specyficzne problemy z nowym komputerem :( - Forum Prawne

 

specyficzne problemy z nowym komputerem :(

witajcie! zaczynam osobny wątek ponieważ szczerzę wątpie by ktos miał tak dziwaczne problemyz nowym komputerem Sprawa wygląda tak - w listopadzie ubiegłego roku kupiliśmy wraz z mężem nowy komputer w sklepie XXX. Wszystko było w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
24-11-2008, 19:29  
roxeen
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie specyficzne problemy z nowym komputerem :(

witajcie!
zaczynam osobny wątek ponieważ szczerzę wątpie by ktos miał tak dziwaczne problemyz nowym komputerem

Sprawa wygląda tak - w listopadzie ubiegłego roku kupiliśmy wraz z mężem nowy komputer w sklepie XXX.
Wszystko było w najlepszym pożądku do chwili gdy ów sprzęt pewnego pieknego dnia po włączeniu nie robił nic po za potwornym piszczeniem.
Zabraliśmy fakture, specyfikacje kompa która była jednocześnie gwarancją.
W drodze do sklepu wczytałam sie w specyfikacje i doznałam szoku.
WYDALI NAM INNY KOMPUTER!!! dopiero po niespełna 5 miesiącach zorientowałam się, że otzrymaliśmy inny model - no ta bene lepszy ( zapłaciliśmy za model o 2 rdzeniowym proc. a otrzymaliśmy 4 rdzeniowy)

Po przybyciu do sklepu w pierwszej kolejności poinformowaliśmy o wadzie sprzętu a później zasygnalizowałam, że wydaje mi sie iż wydano nam inny sprzęt. No i sie zaczęło...
Rozmowa do przyjemnych nie należała...
zmuszono nas do doplacenia rożnicy w cenie.
Przystalismy na to ponieważ jednocześnie 5 miesiecy dłuższa gwarancja miała być - poprostu dzien dopłaty był "dniem zakupu" wystawiono nową fakrurę.

Otrzymaliśmy naprawiony komputer, ale niesety nowa specyfikacja a zarazem gwarancja nie dotarła, jak i informacja o stanie faktycznym uszkodzenia.
Po wielu stanowczych próbach otrzymaliśmy specyfikacje dopiero gdy po raz drugi zareklamowaliśmy sprzęt 1 listopada.
Po 14 dniach otzrymalismy komputer - wymieniono plytę główną.
Po włączeniu w domu niestety znów nie działał i natychmiast spzret odnieślismy do sklepu - nie mamy go do dnia dzisejszego.

Czy tylko mi wydaje sie że jest tu cos nie tak ??
czy mieli prawo żądać od nas dopłaty ?
3 reklamacje w ciągu pierwszego roku używania sprzętu!
Czy mam prawo ubiegac się o wymiane na nowy sprzet?
prosze poradzcie

pozdrawiam
roxeen jest off-line  
24-11-2008, 21:46  
Robinson_k
Użytkownik
 
Posty: 83
Domyślnie

Faktura nie jest gwarancją. Gwarancja musi zawierać prawa i obowiązki.
Tak naprawdę to podpada to pod niezgodność towaru z umową dostaliście szybszy komputer. Oczekiwanie dopłaty z waszej strony jest co najmniej niesmaczne.
Zgłoś następnym razem niezgodność towaru z umową z ustawy 27-07-2002.
Jako niezgodność podaj brak działania komputera. Wydający z serwisu jak się domyślam zapewniał was że, komputer działa, zażądaj kasy.
Towar był naprawiany wcześniej więc sprzedawca nie ma możliwości kolejny raz naprawić komputera, musi oddać kasę.
Oczywiście o ile się nie wyprze i masz stosowne dokumenty.
Jeżeli nie masz to oczekuj na pisemne potwierdzenie napraw wszystkich!!!

