Reklamacja t-mobile - Forum Prawne

 

Reklamacja t-mobile

Witam, Przedłużając umowe z T-mobile wzielam nowy telefon Samsunga. Od pierwszego dnia uzytkowania telefon zawieszal się, przez kolejne dni sytuacja pogorszała się (telefon sprawial wrazenie jakby samoistnie się wyłączał i włączał),w koncu telefon się wylaczyl ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-11-2012, 15:06  
inferno123
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Reklamacja t-mobile

Witam,

Przedłużając umowe z T-mobile wzielam nowy telefon Samsunga. Od pierwszego dnia uzytkowania telefon zawieszal się, przez kolejne dni sytuacja pogorszała się (telefon sprawial wrazenie jakby samoistnie się wyłączał i włączał),w koncu telefon się wylaczyl i już nie włączył. Po 7 dniach posiadania sprzętu oddalam go do Autoryzowanego Serwisu Samsunga (naprawa w ramach gwarancji). Serwis poinformowal mnie, ze na plycie głównej znaleziono ślady zawilgocenia, zadzwonilam do serwisu i zapytalam się jak to możliwe. Pani stwierdzila, ze pewnie rozmawialam przez telefon w zaparowanym pomieszczeniu, np. w kuchni. Było to dla mnie niedorzeczne. Zapytałam czy są w stanie określić kiedy to zawilgocenie mialo miejsce, technik z serwisu określi, ze nie jest to świeże zawilgocenie (powiedział 2-3tygodnie). Mając pewność, że telefon został uszkodzony przed moim zakupem złożyłam reklamację w sklepie T-mobile (niezgodność towaru z umową), w której prosiłam o wymianę telefonu na nowy. Oni również wysłali telefon do „swojego” serwisu, który potwierdził, ze telefon miał ingerencje z ciecza i w związku z tym również go nie naprawia. T-mobile poprosił mnie o pisemną opinię serwisu, w którym oddałam wcześniej telefon. Niestety serwis odmowił mi, tłumacząc, ze nie są firmą specjalistyczną i opinia technika, że zawilgocenie nie jest świeże było jedynie przypuszczeniem. Panowie ze sklepu T-mobile powiedzieli,ze nie są nic w stanie zrobić i zasugerowali, żebym udala się bezpośrednio do Samsunga.

Czy powinnam się domagać innej decyzji od T-mobile czy raczej udac się do Samsunga?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
inferno123 jest off-line  
18-11-2012, 17:36  
inferno123
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja t-mobile

Bardzo proszę o pomoc. Sprawa jest pilna.
inferno123 jest off-line  
18-11-2012, 18:49  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Reklamacja t-mobile

Generalnie sprawa jest trudna z tego względu, że serwisy gwarancyjne najprawdopodobniej nadużywają argumentu "zawilgocenia". Najgorsze jest to, że sami mogą to zrobić...

Masz trzy opcje:

1)
Przepis prawny:
Art. 4.

1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.


zatem to sprzedawca ma obowiązek udowodnienia, że wada powstała po sprzedaży a nie przed. Tu żądanie dostarczenia ekspertyzy jako dowodu jest bezpodstawne i to ty masz prawo zażądania od nich dowodu ich racji.

2) zdobyć własną opinię rzeczoznawcy i z nią złożyć reklamację ponownie

3) oddać sprawę do sądu

W pierwszym i drugim przypadku proponowałbym załatwianie sprawy poprzez Rzecznika Praw Konsumentów. Nie ma on mocy sprawczej, jednak może przyczynić się bardziej do sukcesu. Możliwe, że sprzedawca "ugnie" się kiedy zobaczy, że to Rzecznika prowadzi sprawę. Pamiętaj jednak, że niestety nie musi....
nomnes jest off-line  
18-11-2012, 22:20  
inferno123
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja t-mobile

dziękuję za radę.
inferno123 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja T-mobile (odpowiedzi: 8) 1. Os. fizyczna a T-mobile. 2. Reklamacja na podstawie gwarancji. 3. Umowa zawarta 06.06.2013 Witam. Dnia 22.05.15 złożyłem reklamacje...
§ T-mobile - reklamacja (odpowiedzi: 5) Witam poniżej załączam moją reklamację na bezprawne włączenie mi usługi "zawsze rozmawiaj". Operator twierdzi że włączono mi ją na podstawie smsa...
§ Reklamacja w T Mobile (odpowiedzi: 2) Witam, Kupiłem starter 1Gb do internetu mobilnego w T Mobile, po wykorzystaniu 500Mb otrzymałem wiadomość że środki na koncie się skończyły i...
§ T Mobile - dezaktywacja usługi - reklamacja (odpowiedzi: 3) Witam, proszę o pomoc. Przedstawię po mój problem, w roku 2012 podpisałem umowę w której zapewniono mi 400 min rozmów i 250 Mb "internetu" w pakiecie...
§ reklamacja telefonu w T-mobile (odpowiedzi: 1) W dniu 7.05 oddałam do punktu T-mobile zepsuty telefon. sama nie pisałam żadnego zgłoszenia, pracownica wypełniła druczek, na którym zaznaczona...
§ reklamacja nokia e52 t-mobile (odpowiedzi: 1) mam pewien problem, kupilem w salonie t-mobile telefon na abonament firmy nokia e52 oddałem go juz 8 razy na gwarancji 5 razy z tego samego powodu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:06.