Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy. - Forum Prawne

 

Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Witam wszystkich użytkowników i proszę o pomoc. Przeczytałem kilka podobnych tematów i bardzo podobny problem miał użytkownik tutaj: http://forumprawne.org/prawa-konsume...m-z-netia.html Jednak nie rozwiało to moich wątpliwości. Opisze moją sytuacje. Od jakichś czterech lat posiadam telefon+internet od ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-11-2012, 18:47  
Regulator
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Witam wszystkich użytkowników i proszę o pomoc.
Przeczytałem kilka podobnych tematów i bardzo podobny problem miał użytkownik tutaj: http://forumprawne.org/prawa-konsume...m-z-netia.html
Jednak nie rozwiało to moich wątpliwości.

Opisze moją sytuacje.
Od jakichś czterech lat posiadam telefon+internet od Netii. Ostatnio kończyła mi sie umowa (we wrześniu) i zadzwonił konsultant jakoś tak pod koniec sierpnia z propozycją przedłużenia. Powiedziałem, że zależy mi na niższym rachunku, po czym ten złożył mi propozycje i przystałem na nią. "Podpisanie" nowej umowy (a może aneksu?) odbyło sie telefonicznie, ale konsultant stwierdził, że nowa umowa przyjdzie także do podpisu. Do dzisiaj nic nie przyszło, ale Netia w tej chwili świadczy usługę zgodnie z nowymi ustaleniami.

9 października zadzwonił konsultant z Orange TP proponując znacznie lepsze warunki i niższy rachunek. Opisałem zaistniałą sytuację, po czym konsultant spytał czy była podpisana nowa umowa. Na moją przeczącą odpowiedź zareagował radośnie, stwierdzając że da sie w takim razie ją rozwiązać z miesięcznym wypowiedzeniem (tak jakby to była stara umowa na czas nieokreślony). Stwierdził, że oni wszystko z Netią załatwią, kurier przyniesie wraz z umową na telefon formularz rezygnacji na którym trzeba strzelić dwa podpisy (potwierdzenie rezygnacji i pełnomocnictwo w tym zakresie dla TP), umowa na internet przyjdzie po załatwieniu tego z Netią.

Tak też sie stało i dzisiaj po jakimś miesiącu od wizyty kuriera, odbieram telefon od konsultantki Netii. Mówi mi ona, że jeżeli chce odstąpić od umowy z nimi która jest zawarta do września 2014 to będę musiał płacić kare za te wszystkie miesiące, bo nie wywiązałem sie z umowy. Zaproponowała, że wyśle odstąpienie od rezygnacji i umowa zawarta telefonicznie w sierpniu będzie dalej obowiązywała. Zripostowałem, że przecież nic nie było podpisywane, a ona na to że rozmowa była nagrywana i właściciel telefonu potwierdził podpis swoim głosem (sic!). Jaki podpis? Przypominam, że nic nie przyszło od nich od tamtej pory oprócz rachunków (BTW wcale nie niższych...)
No i zgodziłem sie, jednak chciałbym zrezygnować z usług tej dziadowskiej firmy.

Teraz czytam w temacie do którego podałem linka wcześniej, że aneks do umowy z operatorem telekomunikacyjnym musi być na piśmie, tak jak i wcześniejsza umowa. Czy to prawda? W takim razie mogę zrezygnować z ich usług wysyłając wypowiedzenie?
Trochę sie rozpisałem, ale to po to żeby lepiej zobrazować sytuacje. Proszę o pomoc, co mogę zrobić żeby odejść od tej Netii, bo już mnie coś trafia.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Regulator jest off-line  
21-11-2012, 19:49  
Shocked
Zbanowany
 
Posty: 14.538
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Podczas rozmowy Byłeś identyfikowany poprzez weryfikację danych i podanie hasła abonenckiego przypisanego umowie.
Shocked jest off-line  
21-11-2012, 20:07  
Regulator
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Czyli taka umowa ustna (a może raczej aneks do starej) z operatorem telekomunikacyjnym jest wiążąca, mimo tego że nie została sporządzona na papierze rozumiem.

A co z tym fantem, iż nie poinformowano mnie, że mogę odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od jej zawarcia? Czy w tym przypadku nie ma zastosowania przedłużenie tego okresu do trzech miesięcy?
Regulator jest off-line  
21-11-2012, 21:04  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

A czy Twoja umowa nie przedłuża się automatycznie po upływie terminu, w którym mogłeś złożyć wypowiedzenie?
cedwah jest off-line  
22-11-2012, 07:52  
Regulator
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Stara umowa po upływie swojego terminu ważności miała sie zamienić w umowę na czas nieokreślony. Czyli usługi miały być świadczone w takiej samej postaci jak dotychczas, ale mogłem złożyć wypowiedzenie z miesięcznym wyprzedzeniem, wiadomo.

