30-11-2012, 00:04
|
| Początkujący | Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
Witam serdecznie,
Poniżej krótki opis sytuacji jaka spotkała mnie w warszawskim Wola Parku, a następnie poprzez infolinię w centrali Euro. :
Jakiś czas temu zepsuła się suszarka (to istotne: kupiona za 49 w promocji, przeceniona ze 129), nic nadzwyczajnego, oddałem z tytułu ustawy do naprawy w sklepie w którym kupiłem. Tu zaczyna się cyrk: Dostałem SMS-a że zgodnie z moim roszczeniem (naprawa, lub wymiana na nowy) sprzęt czeka w sklepie...w sklepie czekała na mnie jednak informacja, że towaru mi nie wymienią, oddadzą mi pieniądze. Nie zgodziłem się, po pierwsze czego innego żądałem w zleceniu naprawy, po drugie byłoby to dla mnie ekonomicznie nieuzasadnione, po trzecie SMS informował o uznaniu roszczenia i wprowadził mnie w błąd. Zadzwoniłem do serwisu, który poinformował że wymienił mi suszarkę na nową, jednak na wyższy i lepszy model i odesłał do Euro...Euro jednak postanowiło nie wydać mi przesłanego do nich przez serwis sprzętu (kierownik sobie wziął ? postanowili sprzedać ? ) proponując jedynie zwrot pieniędzy. Powiedziałem wobec tego, że nie chcę tego i chcę zwrotu towaru...sklep odmówił informując że towar został w serwisie (nie dziwne, dostali za niego nowszy i lepszy model przeznaczony dla mnie) i nie mogę dostać go z powrotem...jak tak można ? Czy to jest zgodne z prawem ? Proszę o pomoc, sytuacja jest nietypowa i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi...
|
| |
30-11-2012, 00:11
|
| Moderator | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
Dokładnie, reklamacja była złożona na podstawie ustawy "konsumenckiej" z żądaniem naprawy suszarki - taki masz dokument reklamacyjny?
|
| |
30-11-2012, 00:18
|
| Początkujący | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
Podstawa prawna: Ustawa , tak jest na zgłoszeniu, Oczekiwany sposób załatwienia reklamacji: Naprawa... ja rozumiem że jakiś mały sklep z Allegro, ale EURO RTV ?!? To się w głowie nie mieści...poinformowali mnie że mieli do tego prawo, bo to Oni i Serwis Valery są stronami, a nie ja i (tu bezczelne) serwis nie powinien był mnie informować, że sprzęt został wymieniony i na jaki model ?!? |
| |
30-11-2012, 01:00
|
| Moderator | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
Podaj daty
|
| |
30-11-2012, 09:22
|
| Początkujący | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
22.12.2011 - Zakup suszarki
18.11.2012 - Oddałem w sklepie w którym kupiłem do reklamacji (Podstawa prawna: Ustawa ; Oczekiwany sposób załatwienia reklamacji: Naprawa ; Wady - Głośna praca silnika) nr reklamacji: 790317
28.11.2012 - Od EuroRTV przychodzi SMS: "Zapraszamy do sklepu RTV EURO AGD w celu wymiany reklamowanego sprzętu na nowy. Przypominamy, przy wymianie należy zwrócić komplet wyposażenia"
28.11.2012(godz. 20:30) - Przychodzę po sprzęt i dowiaduję się, że nie ma dla mnie ani naprawionego, ani wymienionego sprzętu. Nie kończę sprawy, odmawiam przyjęcia zwrotu gotówki i biorę numer do serwisu który naprawiał sprzęt.
