28-11-2012, 07:02
|
| Początkujący | Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
Witam.
Jakiś czas temu rozwiązałem umowę z operatorem telefonii komórkowej z przeniesieniem numeru do innej sieci. Wszystko było pięknie, tema wydawał mi się zamknięty.
Po pewnym czasie odezwała się do mnie kancelaria prawnicza reprezentująca operatora, z którym rozwiązałem umowę, z żądaniem zapłaty za zaległe faktury. Do żądania dołączone były numery rzekomo zaległych faktur. Niestety takie faktury nigdy do mnie nie dotarły, w związku z tym nie jestem w stanie stwierdzić, czy są zasadne.
Firma windykacyjna dała mi kilka tygodni czasu na wyjaśnienie sprawy z operatorem. Skontaktowałem się więc z BOK operatora i poprosiłem o dosłanie zaległych faktury.
Operator potwierdził (zarówno telefonicznie jak i mailowo), że faktury wyśle.
Minęło kilka tygodni, a faktury do mnie nie dotarły. Ponowiłem prośbę, operator znów zapewnił, że faktury wyśle.
Sytuacja powtórzyła się 3 razy. Następnie odezwała się ponownie firma windykacyjna. Strasząc mnie sądem domaga się zapłaty za faktury, których nie widziałem.
Dzwoniłem więc ponownie do BOK domagając się wyjaśnienia sprawy. Pracownicy BOK uważają, że oni nie mogą już nic zrobić. Wysłali faktury (ich zdaniem, jak ich nie dostałem. Dodam, że żadna z przesyłek nie była przesyłką poleconą (o ile w ogóle jakaś przesyłka była). Prosiłem więc pracowników BOK o odroczenie windykacji do czasu wyjaśnienia. Twierdzą oni jednak, że nie ma takiej możliwości.
Proszę o poradę, jakie mam możliwości działania.
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
|
| |
28-11-2012, 10:13
|
| Przyjaciel forum | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
A co mówi na to umowa? Co ona wskazuje? Że płatność tylko wg faktury? Czy faktury zawsze są dostarczane w wersji papierowej czy może mailowo?
|
| |
28-11-2012, 10:36
|
| Początkujący | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
Umowa mówi o fakturach papierowych.
Co masz na myśli, pisząc "tylko wg faktury"?
|
| |
28-11-2012, 10:44
|
| Przyjaciel forum | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
Czy jest zapis, że zapłata ma następować na podstawie faktur i kwoty w niej zawartej? Czy jest deklaracja, że operator będzie dostarczał faktury?
|
| |
28-11-2012, 11:08
|
| Początkujący | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
Nie mam teraz umowy przed oczami, więc ciężko mi to jednoznacznie zweryfikować, jednak zakładam, że skoro wysokość opłat jest zależna od czasu połączeń, to operator chyba ma obowiązek przedstawić mi jakieś rozliczenie, na podstawie którego nalicza mi taką a nie inną opłatę?
|
| |
28-11-2012, 12:04
|
| Przyjaciel forum | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
Nie mnie a umowę "zapytaj".
|
| |
28-11-2012, 13:23
|
| Początkujący | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
W umowie, a właściwie w regulaminie, który jest załącznikiem do umowy, widnieje zapis:
"...
1. Abonent zobowiązuje się do uiszczania należności wynikającej z Rachunku Telekomunikacyjnego na wskazany przez Operatora rachunek bankowy w terminie do 14 dni od daty jego wystawienia, przy czym Operator może określić w rachunku dłuższy termin płatności.
..."
Skoro ja takiego rachunku nie otrzymałem, to na jakiej podstawie operator żąda ode mnie zapłaty?
Czy mój tok rozumowania jest poprawny?
|
| |
28-11-2012, 16:02
|
| Przyjaciel forum | RE: Problem z operatorem telefonicznym - brak faktur.
Problem jest w tym, że jest tam ujęte: "od daty wystawienia". Możesz próbować reklamować i wnosić sprzeciw, że operator nie dostarczył skutecznie Rachunku na podstawie, którego byłeś zobowiązany dokonać zapłaty (zgodnie z punktem regulaminu...), w związku z czym ich roszczenia do dnia dostarczenia wspomnianego Rachunku uważasz za bezpodstawne.
Ale jak wspomniałem: regulamin mówi o "wystawieniu" a nie "dostarczeniu". Poszukaj czy nie ma w regulaminie czegoś o obowiązku dostarczenia i czy wskazują w jakiej formie ma być dostarczana faktura.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Rozwiązanie umowy z operatorem telefonicznym (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie,
Nurtuje mnie następujący problem. Chciałbym dowiedzieć się czy mogę rozwiązań umowę z operatorem tel. kom. z przyczyn moim... | § Rozwiązanie umowy z operatorem telefonicznym (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie,
Zwracam się z prośbą o poradę w następującej sytuacji:
Na początku września podpisałam aneks do umowy z operatorem telefonii... | § czy pracownik odpowiedzialny jest za brak faktur sprzedażowych i brak rejestrowania s (odpowiedzi: 1) Witam, czy pracownik zatrudniony na umowę na okres próbny jako: obsługa salonu okien może być " posądzony, obwiniony " o brak faktur sprzedażowych i... | § Odstąpienie od umowy z operatorem telefonicznym. (odpowiedzi: 3) Witam,
Mam pytanie - została zawarta umowa z operatorem telefonicznym sieci PLAY.
Usługa była zamawiana przez internet.
W formularzu, który... | § Problem z operatorem telefonicznym, chcę zrezygnować (odpowiedzi: 1) Witam
We wtorek dzwoniła do mnie Pani z Orange i przedstawiła ofertę którą się zainteresowałem, i skorzystałem. Teraz pojawił się problem co mnie... | § Problem z operatorem telefonicznym (odpowiedzi: 4) Witam,
mam problem z operatorem, który opisałam pokrótce poniżej. Jeśli to możliwe, bardzo proszę o odpowiedź.
Ktoś przeciął kabel... | | |