Na ten moment skorzystałaś z gwarancji. Roszczenia z tytułu niezgodności i gwarancji nie mogą być wysuwane naprzemiennie.
Robinson_k jest off-line  
25-11-2008, 11:07  
roxeen
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

Wiem ze Faktura nie jest gwarancją.
Specyfikacja sprzrętu jest jednocześnie karta gwarancyjna

Z dokumentów jakie mam w domu ewidentnie widać, że nastapiła dopłata
Mam stara fakture na stary sprzęt i nową na nowy
Starej im nie oddałam. W razie "WU"

Nie zależy mi na tym, zeby zwrócili mi kase.
Zastanawiam się raczej nad tym czy 3 reklamacja w ciągu pierwszego roku użytkowania nie obliguje ich czasem do wymiany sprzetu na nowy ?
roxeen jest off-line  
25-11-2008, 11:55  
Tagtsher
Użytkownik
 
Posty: 392
Domyślnie

Niestety nie obliguje ich. Kiedyś tak, teraz już nie. Jeżeli sprzedawca uzna, iż naprawa wystarczy - to musi tak być. Ale sprzęt powinien być zwrócony jako w pełni działający. Przed oddaniem go z naprawy gwarancyjnej powinien być uruchomiony przy Was aby stwierdzić, iż jest sprawny.
Tagtsher jest off-line  
25-11-2008, 12:31  
roxeen
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

Jestem po rozmowie z Rzecznikiem praw konsumenta

Zakończenie sprawy opiszę później - podam Wam też nazwę sklepu bo podejrzewam, że nie jest to pierwsza tego typu przewałka w owym sklepie.
Sprawa szyta bardzo grubymi nićmi...

A mieszkający w wielkopolsce być może niedługo usłyszą o sprawie w radiu, albo przeczytaja w gazecie
tym czasem - dzieki za uwage
roxeen jest off-line  
25-11-2008, 23:23  
Robinson_k
Użytkownik
 
Posty: 83
Domyślnie

Nie liczył bym na Rzecznika nie sadze żeby wiele pomógł.
Popełniłaś błąd oddając towar do naprawy z tytułu gwarancji. Sklep nie złamał prawa, co najwyżej postanowienia gwaranci. Tylko z tego co piszesz nie masz żadnych postanowień.

Zważ na KC:
Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny...

Proponuje wydobyć oświadczenie od sprzedawcy w jakim trybie rozpatruje reklamacje, gwarancyjnym czy z niezgodności towaru konsumpcyjnego.
Myślę że, skłoni się do gwarancji.
Wtedy należy zażądać postanowień gwarancji.
Bo jak mniemam będą twierdzić że otrzymałaś takową ale zgubiłaś.
Gwarancja powinna określać maksymalny czas naprawy.
Jeżeli został przekroczony zażądaj kasy z tytułu niezgodności.
Robinson_k jest off-line  
26-11-2008, 11:25  
roxeen
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

sklep złamal prawo żądając ode mnie pieniędzy kiedy zorientowali się że wydali mi zły komputer..

bo wg obowiązków sprzedawcy
sprzedawca odpowiada wobec nabywcy jeśli towar konsumpcyjny w chwili wydania jest niezgodny z umową.

A był niezgodny ponieważ otrzymałam zupełnie INNY sprzet.

druga sprawa sprzedawca jest zobowiązany do wydania kupujacemu towaru w stanie kompletnym (...) i innymi dokumentami wymaganymi odrębnymi przepisami - a więc i gwarancją - której nota bene nie mam ;/

wg uprawnien konsumenta :

Konsument który stwierdzi że sprzedany mu towar jest niezgodny z umową może żądać od sprzedawcy : nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy - wybór sposobu usuniecia niezgodności z umową należy do KONSUMENTA

i nie chodzi mi o fakt ze komp sie kilka razy już posypal - ale o fakt ze zgodnie z umowa nie mam sprzetu za ktory zaplaciłam...

Nadal mam stara FV i nową po NIELEGALNIE żądanej ode mnie dopłacie

a więc mam się o co do nich przyczepić,

inna sprawa to fakt, że po tym jak miesiąc czekalam na pierwsza naprawe kompa nie otrzymalam od serwisanta informacji co się z kompem stało i co zostalo naprawione - ponieważ pracownik naprawiał przy moim męzu kompa ...

tak więc sprawa jest naprawde o wiele głębsza i skomplikowana niż mogło by się wydawać

od rzecznika oczekuje tylko pomocy w przetłumaczeniu języka prawniczego na "ludzki"
roxeen jest off-line  
26-11-2008, 19:25  
witek_p
Stały bywalec
 