29.11.2012 - W serwisie otrzymuję informację, że mój model DSU 545.08EW został wymieniony na wyższy 561.08Z. Dzwonię do centrali gdzie po kilku godzinach oddzwania Pan z informacją, że nie jestem stroną postępowania reklamacyjnego i nie należy mi się wyższy model, bo to sklep ustala sposób załatwienia reklamacji, informuję w takim razie, że chcę otrzymać oddany na reklamację sprzęt z powrotem(chcę oddać go bezpośrednio do serwisu Valery i dostaję informację, że jest to już teraz niemożliwe......  --> trafiam do Was po pomoc
|
| |
30-11-2012, 13:06
|
| Stały bywalec | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
W mojej ocenie nic nie zdziałasz, skoro spełnili "mocniejsze" roszczenie. Nie muszą Tobie wydać tego nowego sprzętu co dostali w serwisie - gdyż stroną w stosunku do Ciebie jest sprzedawca (euro-net). Jeśli dostałbyś lepszy sprzęt to powstałoby po Twojej stronie nieuzasadnione wzbogacenie.
Ich błąd powstał jedynie w zakresie poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji. Niemniej pojawia się kolejny problem, że w kolejnym "oświadczeniu", które też mieści się w 14 dniach poinformowali o zwrocie (a więc już roszczeniu z drugiej sekwencji) - a więc kwestia, jak interpretować sms-a.
Mimo tej zawiłości i niezbyt "czystego" zagrania ze strony sprzedawcy, to w mojej ocenie niczego więcej nie ugrasz.
|
| |
30-11-2012, 13:28
|
| Moderator | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :( Cytat:
Napisał/a Colder W mojej ocenie nic nie zdziałasz, skoro spełnili "mocniejsze" roszczenie. |
A nie uważasz, że to spełnione "mocniejsze" roszczenie przysługiwało konsumentowi i to dopiero w obliczu niemożności naprawy i wymiany, a nie sprzedawcy.
Żądaniem konsumenta była naprawa. Zgodnie z ustawą, jeśli naprawa nie jest możliwa, konsumentowi przysługuje roszczenie wymiany, a dopiero jeśli naprawa i wymiana nie są możliwe aktualizuje się uprawnienie do odstąpienia od umowy. Istotne jest to, że w świetle ustawy to uprawnienie aktualizuje się, ale po stronie konsumenta, a nie sprzedawcy.
Moim zdaniem sprzedawca może zaproponować, zamiast naprawy, wymianę i to na sprzęt nie gorszy od reklamowanego i nie może żądać dopłaty.
|
| |
30-11-2012, 13:45
|
| Początkujący | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
No właśnie...to sprzedawca ma zerwać umowę ? Na jakiej podstawie ? To mi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy kupna...co jednak z sytuacją, gdy nie chcę zrywać umowy ze sprzedawcą, a chcę zwrot sprzętu w stanie w jakim go oddałem. Mogą mi powiedzieć, że teraz już mi sprzętu nie oddadzą ? Właśnie to powiedzieli...podejmują za mnie decyzje do podejmowania których ich nie upoważniłem, jak ta o zwrocie pieniędzy...ja chcę zwrot towaru i będę go reklamował w serwisie Valery z tytułu gwarancji... co ja mam w takiej sytuacji zrobić ? Pisać jakieś pisma ?
|
| |
30-11-2012, 14:06
|
| Stały bywalec | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
Ja nie twierdze, że w tej reklamacji wszystko odbyło się zgodnie z "duchem" prawa (niekoniecznie z literą, bo ta jest w tym wypadku złudna i niejasna). Jestem świadomy, że konsumentowi przysługuje prawo do żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową, a jeśli nie jest to możliwe, przysługuje "najsilniejszy" środek - który w praktyce zazwyczaj nie chce uczynić sprzedawca, a nie konsument - tj. odstąpienie od umowy i zwrot "bubla". Tutaj poszli trochę na skróty.
