Witam. Moja sytuacja jest taka:
Zapisałem się na studia zaoczne, lecz nie wniosłem opłaty. Do ostatniego dnia myślałem, że uda mi się zebrać pieniądze jednak nie ma takiej opcji. Na pierwszą ratę nie zapłaciłem, myślałem, że uda mi się wpłacić całość w terminie 3 raty nawet z odsetkami. Ale niestety nie mam pieniędzy i rezygnuję. Tzn nie uczęszczam na uczelnię. Nie wiem czy wysłać poleconym, że rezygnuję czy czekać aż sami mnie skreślą. Myślałem, że właśnie skreślają jak się nie płaci.
I teraz tak:
Podpisałem umowę z uczelnią. W regulaminie nie ma nic o opłatach za semestr kiedy rezygnuję.
Jest coś takiego:\
§ §5
Informację o wysokości opłat, o których mowa w § 2 ust. 1 oraz wysokości kosztów ponoszonych w zakresie niezbędnym do świadczenia tych usług Uczelnia zamieszcza na swojej stronie internetowej.
Tylko czy mogą mi kazać opłacać semestr jeśli nic takiego nie podpisałem? Każdy może coś takiego umieścić w umowie a na stronie internetowej zmieniać dane codziennie i nikt do tego nie dojdzie. Np podpisujesz umowę na abonament. I na stronie operatora nagle pojawia się informacja, że przy zerwaniu musisz zapłacić 100 000zł.
W regulaminie, który podpisałem nie było mowy o zapłacie podczas rezygnacji a na stronie jest:
Kod:
§ REZYGNACJA ZE STUDIÓW A OPŁATY
Student, rezygnujący z dalszej nauki, jest zobowiązany złożyć oświadczenie o rezygnacji osobiście lub listem poleconym.
W przypadku rezygnacji z dalszej nauki w trakcie semestru student zobowiązany jest do wniesienia opłaty za usługi edukacyjne w kwocie ustalonej proporcjonalnie do liczby miesięcy kalendarzowych pozostałych do końca okresu.
W przypadku rezygnacji z dalszej nauki po semestrze student winien zgłosić rezygnację przed rozpoczęciem następnego semestru. Brak takiego zgłoszenia skutkuje opłatą za następny semestr.
Wycinki z regulaminu o których mowa o płatnościach:
Kod:
§ §5
Informację o wysokości opłat, o których mowa w § 2 ust. 1 oraz wysokości kosztów ponoszonych w zakresie niezbędnym do świadczenia tych usług Uczelnia zamieszcza na swojej stronie internetowej.
§6
1. Student jest zobowiązany uiścić, ustaloną przez Rektora opłatę w wysokości 2250 złotych za każdy semestr, za świadczoną na jego rzecz przez Uczelnię usługę edukacyjną, określoną w § 2 ust. 1 pkt 1.
§7
1. Za świadczoną usługę edukacyjną, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 (kształcenie na studiach niestacjonarnych) Student wnosi opłaty semestralnie, w trzech częściach, w wysokości odpowiednio 33, 33, 34% kwoty należnej opłaty w następujących terminach:
a) za semestr zimowy:
- do 15 października pierwsza część,
- do 15 listopada druga część,
- do 15 grudnia trzecia część,
2. Student może wnieść opłatę w całości w terminach:
a) do 5 października za semestr zimowy;
3. W przypadku, kiedy opłata nie zostanie wniesiona w całości w terminach, o których mowa w ust. 2 uznaje się, że Student wnosić będzie opłatę w częściach i w terminach, o których mowa w ust. 1. Jeżeli wpłata zostanie dokonana w całości po terminach określonych w ust. 2 Student zobowiązany będzie do uiszczenia należności w wysokości łącznej opłaty wnoszonej w częściach.
2. Rozwiązanie umowy następuje:
1) z dniem upływu czasu, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3;
2) z dniem złożenia egzaminu dyplomowego;
3) z dniem decyzji ostatecznej o skreśleniu Studenta z listy studentów.
§13
W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Uchwały Senatu, Zarządzenia Rektora, Pisma okólnego, Regulaminu studiów, Ustawy oraz Kodeksu cywilnego.
1. Student zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Uczelni o każdej zmianie jego danych osobowych zawartych w niniejszej umowie, w tym adresu wskazanego jako adres do korespondencji.
§16
1. Każdorazowa zmiana treści umowy, z zastrzeżeniem § 10 ust. 3 wymaga pod rygorem nieważności formy pisemnego aneksu do umowy.
2. Rezygnacja ze studiów w trybie określonym w § 6 ust. 5 powoduje skreślenie Studenta z listy studentów.
REZYGNACJA ZE STUDIÓW A OPŁATY
Student, rezygnujący z dalszej nauki, jest zobowiązany złożyć oświadczenie o rezygnacji osobiście lub listem poleconym.
W przypadku rezygnacji z dalszej nauki w trakcie semestru student zobowiązany jest do wniesienia opłaty za usługi edukacyjne w kwocie ustalonej proporcjonalnie do liczby miesięcy kalendarzowych pozostałych do końca okresu.
W przypadku rezygnacji z dalszej nauki po semestrze student winien zgłosić rezygnację przed rozpoczęciem następnego semestru. Brak takiego zgłoszenia skutkuje opłatą za następny semestr.
Czy takie coś jest możliwe, zgodne z prawem?