Problemy z reklamacją towaru - Forum Prawne

 

Problemy z reklamacją towaru

Witam! Mam problem odnośnie telefonu komórkowego. Kupiłam go w mixplusie 28.10.2010 r. i zgodnie z umową miałam na niego gwarancję przez 2 lata (do 28.10.2012r.). Telefon przez ten czas psuł się dwukrotnie i niestety- jak ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-11-2012, 12:35  
p.nowak
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Problemy z reklamacją towaru

Witam!
Mam problem odnośnie telefonu komórkowego. Kupiłam go w mixplusie 28.10.2010 r. i zgodnie z umową miałam na niego gwarancję przez 2 lata (do 28.10.2012r.). Telefon przez ten czas psuł się dwukrotnie i niestety- jak to najczęściej się zdarza- trzeci raz zepsuł się ostatniego dnia gwarancji. Sklepy zamknięte, gwarancja się skończyła i tu pojawia się problem. Z racji tego, że nie byłam obecna w miejscu zamieszkania przez dłuższy okres, do sklepu, w którym zakupiłam telefon, udałam się w listopadzie. Sprzedawczyni odmówiła przyjęcia telefon zarówno z tytułu gwarancji, jak i z tytułu niezgodności towaru z umową.
W tym momencie pojawia mi się pytanie:
Czy wg Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego mam możliwość domagać się bezpłatnej naprawy telefonu w ciągu dwóch miesięcy od zauważenia usterki z tytułu niezgodności towaru z umową, nawet jeżeli minęły już dwa lata?
p.nowak jest off-line  
18-11-2012, 12:40  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Problemy z reklamacją towaru

Tak, jeśli zgłosisz niezgodnośc przed upływem 26 miesięcy od zakupu, a wystąpiła ona nie dalej, niż dwa miesiące temu.
 
18-11-2012, 13:17  
p.nowak
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Problemy z reklamacją towaru

Też tak uważam, jednak wg poradnika dotyczącego sprzedaży bezpośredniej UOKiK: "Stwierdzoną niezgodność towaru z umową konsument powinien zgłosić sprzedawcy nie później niż przed upływem dwóch miesięcy od dnia jej stwierdzenia i nie później niż przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru."
Teraz nie wiem kto ma rację i wg którego dokumentu postępować
p.nowak jest off-line  
18-11-2012, 14:40  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Problemy z reklamacją towaru

Poradnik wprowadza w błąd.

Dz.U.2002.141.1176

Art. 9. 1.Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
(...)

Art. 10. 1.Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
 
18-11-2012, 21:55  
p.nowak
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Problemy z reklamacją towaru

Bardzo dziękuję za pomoc!
p.nowak jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problemy z reklamacją towaru - Media Markt, Lenovo (odpowiedzi: 7) Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie, jako nowy użytkownik forum ;) Chciałbym podzielić się z Wami moim problemem, może ktoś podpowie mi...
§ problemy z reklamacją (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich serdecznie. Prowadzę małą działalność gospodarczą typu fast food. Ostatnio miałam pare wpadek ze swoją firmą od której biore...
§ problemy z reklamacją (odpowiedzi: 1) Witam, mam spory problem z pewnym sklepem w którym kupiłam buty sportowe. Buty kupiłam 10 września i po ok 10 dniach zauważyłam odklejanie podeszwy w...
§ Problemy z reklamacją (odpowiedzi: 7) 19.12.2010r zakupiłam buty w jednym ze sklepów. W kwietniu 2011 złożyłam reklamację, gdyż buty się rozkleiły. (wtedy posiadałam paragon więc...
§ Niezgodność towaru z umową, uznano reklamację odmówiono wymiany towaru. (odpowiedzi: 5) Witam. Temat ten piszę jako przestrogę dla użytkowników. A więc do rzeczy. 12 maja 2009r zakupiłem w sklepie internetowym Komputronika kartę...
§ problemy z reklamacją (odpowiedzi: 5) 27 lutego oddałam do naprawy expres do kawy na naprawę gwarancyjną.W gwarancji podane są terminy na naprawę 14 dni ewentualnie na czekanie na części...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:24.