Pismo jak najbardziej możesz napisać, jednak nie sądzę w jego pozytywne rozwiązanie. Obym się pozytywnie zdziwił. Proponuję wysłać pismo "rękami" Rzecznika Konsumentów - inaczej mogą podejść do sprawy.
|
| |
30-11-2012, 15:19
|
| Moderator | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :( Cytat:
Napisał/a Colder konsumentowi przysługuje prawo do żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową, a jeśli nie jest to możliwe, przysługuje "najsilniejszy" środek - który w praktyce zazwyczaj nie chce uczynić sprzedawca, a nie konsument - tj. odstąpienie od umowy i zwrot "bubla" |
Zgadzam się z tym całkowicie, ale w tym przypadku takie działanie naraża konsumenta na straty: Cytat:
Napisał/a m_duke Jakiś czas temu zepsuła się suszarka (to istotne: kupiona za 49 w promocji, przeceniona ze 129) | |
| |
30-11-2012, 15:57
|
| Początkujący | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :(
Wysłałem im następującego maila:
Witam serdecznie,
W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej i poleceniu poprzez konsultantkę z infolinii RTV Euro kieruję do Państwa niniejszą wiadomość. Poniżej znajdują się ramy czasowe, wraz z odniesieniami do opisu sytuacji. 18.11.2012 po stwierdzeniu zbyt głośnej silnika suszarki, postanowiłem złożyć reklamację towaru w sklepie RTV Euro AGD w warszawskim Wola Parku w którym towar zakupiłem. Reklamacja została przyjęta z moim roszczeniem do naprawy uszkodzonego egzemplarza suszarki 545.08EW. Towar trafił do mieszczącego się w Pruszkowie serwisu firmy Valera w którym po uznaniu zasadności reklamacji firma postanowiła wysłać w związku z brakiem możliwości naprawy suszarkę o model wyższą 561.08Z.
W związku z otrzymaniem od Państwa informacji o czekającym w sklepie towarze wymienionym na nowy, udałem się do punktu RTV Euro AGD w Wola Parku po odbiór towaru, zawsze darzyłem Państwa firmę zaufanie, nie spodziewałem się więc jakichkolwiek problemów. Tym większe było moje zdziwienie, a dzisiaj rozczarowanie, kiedy dowiedziałem się, iż Euro postanowiło spieniężyć suszarkę którą serwis wysłał w zamian (rzeczony model 561.08Z), a mi oferuje zwrot 49 złotych które w promocji zapłaciłem za 545.08EW...mówiąc krótko, sprzęt wysłany z serwisu w intencji wymiany nie został do mnie dostarczony. Reklamacja złożona była w oparciu o Ustawę, czyli Ustawę o szczególnych warunkach...itd. Ustawa ta nie przewiduje odstąpienia od umowy kupna przez sprzedającego. Jest to droga którą mógłbym obrać kierując do Państwa roszczenie odstąpienia od umowy, ale tylko w przypadku braku możliwości naprawy (warunek wystąpił) i wymiany towaru na nowy satysfakcjonujący klienta (warunek nie zaistniał). Mieliście Państwo nie tylko możliwość zaoferowania mi sprzętu w zamian, ale nawet wysłany od producenta egzemplarz, który trafił do Państwa w intencji przekazania go w moje ręce. Niestety, mimo wprowadzającego w błąd SMS-a którego dostałem od Państwa 28.11.2012 o treści: "Zapraszamy do sklepu RTV EURO AGD w celu wymiany reklamowanego sprzętu na nowy. Przypominamy, przy wymianie należy zwrócić komplet wyposażenia".
W świetle przedstawionej powyżej sytuacji, oraz faktów które zaistniały przy okazji, proponuję i oczekuję dokończenia procesu reklamacji w jeden z następujących sposobów:
1. Dostarczenie do mnie wysłanego przez serwis w zamian za uszkodzoną suszarkę modelu 561.08Z
2. Dostarczenie do mnie sprawnego modelu 545.08EW
3. Naprawa uszkodzonego modelu 545.08EW
4. Zwrot dostarczonego do Państwa uszkodzonego modelu 545.08EW w stanie w jakim go Państwo ode mnie otrzymaliście
Nie wnoszę o odstąpienie od umowy kupna i proszę o nie oferowanie mi zwrotu gotówki.
