10-11-2012, 20:04
|
| Początkujący | Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Witam
Jestem osobą fizyczną a umowę zawarłem ze sklepem Multiserwis sp. z o.o.
Mam Problem,a mianowicie
18 sierpnia na allegro zakupiłem w sklepie Multiserwis telefon komórkowy HTC One X za 2439 zł, niestety w dniu 8 października wyświetlacz przestał działać, 18 października przesłałem telefon z formularzem reklamacyjnym z tytułu niezgodności z umową i (niestety) kartą gwarancyjną do siedziby sklepu we Wrocławiu, w Formularzu napisałem, że żądaniem kupującego jest WYMIANA na nowy, a w przypadku, gdy naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów lub reklamacja nie zostanie załatwiona w odpowiednim czasię ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY. Zaznaczyłem również że żądam wymiany towaru w ciągu 7 dni gdyż brak telefonu jest dość dużą niezgodnością, a także żondam ustosunkowania się do reklamacji w formie listu polecoego na mój adres. Pismo zostało doręczone do sprzedawcy 22 października
29 Października otrzymałem smsa, że telefon jest gotowy do odbioru w ich sklepie, po czym po powrocie do domu napisałem maila że mnie to z dziwiło bo nie dostałem żadnej informacji odnośnie decyzji ustosunkowania sie do reklamacji
30 października dostałem maila :
'Witam Panie Mateuszu,
Przepraszam za tego smsa. Był wysłany do Pana przez pomyłkę. Faktem jest natomiast, że telefon jest już naprawiony. Został naprawiony w autoryzowanym centrum serwisowym HTC i żadne z wymienionych przez Pana usterek już nie występuje. Pytanie do Pana czy zgodzi się Pan przyjąć naprawiony telefon bo jak pisałem wyżej wszystkie usterki zostały naprawione. Oczywiście koszty transportu my pokrywamy a za niedogodności związane z czasem w którym był Pan bez telefonu możemy zaoferować etui lub ładowarkę samochodową.
Proszę napisać czy się Pan zgadza na moją propozycje.
Pozdrawiam
'
Napisałem im maila że nie moge podjąc zadnej decyzji bez ustosunkowania się do mojego formularza więc 2 godziny pozniej dostałem maila ze skanem tego pisma które wysłali mi po moim pouczeniu.
Pismo:
Pragnę poinformować że przesłany przez pana telefon o imei XXXXX faktycznie nie działał prawidłowo, obecnie telefon jest naprawiony bla bla bla, dlatego też zwracam sie z pytaniem czy wyrazi Pa zgodę na przyjęcie z powrotem naprawionego telefon a za fakt ze pewien czas pan nie mógł korzystać z teleonu mozemy Panu zaoferować oryginalną ładowarkę bądź etui gratis, Prosze o w miarę możliwości szybkie ustosunkowanie się do mojej propozycji.'
Śmiech na sali, ładowarka albo etui gratis
Następnie możę sie pospieszyłem ale napisałem, że zaznaczyłem że chciałem wymiany, powołałem się na ustawę, że usterka należała do istotnych i że chciałbym skorzystać z odstąpienia od umowy. podałem dane do przelewu.
Niestety dodałem tez takie zdanie
'PS. Ostateczną drogą rozwiązania mogłaby być dla mnie wymiana tego telefonu na Galaxy Note 2 w kolorze titanium grey.' który kosztuje tyle samo w tym momencie ile kosztował w tamtym czasie telefon który u nich kupiłem
kolejne dni to seria moich mail z pytaniami jaka została podjęta decyzja i tak dalej
2 listopada (PIĄTEK)
mail od Multiserwis
'Witam,
Sprawa jest w toku. Na razie wysłaliśmy jedno pismo. Teraz rozważamy Pana propozycję. Jak tylko zapadnie decyzja to zostanie Pan poinformowany. Proszę o jeszcze trochę cierpliwości.
Pozdrawiam'
Napisałem od razu że czekam na odpowiedź do wtorku uzasadniając to jako niedogodność korzystania ze średniowiecznej nokii która nie posiada nawet wifi.
