problem z serwisem - Forum Prawne

 

problem z serwisem

Witam , Dokładnie 3. 2012 grudnia mąż przedłżył umowe w play, dostał nowy telefon, Pani w salonie przekonała go rzeby odrazu podbił gwarancje. I tak zrobił. 5. 2012 grudnia (po 2 dniach) telefon wrłócił do ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
27-12-2012, 18:00  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie problem z serwisem

Witam ,
Dokładnie 3. 2012 grudnia mąż przedłżył umowe w play, dostał nowy telefon, Pani w salonie przekonała go rzeby odrazu podbił gwarancje. I tak zrobił. 5. 2012 grudnia (po 2 dniach) telefon wrłócił do salonu bo sie zapsuł, Nie dało się wejśc do menuj głównego. Po tygodniu telefon wrócił z naprawy ale na wyświetlaczu pojawiły sie ogromne dwie rysy. Mąż nie odebrał telefonu , zarządał wymiany lub naprawy bo oddał telefon w stanie idealnym. Na protokole sprzedawczyni napisała że telefon jest w dobrym stanie. Do tej pory czekamy na decyzje co salon postanowi z telefonem , nadal z serwisem nie doszli do porozumienia kto bierze odpowiedzialnośc za uszkodzenie telefonu.
Moje pytanie dotyczy art. 8 ust. 3 , czy moge powołac sie na tą ustawe i domagac sie nowego telefonu lub natychmiastowej naprawy, czy lepiej popczekac do 30 dni i dopiero domagac sie wymiany telefonu? Czy powinniśmy pisemnie złożyc reklamacje czy taka słowna w salonie wystarczy, bo sprzedawca nie wystawił żadnego zaświadczenia dotyczącego uszkodzenia wyświetlacza tylko protokół z oddania telefonu do naprawy z 5 grudnia. Wczoraj minęło 14 dni od daty kiedy telefon był do odbioru (kiedy wrócił z serwisu).
Co powinniśmy zrobic? Czy ktoś może mi pomóc?
mdga jest off-line  
27-12-2012, 18:04  
kalos
Stały bywalec
 
Posty: 2.460
Domyślnie RE: problem z serwisem

reklamacja była z tytułu gwarancji czy ustawy?
kalos jest off-line  
27-12-2012, 18:06  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: problem z serwisem

chyba gwarancji
mdga jest off-line  
27-12-2012, 18:13  
kalos
Stały bywalec
 
Posty: 2.460
Domyślnie RE: problem z serwisem

jeśli gwarancja to nie możesz posiłkować się ustawami, albo korzystasz z jednego trybu albo z drugiego, a warunki gwarancji masz na karcie gwarancyjnej i w tym momencie one Cię obowiązują
kalos jest off-line  
27-12-2012, 18:17  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: problem z serwisem

karta gwarancyjna i całe zresztą opakowanie zostało w salonie. Co w takim razie mogę zrobic, czekac aż zechcę im się rozpatrzyc sprawę? Czy mogę coś jeszcze zrobic?
mdga jest off-line  
27-12-2012, 18:23  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: problem z serwisem

jeśli telefon był naprawiany w ramach gwarancji to czy automatycznie tracę szansę na korzystanie z ustawy?
mdga jest off-line  
27-12-2012, 18:29  
kalos
Stały bywalec
 
Posty: 2.460
Domyślnie RE: problem z serwisem

Przejście na uprawnienia wynikające z ustawy będzie możliwe, przypadku niemożności załatwienia sprawy na podstawie gwarancji, czyli jeśli warunki gwarancyjne nie zostaną dotrzymane, jednak wtedy może być długa droga do celu
kalos jest off-line  
27-12-2012, 18:31  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: problem z serwisem

czyli dopóki oni nie podejmą decyzji to nic nie zrobię? Pozostaje czekac? A czy do 30 dni telefon nie wróci do mnie to czy mogę wtedy walczyc z nimi?
mdga jest off-line  
27-12-2012, 18:49  
kalos
Stały bywalec
 
Posty: 2.460
Domyślnie RE: problem z serwisem

wydaje mi się, że jeżeli termin się wydłuża poza terminy gwarancyjne to należy pisemnie wezwać serwis/sklep do wydania naprawionego sprzętu
kalos jest off-line  
27-12-2012, 18:54  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: problem z serwisem

dziekuję za podpowiedz, zapewne skorzystam z rady. pozdrawiam
mdga jest off-line  
10-01-2013, 13:34  
mdga
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: problem z serwisem

Witam. Pisałam ostatnio o problemie z serwisem. Nic niestety sie nie zmieniło jeśli chodzi o strone serwisu. Oni nie chcą nadal uznac mojej reklamacji.
Pani w salonie która przyjmowała telefon powiedziała że możem nam pomóc i napisac w e-mailu do serwisu że telefon był w dobrym stanie jak tam trafił i chce postraszyc ich że chcemy zgłosic się do rzecznika praw konsumenta. Czym możnaby ich postraszyc? Jakimi ustawami?
Bardzo prosze o pomoc.
mdga jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 21) Witam, Jaki iżjest to mój pierwszy post na forum chciałbym się z Wszystkimi gorąco przywitać :winko: Chciałbym poprosić o poradę , otóż...
§ Problem z płytą główną i serwisem. (odpowiedzi: 1) Witam, 30 września 2013r. kupiłem zestaw komputerowy w tym płytę główna, która popsuła mi się jakieś dwa miesiące temu, a mianowicie była sprawna...
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 3) W tamtym roku zespuł mi się samochód-konkretnie pompa paliwa, laweta telefon na serwis, dwa tygodnie i samochód sprawny. Fakture dostałem i...
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 1) Witam. ostatnio oddałem telefon do serwisu(poprzez play) chyba 6 albo 7 raz juz nie pamietam dokładnie. Było wyraźnie dodane w treści reklamacji...
§ problem z serwisem (odpowiedzi: 8) posiadam sprzęt na gwarancji door to door po stwierdzeniu poważnej usterki, wykonałem telefon do serwisu tam mnie pan poinformował że na tego typu...
§ Problem z serwisem (odpowiedzi: 1) Ten temat chyba bardziej pasuje do Rzecznika Praw Konsumenta, ale opowiem wszystko od początku Miałem kolizje+otarłem dach o strop garażu.Czyli...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:24.