasadnienie: zgodnie z warunkami uczestnictwa),
2)...całą zaliczkę (uzasadnienie: bo rezygnacja do końca marca 2007),
3)... 100 zł (uzasadnienie: ble..ble...Rezygnacja na więcej niż 30 dni przed rozpoczęciem imprezy - 300 zł od osoby).
4) Odpowiedż na moje pytanie, jaki dokument jest ważny i obowiązujący, cyt: "Obowiązującym dokumentem jest anulacja rezerwacji z biura Sun&Fun (załącznik), w którym zaznaczona jest kwota potrącenia".
Tego ostatniego maila dali dw do: umg @gdansk.gda.pl>, <gdansk@federacja-konsumentow.org.pl>, <biuro@p.i.t.gda.pl>
Normalnie zgłupiałam.
Wszystkie maile mam.
Napisałam do Izby Turystyki i Federacji Konsumentów z prosbą o pomoc. FK radzi zawezwać do zwrotu pieniędzy Sun Fun Holidays, podać kwotę, termin, a jak po tym terminie nie zwrócą , to sąd. Uczyniłam to mailem.
Korzystając z Pani rady, wyślę jeszcze poleconym.
|
| |
29-03-2007, 18:57
|
| Początkujący |
Co 5 minut zaglądam na pekao24.
No to oddali, jest wreszcie przelew, tyle co trzeba - zgodnie z umową.
Czy w związku z tym wykasować powyższy post?
Jeszcze raz dziękuje za rady |
| |
29-03-2007, 23:25
|
| Stały bywalec |
Dlaczego Pani chce kasować? A może przydadzą się komuś innemu. Pozatym nie patrzy się przychylnie na kogoś takiego, kto po uzyskaniu porady czmycha, zacierając po sobie ślady.
Teraz nalezy cieszyć się wygraną, a temat ten sam zniknie w gąszczu innych topików, pozostając w pamięci zainteresownych.
|
| |
30-03-2007, 07:29
|
| Początkujący |
Tak właśnie myślałam, dlatego tego nie zrobiłam. Wolałam zapytać.
Dziękuję
Wznoszę toast za wspaniałych, bezinteresownych doradców tego forum |
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § "powinno" = "byłoby dobrze, gdyby" czy "bezwzględnie musi"? (odpowiedzi: 3) Pytanie:
Co w języku prawnym dokładnie znaczy wyraz "powinno"? "Byłoby dobrze, gdyby" czy "bezwzględnie musi"?
Dotyczy:
Rozporządzenia ministra... | § Konkurencja- odziez licencyjna a "podróbka" (odpowiedzi: 2) Witam, mam nastepujący problem , otworzyłem kilka tyg. temu sklep z odzieża dziecięcą , wyłącznie licencyjną . W miejscowosci tej (19 tys miesz.)... | § Delegacja i dieta za lokalną "podróż" służbową (odpowiedzi: 3) Witam.
Przeszukałem internet i nie mam jednoznacznej odpowiedzi w pewnej kwestii.
Chodzi o stanowisko "wdrożeniowiec oprogramowania". Zadaniem... | § Allegro - kupiłem "podróbkę", ale ... - pomocy (odpowiedzi: 6) Witam,
Ostatnio na allegro znalazłem podobającą mi się kurtkę, ale zanim zdążyłem się na nią zdecydować skończyła się licytacja. Nikt jej nie kupił,... | § Spółdzielnia mieszkaniowa samowolnie nalicza "koszty wezwania" - jak zareagować? (odpowiedzi: 2) Dzień dobry.
Wskutek opóźnień w opłatach czynszu, spółdzielnia mieszkaniowa wysyłała do dłużnika wezwania do zapłaty - nawet nie listem poleconym,... | § Allegro- aukcja usunięta jako "podróbka" (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie, zwracam się do Państwa z prośbą odnośnie takiej kwestii.
Wystawiłam na Allegro aukcję z kolczykami. Kolczyki zwyczajne, z metalu... | | |