We wtorek ( 6 listopada ) napisałem że nie moge dłużej czekać i odstępuję od umowy
8 listopada dostaje maila z centrali z Warszawy od (jak domniemam) właściciela firmy:
Szanowny Panie,
wobec dopełnienia przez Naszą ustawowych wymagań przyjęcia PAńskiego
telefonu do naprawy, brak jest podstaw dla odstapienia od umowy.
Nasza firma w ustawowym terminie, pisemnie, ustosunkowała się do Pańskiego
zgłoszenia przez powiadomienie Pana nie tylko o przyjęciu telefonu do
naprawy ale również o dokonaniu samej naprawy oraz ponadto przekazaniu Panu
prezentu gratyfikacyjnego. Nadmienić warto, że 14 dniowy termin
ustosunkowania się sprzedawcy do reklamacji nie stanowi terminu jej
usunięcia.
Wobec powyższego zmuszeni jesteśmy nie uznać Pańskiego oświadczenia o
odstąpieniu od umowy za wywowujące skutki prawne wobec firmy Multiserwis sp.
z o.o..
Telefon jest naprawiony, w pełni sprawny i objęty całkowitą rękojmią oraz
gwarancją producenta oraz, z pewnością posłuży ku Pańskiemu zadowoleniu.
Z poważaniem,'
Troche mnie to rozwaliło.
Po tym mailu wysłałem serię maili wraz z opinią prawnika, który powiedział mi że mogę dochodzić swojego prawa wymiany na drodze sądowej, zapisami ustawy, bo wygląda na to że TYP nie zna w ogóle ustawy. Czekam teraz na odpowiedz bo podobno w poniedziałek mam ją dostać.
Bardzo zależy mi na odstąpieniu od umowy, od 18 października nie mam już telefonu co jest sytuacją beznadziejną, od momentu wysłania do mnie pisma z wybłaganym ustosunkowaniem się minęło 10 dni a termin wymiany ustaliłem na 7 dni. Nie wiem co mam zrobić, ostatecznie w gre wchodziłaby wymiana ale ciągle robią jakies problemy, nie mam ani telefonu ani kasy a to co zastosowałsklep wydaje mi sie niezgodne z prawem, czy moge w jakiś sposób odstąpić od umowy i mam szanse na odzyskanie pieniędzy ? przeczytałem już chyba połowe internetu i wszystko z tym związane, uważam że mam rację ale wolę się upewnić, wysłałęm również mail do rzecznika w tej sprawie ale czekam jezcze na kontakt.
POMOCY
|
| |
10-11-2012, 21:31
|
| Przyjaciel forum | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Chętnie. Ale jak wyłuskasz same fakty, bez przytaczania historyjek czy korespondencji. Możesz skorzystać z tego.
|
| |
10-11-2012, 21:46
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
a) status stron
Konsument - osoba fizyczna - moja osoba
Sprzedawca - przedsiębiorca - Multiserwis
b) podstawy reklamacji
Reklamaca na podstawie ustawy
c) Kup teraz
d) zakup przedmiotu 18 sierpnia 2012
zauwazenie danej wady 8 października 2012
data złożenia reklamacji 18 października WYMIANA NA NOWY, w następnym trybie ODSTĄPIENIE OD UMOWY, termin wymiany 7 dni. ( otrzymanie pocztą 22 października )
data rozpatrzenia reklamacji 30 października
'Telefon faktycznie nie działał, został już naprawiony, czy zgodzi się na przyjęcie go spowrotem ?'
Wtorek 6 Listopada - mailowo odstępuje od umowy
Czwartek 8 listopada - odmowa odstąpienia od umowy
Wklejam maila bo jest ważny wg mnie ( nie miej mi tego za złe :P )
Szanowny Panie,
wobec dopełnienia przez Naszą ustawowych wymagań przyjęcia PAńskiego
telefonu do naprawy, brak jest podstaw dla odstapienia od umowy.
Nasza firma w ustawowym terminie, pisemnie, ustosunkowała się do Pańskiego
zgłoszenia przez powiadomienie Pana nie tylko o przyjęciu telefonu do
naprawy ale również o dokonaniu samej naprawy oraz ponadto przekazaniu Panu
prezentu gratyfikacyjnego. Nadmienić warto, że 14 dniowy termin
ustosunkowania się sprzedawcy do reklamacji nie stanowi terminu jej
usunięcia.