Głupio zrobiłem, że tak szybko sie wtedy zgodziłem na tą nową umowę. Mogłem usilnie chcieć rezygnować, to dali by lepsze warunki na pewno, ale ogrom pracy wtedy miałem i olałem to w sumie. Teraz żałuje, bo w dzisiejszych czasach płacić 120zł za internet 1,25mb (realna prędkość, bo niby ma być 2mb) to jest rozbój w biały dzień.
Regulator jest off-line  
22-11-2012, 08:52  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

No to już wiesz, że ustalenia ustne nie mają żadnej mocy prawnej, a na skutek braku wypowiedzenia, umowa przedłużyła się na starych zasadach.
cedwah jest off-line  
22-11-2012, 09:42  
Regulator
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Hmm skoro tak, to mógłbym złożyć wypowiedzenie, a konsultantka z Netii wyraźnie wczoraj powiedziała, że zawarta została we wrześniu nowa umowa przez infolinie, wiążąca mnie z ich usługami na dwa kolejne lata.
Także prędkość internetu sie zmieniła jak i plan taryfowy telefonu stacjonarnego, więc nie jest na starych zasadach, tylko w życie weszła nowa umowa z tego wynika.

No nic zadzwonię jeszcze tam do nich, ale wątpię czy coś zdziałam. Jak nie to pozostaje mi sie jeszcze dwa lata męczyć z wolno ładującymi sie stronami i pingiem rzędu 150ms... Co pare dni na dział techniczny będę dzwonił, chociaż wiem że to nic nie da, bo już kiedyś tak miałem. Ale im życie utrudnie, jak kuba bogu tak bóg kubie.

Tak czy inaczej dziękuje bardzo za pomoc i zdrowia życze.
Regulator jest off-line  
22-11-2012, 10:04  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Cytat:
Napisał/a Regulator Zobacz post
konsultantka z Netii wyraźnie wczoraj powiedziała, że zawarta została we wrześniu nowa umowa przez infolinie
Umowa z operatorem wymaga formy pisemnej, a ustalenia telefoniczne nie są wiążące. Zmiany planu taryfowego można dokonywać w trakcie obowiązywania umowy i nie stanowią zmiany umowy.

Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne:
art. 56. 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
2. Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera się w formie pisemnej.
cedwah jest off-line  
17-01-2013, 08:48  
długaszrama
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Witam
Mam podobny problem z tą firmą.
Jestem od kilku lat klientem firmy Netia. Przed końcem umowy zadzwoniła do mnie konsultantka i zaproponowała przedłużenie umowy. Zgodziłem się, ale umowy do dzisiaj nie dostałem. Minęło 10 miesięcy. Jak się okazuje umowę mam do kwietna 2014r. ale nie jest to umowa promocyjna i nie dostałem od nich żadnej zniżki. Normalny abonament. W grudniu odpowiednim pismem rozwiązałem umowę jednak Netia twierdzi że muszę zapłacić karę za zerwanie umowy. Moje pytanie jest takie: czy mają prawo naliczyć mi karę za zerwanie zwykłej umowy? Jeśli nie to co mam teraz zrobić? bo dzwonią do mnie co drugi dzień i mnie straszą.
Pozdrawiam
długaszrama jest off-line  
18-02-2013, 17:23  
stasias
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Odstąpienie od telefonicznego przedłużenia umowy.

Witam.Miałam podobną sytuację.Umowa z Netią na internet trwała do lipca 2012 roku a po tym okresie ulegała przedłużeniu na czas nieokreślony.W listopadzie wypowiedziałam umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia. W grudniu dostałam notę na 355 zł jako opłatę wyrównawczą bo zerwałam umowę , która rzekomo w maju została telefonicznie przedłużona na następne dwa lata.Nic o nowej umowie nie wiedziałam bo jej nie dostałam a tym samym nie mogłam od niej odstąpić w ciągu 10 dni. Odesłałam notę z prośbą o jej anulowanie i wyjaśnienie , że telefoniczne zawarcie nowej umowy nie miało miejsca. Sprawa została załatwiona pozytywnie i Netia przeprosiła za zaistniałą sytuację.
stasias jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odstąpienie od umowy przedłużenia gwarancji Ergo Hestia (odpowiedzi: 2) Witam, Wczoraj zakupiłem monitor w sklepie RTVeuroAGD. Sprzedawca namówił mnie na dodatkowe przedłużenie gwarancji do 5 lat na 160 zł w Ergo Hestia....
§ Rezygnacja z telefonicznego przedłużenia umowy z netią (odpowiedzi: 5) Witam wszystkich. Przedstawię swój problem. Otóż dzisiaj zadzwoniła konsultantka do mojego taty z ofertą przedłużenia umowy w Netii. Konsultantka...
§ odstąpienie od przedłużenia umowy telewizja n (odpowiedzi: 9) Witam, proszę o opinie, czy takie oświadczenie przejdzie. Odstąpienie od przedłużenia umowy nr xxxxxxxxxx. W dniu xx xx xxxx przedłużyłem z...
§ Odstąpienie od przedłużenia umowy z netia (odpowiedzi: 2) Witam, Konsultant z netii przedłużył umowę telefonicznie z moją babcią. (chociaż ona twierdzi, że takiej rozmowy nie było) Nastepnie przyszło...
§ odstąpienie od przedłużenia umowy - problem z Netią (odpowiedzi: 18) Witam Państwa, Mój problem polega na tym, iż chcę odstąpić od przedłużenia umowy, którą przedłużyłem telefonicznie z konsultantem Netii. Sytuacja...
§ odstąpienie od przedłużenia umowy - problem z Netią (odpowiedzi: 1) Witam Państwa, Mój problem polega na tym, iż chcę odstąpić od przedłużenia umowy, którą przedłużyłem telefonicznie z konsultantem Netii. Sytuacja...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:54.