Posty: 591
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a roxeen Zobacz post
.........
druga sprawa sprzedawca jest zobowiązany do wydania kupujacemu towaru w stanie kompletnym (...) i innymi dokumentami wymaganymi odrębnymi przepisami - a więc i gwarancją - której nota bene nie mam ;/
........
Gwarancja jest przecież dodatkowym dokumentem, wcale nie musisz jej otrzymać, nie znalazłem w ustawie żadnych informacji że taki dokument musi być. Jeżeli go nie ma to domniemywa się że każda "reklamacja" jest na podstawie Ustawy a nie gwarancji.
witek_p jest off-line  
26-11-2008, 23:25  
Robinson_k
Użytkownik
 
Posty: 83
Domyślnie

Hmmm nie znalazłem też domniemania że, reklamację domyślnie załatwia się w oparciu o nie zgodność towaru z umową.
Może sprzedawca chce dokonać naprawy odpłatnej. Przecież uszkodzenie w trakcie eksploatacji nie oznacza obrazu niezgodności.
Chyba że, sprzedawca zapewnił o tym że, sprzęt jest bezawaryjny.
Robinson_k jest off-line  
27-11-2008, 10:32  
roxeen
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

wow! stop

nie mieszajmy pojęć - jedna sprawa, że komp sie psuje i że nie dali mi gwarancji itp...

ale niezgodność z umowa polega na tym, że na FV mam napisane jak byk że zakupiłam komp MEX 100 a w domu mam Mex 102 ( czy tam na odwrot bo nie pamietam już jaki mam :P )
roxeen jest off-line  
27-11-2008, 14:29  
Robinson_k
Użytkownik
 
Posty: 83
Domyślnie

To prawda że, jest inny (szybszy) ale czy to może być przyczyną niezgodności?
Zapłaciłaś za wolniejszy dostałaś szybszy.
Moim zdaniem nie poniosłaś żadnej straty skoro sprzedawca wydał ci sprzęt lepszy.
Następna kwestia to taka że, przecież dopłaciłaś - zwarłaś wiec swoisty aneks do umowy.
Niezgodność w postaci "za szybkiego komputera" w ten sposób przestała istnieć.
Robinson_k jest off-line  
04-12-2008, 12:44  
roxeen
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie

dopłacilam ... a nie mieli prawa żądac ode mnie pieniedzy.

sklep popelnił bląd wydając mi komputer o dodatkowych 2 rdzeniach których wcale nie potrzebowalam i tak czy siak nie są przeze mnie wykorzystywane!

Odpowiedzialność za popelniony błąd powinien ponieśc sklep a nie klient - prawda?

Zalerzało mi na komputerze o bardzo dobrej karcie graficznej a rdzenie w procesorze nie były dla mnie tak istotne.

Nikt nie zaproponowal mi skopiowania danych z mojego kompa i otrzymania tego, który faktycznie chcialam kupic ...

a druga sprawa to taka że wlasnie udowodnilam iż 3ci raz poszedł ten sam podzespół wiec sprawe mam teoretycznie wygrana.
Jedyny problem w tym, że w Polsce klient choc prawa swoje ma, sprzedawca ma go i tak w czterech literkach ...
roxeen jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problemy z nowym autem. (odpowiedzi: 8) Witam, proszę o poradę, ponieważ mój znajomy ma duży problem. Sprawa wygląda następująco: Jakiś czas temu kupił od handlarza auto, które było...
§ Problemy z nowym telefonem (odpowiedzi: 1) Witam Na znanym portalu aukcyjnym kupiłem 9.04 telefon od użytkownika zarejestrowanego jako sklep (faktycznie jest to sklep/serwis). Telefon był...
§ Problem z nowym komputerem z morele (odpowiedzi: 12) Kupiłem zestaw komputerowy na morele.net 19 lutego. Po złożeniu podzespołów przez siebie samego, komputer nie pracował dobrze, cały czas się wieszał....
§ Problemy z komputerem Vaio - spisanie na straty? (odpowiedzi: 17) Witam! Z przykrością muszę stwierdzić, że dołączam do grona niezadowolonych użytkowników Vaio (przede wszystkim z powodu podejścia do klienta). ...
§ Problemy z komputerem ASUS K52JC (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. W połowie listopada zakupiłem komputer asus płacąc za niego 3000 zł. Tego samego dnia zorientowalem sie ze dostalem wadliwy...
§ Odmowa sprzedawcy - problemy z komputerem (odpowiedzi: 3) Witam.Mam taki problem. Rok temu zepsuł mi się komputer. Zadzwoniłem więc do osoby która posiada firmę komputerową i świadczy usługi z zakresu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:23.