Wobec powyższego zmuszeni jesteśmy nie uznać Pańskiego oświadczenia o
odstąpieniu od umowy za wywowujące skutki prawne wobec firmy Multiserwis sp.
z o.o..
Telefon jest naprawiony, w pełni sprawny i objęty całkowitą rękojmią oraz
gwarancją producenta oraz, z pewnością posłuży ku Pańskiemu zadowoleniu.
Z poważaniem,'
e) przedmiot zakupu telefon komórkowy HTC One X
f) Naprawa gwarancyjna w serwisie Regenersis bez mojej zgody gdy zażądałem wymiany, przedłużający się już czas całej procedury który jest dla mnie bardzo niedogodny i nieodpowiedni zwłaszcza ze już przekracza termin 7 dni. Telefon jest dalej w sprzedaży przedsiębiorcy, nie mam dalej telefonu ani pieniędzy
1. Czy moge jakoś odzyskać pieniądze na podstawie Odstąpienia od umowy ?
2. Czy samo ( domniemane wg mnie ) złamanie danego mi przywileju czy może prawa wyboru roszczenia jest podstawą do pociągnięcia przedsiębiorcy do odpowiedzialności ?
3 . Co po prostu teraz robić w celu wyegzekwowania swoich praw, w ostateczności zgodziłbym się na wymianę telefonu na nowy.
|
| |
10-11-2012, 21:59
|
| Przyjaciel forum | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
1. Nie widzę podstaw do odstąpienia.
2. Tak, spełnienia żądania z reklamacji lub zwrotu w takim stanie jak złożyłeś.
3. Patrz punkt wyżej.
|
| |
10-11-2012, 22:06
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Dzięki za odpowiedź, a co z czasem który jest niedogodnością dla mnie co jest zapisane w ustawie ? nie daje mi on podstawy do odstąpienia ?
|
| |
10-11-2012, 22:16
|
| Przyjaciel forum | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Daje, ale to trochę taka słaba niedogodność, na którą jak przypuszczam sprzedawca nie przystanie. Tym bardziej, że załatwili reklamację krócej nawet niż w ustawowym czasie.
|
| |
10-11-2012, 22:22
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Więc powracam do żądania wydania mi nowego egzemplarza, nie sądzę że Regenersis praktykuje wstawianie wymienionych wyświetlaczy spowrotem do telefonów  a mógłbyś mi pomóc sformułować jakoś konkretnie na jakiejś konkretnej podstawie prawnej żądanie o wymiane na nowe urządzenie w związku z nielegalnym ograniczeniem moich praw ? bo jak narazie sprzedawca jest strasznie oporny nawet co do kontaktu.
|
| |
10-11-2012, 22:29
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Może źle to ująłem, chodzi mi o to że w ustawie jest zapis że to konsument ma prawo wyboru doprowadzenia towaru do stanu pierwotnego, ja wybrałem wymianę a sprzedawca bez jakiegokolwiek kontaktu ze mną odesłał towar do naprawy, czy to nie jest w jakikolwiek sposób złamanie prawa ? jakaś ingerencja w moją własność bez mojej zgody ? zaznaczyłem w moim formularzu WYMIANA, po tygodniu otrzymuje informację że DOKONANO JUŻ NAPRAWY. UOKiK - Konsumenci - Porady konsumenckie - Pytania i odpowiedzi - Sprzedaż konsumencka wiem że to niewiele ale chyba uokik ma w tym jakąś rację
|
| |
10-11-2012, 22:34
|
| Przyjaciel forum | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Złamanie prawa nie. Ingerencja, tak.
|
| |
13-11-2012, 19:15
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody Cytat:
Napisał/a nomnes 2. Tak, spełnienia żądania z reklamacji lub zwrotu w takim stanie jak złożyłeś. |
zażądałem wymiany telefonu tak jak napisałem w reklamacji, a jeżeli to nie jest możliwe, zwrócenia telefonu w takim stanie w jakim złożyłem a oto co odpisał właściciel salonu:
Szanowny Panie,
Stosownie do przepisów ustawy o ochronie praw konsumentów, sprzedawca wobec
zgłoszenia przez Klienta alternatywnego żądania: wymiany telefonu bądź
zwrotu ceny, ustosunkował się do zgłoszenia z zachowaniem terminu oraz
naprawił telefon uznając, że zgłoszona usterka była nieistotna.
