Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru - Forum Prawne

 

Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Witam Będę wdzięczny za pomoc w następującej sprawie (postaram się krótko): chciałem nabyłem w serwisie internetowym (mniejsza o nazwę) produkt X (cena rzędu 1200 zł). To serwis ecommersowy, wymagający logowania, z którego wcześniej już korzystałem, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-11-2012, 15:21  
konsumental
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Witam
Będę wdzięczny za pomoc w następującej sprawie (postaram się krótko):
  1. chciałem nabyłem w serwisie internetowym (mniejsza o nazwę) produkt X (cena rzędu 1200 zł). To serwis ecommersowy, wymagający logowania, z którego wcześniej już korzystałem, miałem więc tam konto. Wypełniłem formularz zakupowy, wypełniając m.in. część Dane do faktury, gdzie wpisałem dane firmy (wcześniej kupowałem w tym serwisie jedynie na prywatny użytek)
  2. po dokonaniu zakupu (wypełnienie formularza, przesyłka pobraniowa) otrzymałem potwierdzenie zakupu. Okazało się, że w potwierdzeniu w części Dane do faktury widnieją dane prywatne, a nie firmowe. Napisałem maila z pytaniem o co chodzi.
  3. po weekendowej przerwie otrzymałem odpowiedź, że "faktura jest generowana na podstawie danych konta w momencie składania zamówienia", a jakiekolwiek zmiany nie mogą być dokonane po zaksięgowaniu środków i ogólnie wydźwięk maila "wal się na cyce, frajerze, to twoja wina" (pardon my french).
  4. napisałem że próbują mnie obarczyć winą za własne błędy, że takie informacje powinny się znaleźć przynajmniej w formularzu zakupowym (który, jak z tego wynika, właściwie nie jest potrzebny), zapytałem czy mogą dokonać zmian na tej fakturze (skoro nie było jeszcze zaksięgowania środków), a jeśli nie to rezygnuję z tego zakupu.
  5. na to dostałem odpowiedź, że faktura już wygenerowana, więc nic nie zmienią, a jeśli chcę anulować zakup, to mają do tego specjalny formularz...
  6. to już mnie mocno rozbawiło, napisałem w skrócie, iż nie zawierałem z nimi umowy w kształcie przesłanym w potwierdzeniu zamówienia, nie mam więc za bardzo czego odwoływać, ale grzecznościowo poinformowałem ich już, że rezygnuję i uważam to za powiadomienie skuteczne, ich wewnętrzna komunikacja mnie nie interesuje, a formularzy po tej przygodzie się obawiam.
  7. tu już zaczęły się prawie groźby ze strony tego poważnego skądinąd podmiotu (albo wypełnisz nasz formularz, albo...), więc po prostu przeciąłem tę miłą konwersację.
  8. dzisiaj otrzymałem maila, że przesyłka została wysłana.

Oczywiście nie mam zamiaru jej odbierać.

Co może się stać?
Czy mam rację w tej kwestii na podstawie powyższego opisu? To nie było moje zamówienie, a jeśli nawet, to skutecznie ich powiadomiłem o rezygnacji?

Z góry dziękuję za pomoc.
konsumental jest off-line  
19-11-2012, 10:55  
konsumental
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Nikt nic nie podpowie?
konsumental jest off-line  
19-11-2012, 11:18  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności za przesyłki w obie strony.
Powinieneś otrzymać fakturę raczej bez jakiś specjalnych wymagań.
Nie masz prawa do rezygnacji jako firma, a jako konsument przed odbiorem.
nomnes jest off-line  
19-11-2012, 11:21  
PeKo
Użytkownik
 
PeKo na Forum Prawnym
 
Posty: 237
Domyślnie RE: Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Przy zakupie na odległość masz 10 dni na odstąpienie od umowy. Jeżeli nie zapłaciłeś za przedmiot i poinformowałeś ich o rezygnacji z zakupu to nie rozumiem dlaczego wysłali Ci towar. Ja sam pracuje w sklepie internetowym i nigdy nie robimy problemów z odstąpieniem od umowy, tym bardziej, jeżeli nie zaksięgowaliśmy wpłaty. A dane do faktury można zmieniać bez problemu przed realizacją zamówienia.

Swoją drogą jakbym prowadził taką działalność i miał pracowników, którzy w sposób niekulturalny traktują klientów, nawet bym się nie wahał ze zwolnieniami dyscyplinarnymi.
PeKo jest off-line  
19-11-2012, 17:13  
konsumental
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Dzięki za odpowiedzi!

Od końca:
  • 10 dni na odstąpienie od umowy - to wiem, ale wymagałoby to odbioru towaru, a potem uruchomienia procedur, czyli zamrożenia 1200 zł na jakiś czas. Tego wolałbym uniknąć
  • nie zapłaciłem za towar (przesyłka pobraniowa) i poinformowałem BOK (o rezygnacji z zakupu, jeśli dane do faktury nie są zgodne z zamówieniem), z którym mailowałem. Początek konwersacji przez formularz kontaktowy na stronie), ale kazano mi skorzystać z formularza anulowania zamówienia. To właściwie dla mnie kluczowe pytanie - czy moje powiadomienie w toku tej wymiany maili można uznać za skuteczne?
  • kwestie niemożności zmiany danych do faktury, zwłaszcza w całym kontekście (ja w zamówieniu podałem takie jakie powinny być, ale zamówienie nie jest generowane na podstawie formularza zamówienia, tylko na podstawie danych konta w momencie zamówienia [sic!]) i podejścia BOK przemilczę
  • ODPOWIEDZIALNOŚĆ za przesyłkę w obie strony? No właśnie, ale czy na podstawie tego opisu, będącego skrótem korespondencji, którą posiadam, oni są w stanie cokolwiek osiągnąć?
  • zamówienie które oni "sobie" realizują, jest na osobę prywatną, to właściwe było na firmę.
konsumental jest off-line  
19-11-2012, 17:34  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru

Odpowiedzi padły. Dalsze pytania to po trosze dywagowanie nad rozlanym mlekiem. Masz jeszcze jakieś konkretne pytania?
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zamówienie towaru, potwierdzenie, brak towaru (odpowiedzi: 5) Witam Złożyłem zamówienie w sklepie internetowym na pewien produkt. Zostałem poinformowany o dostępności towaru, po czym otrzymałem konto do...
§ Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru. (odpowiedzi: 5) Dzień dobry wszystkim! Piszę do Was, Drodzy Forumowicze, gdyż mam nietypowy problem. W zeszłym tygodniu zakupiłem w firmie handlującej częściami...
§ Przestępstwa indywidualne (właściwe i niewłaściwe) (odpowiedzi: 7) Witam wszystkich prawników, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość :). No więc do rzeczy jestem studentem 2-go roku prawa i potrzebuję...
§ Zamówienie towaru/ brak towaru i unikanie zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam Chciałbym poprosić o radę co powinienem zrobić w sytuacji którą niżej opisałem. Będę na tyle miły, że nie będę zdradzał imienia i nazwiska...
§ Zamówienie towaru pod klienta , rezygnacja, zmiany (odpowiedzi: 1) Witam, przedstawię swój problem z klientem. Klient detaliczny (osoba prywatna) złożył zapytanie na towar dostępny na zamówienie z magazynu w...
§ Przestępstwo właściwe i niewłaściwe z zaniechania (odpowiedzi: 1) Czy jest kto? w stanie wyja?ni? jaka jest ró?nica pomi?dzy przest?pstwem w?a?ciwym z zanichania a niew?a?ciwym i poprzec to kilkoma przykladami??


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:58.