Mam nadzieję, że repertuar sposobów załatwienia reklamacji pozwoli Państwu sprawnie i bez zbędnej zwłoki załatwić sprawę, a mi uznać iż był to tylko wynik nieporozumienia i błędu który wkradł się na którymś z etapów załatwiania sprawy, a nie wynik polityki prowadzonej przez jedną z sieci handlowych którą darzyłem największym zaufaniem.
Poniżej dla ustalenia chronologii
22.12.2011 - Zakup suszarki
18.11.2012 - Oddałem w sklepie w którym kupiłem do reklamacji (Podstawa prawna: Ustawa ; Oczekiwany sposób załatwienia reklamacji: Naprawa ; Wady - Głośna praca silnika) nr reklamacji: 790317
28.11.2012 - Od EuroRTV przychodzi SMS: "Zapraszamy do sklepu RTV EURO AGD w celu wymiany reklamowanego sprzętu na nowy. Przypominamy, przy wymianie należy zwrócić komplet wyposażenia"
28.11.2012(godz. 20:30) - Przychodzę po sprzęt i dowiaduję się, że nie ma dla mnie ani naprawionego, ani wymienionego sprzętu. Nie kończę sprawy, odmawiam przyjęcia zwrotu gotówki i biorę numer do serwisu który naprawiał sprzęt.
29.11.2012 - W serwisie otrzymuję informację, że mój model DSU 545.08EW został wymieniony na wyższy 561.08Z. Dzwonię do centrali gdzie po kilku godzinach oddzwania Pan z informacją, że nie jestem stroną postępowania reklamacyjnego i nie należy mi się wyższy model, bo to sklep ustala sposób załatwienia reklamacji, informuję w takim razie, że chcę otrzymać oddany na reklamację sprzęt z powrotem(chcę oddać go bezpośrednio do serwisu Valery i dostaję informację, że jest to już teraz niemożliwe...
Pozdrawiam / Greetings
|
| |
30-11-2012, 16:26
|
| Moderator | RE: Euro RTV przywłaszczyło sobie mój sprzęt :( Cytat:
Napisał/a m_duke Nie wnoszę o odstąpienie od umowy kupna i proszę o nie oferowanie mi zwrotu gotówki. |
Pismo napisane bardzo dobrze, poza tym, że "odstąpienie od umowy = zwrot gotówki"
Co do zasady pisma należy wysyłać listem poleconym ze ZPO.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Siostra przywłaszczyła sobie wkład mieszkaniowy po rodzicach. (odpowiedzi: 4) Witam. Mam dość trudną sytuację rodzinna, ze wzgledu na siostrę. Po śmierci taty który był członkiem spółdzielni prawo lokatorskie przeszło na... | § Piłkarz przywłaszczył sobie zdjęcie (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie,
to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że od razu, z marszu nie będę odesłana do wyszukiwarki tematów. Natknęłam się... | § ZUS przywłaszczył sobie połowę renty (odpowiedzi: 3) Witam
Sprawa dotyczy mojego rodzeństwa które otrzymywał rentę rodzinną.
Siostra uczęszczała do liceum natomiast brat do szkoły policealnej. Renta... | § Serwisant przywłaszczył sobie mój sprzęt (odpowiedzi: 1) Naprawiałem konsole XBOX 360 wysyłkowo w serwisie AG-COMP2 w sosnowcu poprzez Allegro za co zapłaciłem ponad 200 zł (z przesyłkami), niestety Pan... | § Mąż przywłaszczył sobie zwrot podatku dla dzieci (odpowiedzi: 10) Rozliczałam się wspólnie z małżonkiem, on pracował a ja nie więc pieniądze ze zwrotu przyszły na jego konto.Były tam pieniądze z jego zwrotu i te na... | § UPS Przywłaszczyło sobie paczkę. (odpowiedzi: 2) Witam.
W tym tygodniu stałem się ofiarą firmy kurierskiej UPS.
Zakupiłem przez allegro odtwarzacz mp4 o wartości około 300 zł.
Po dokonaniu... | | |