Sprzedawca przesyłką zwrócił naprawiony telefon, którego Pan nie odebrał i
jednoczesnie zażądał Pan od sprzedawcy zwrotu telefonu w stanie sprzed
naprawy, czego niestety uczynić nie jesteśmy w stanie.
Wobec powyższego, prosimy o odebranie telefonu w Punkcie Sprzedaży firmy
Multiserwis sp. z o.o. we Wrocławiu w Magnolia Park w terminie 30 dni od
dnia otrzymania niniejszej wiadomości.
Brak odebrania w w/w terminie zwolni firmę Multiserwis sp. z o.o. z
obowiązku pieczy nad Pańskim mieniem a, jego ewentualne zagubienie,
utracenie, nastąpi na Pański koszt i ryzyko.
Z poważaniem,
1. Co mam dalej robić ?
2. Czy druga część maila jest w ogóle zgodna z prawem ? Czy cos takiego może mieć w ogóle miejsce ?
ZAZNACZAM że usterka była istotna co nie podlega dyskusji.
|
| |
13-11-2012, 19:31
|
| Przyjaciel forum | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody Cytat:
Stosownie do przepisów ustawy o ochronie praw konsumentów,...
|
Poproś o podanie owych "stosownych przepisów" oraz poproś o pomoc Rzecznika Praw Konsumentów.
Dwa: tutaj nie wypowiem się ponieważ nie mam stosownej wiedzy na ten temat.
|
| |
13-11-2012, 19:34
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Okej dzięki, zrobię tak jak mówisz. Może ktoś inny mógłby mi jeszcze pomóc w tej sprawie.
|
| |
28-11-2012, 19:25
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody
Przepraszam za nowy post pod moim starym. Potrzebuje pomocy, żadne powoływanie się na ustawę ani prośby o stosowne przepisy nie dały żadnego rezultatu, wyznaczyłem sprzedawcy termin wykonania wymiany telefonu na nowy a po tym terminie odstąpiłem od umowy, sprzedawca dalej się upiera, że mam odebrać telefon we wrocławiu bo po miesiącu jak u nich się 'zgubi' to będzie moja wina, pewnie go wywalą i zrzucą winę na mnie. Niestety pierwszy termin w którym mogę się spotkać z RK to 19 grudnia wiec juz dawno minie termin tego miesiąca.
Czy fakt żę odstąpiłem od umowy ale sprzedawca ją odrzucił z powodu umyślnego omijania ustawy sprawia że wciąż jestem właścicielem tego telefonu ?
Czy sporządzić pozew do sądu polubownego od razu bez pomocy RK ?
Czy może od razu sąd rejonowy?
Proszę o pomoc, nie chcę stracić telefonu i kasy bo jak nie patrzeć troche to jest pieniędzy dla studenta.
|
| |
28-11-2012, 20:04
|
| Moderator | RE: Niezgodność towaru z umową - naprawa bez mojej zgody Cytat:
Napisał/a Ballaholic Może źle to ująłem, chodzi mi o to że w ustawie jest zapis że to konsument ma prawo wyboru doprowadzenia towaru do stanu pierwotnego, ja wybrałem wymianę a sprzedawca bez jakiegokolwiek kontaktu ze mną odesłał towar do naprawy, czy to nie jest w jakikolwiek sposób złamanie prawa ? |
Masz rację. Wybór określonego uprawnienia należy do kupującego. Samo uprawnienie do żądania określonego zachowania się sprzedawcy ma charakter prawokształtujacy. Sprzedawca może uwolnić się od zgłoszonego żądania, ale ciąży na nim dowód wykazania, np. nadmiernych kosztów lub innych przyczyn usprawiedliwiających odmowę. Nie ma prawa zmieniać zgłoszonego żądania.
|
| | | |