06-01-2013, 13:05
|
| Początkujący | Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja.
Witam . Miesiąc temu reklamowałam w sklepie heavy duty buty marki EMU . Moja reklamacja została uznana za niezasadną .
Chciałam się dowiedzieć czy można pisać odwołanie 2 raz ? I czy mój problem ,który opiszę jest winą producenta. Problem :
Buty zostały zakupione w listopadzie 2011 roku , jest to marka EMU. W grudniu tego roku zauważyłam ,że buty zaczęły się pruć a w efekcie doprowadziło to do dziur. Konkretnie to futro co jest w środku tego obuwia się popruło na szwach a efektem są dodatkowe dziury. Zareklamowałam również zapadnięcie się piętki w bucie ale to było mniej istotnym problemem niż dziury w środku. Również po zapadnięciu piętki buty zaczęły przemakać a przez to futro w środku zerwało się w jednym miejscu ( wcześniej to futro się pruło ). Wada jest w obu butach.
Po pierwszej reklamacji od sklepu dostałam opowiedzieć :
Witamy,
Uprzejmie informujemy, iż jest już decyzja w sprawie Państwa zgłoszenia reklamacyjnego numer OP12/36/12/2012.
Decyzja sprzedawcy: reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: W przedmiotowym obuwiu na podstawie wykonanego badania metodą organoleptyczną stwierdzam deformację zakładki oraz przetarcie materiału w części piętowej. Powstałe uszkodzenie jest spowodowane wielokrotnym, punktowym naciskiem ciężarem ciała na część piętową, podczas zakładania obuwia. Punktowy nacisk spowodował zbyt duże naprężenia i miał bezpośredni wpływ na powstałe uszkodzenie. Uważam, że powstała usterka nie jest wynikiem wady materiałowej i wystąpiła z winy użytkownika w wyniku uszkodzenia mechanicznego. Uważam również, że zgłoszone przez klienta uszkodzenia mają najprawdopodobniej związek z niewłaściwym dopasowaniem obuwia do długości stopy użytkownika. Stopień uszkodzenia wnętrza świadczy o tym, że użytkownik po zauważeniu usterek nadal użytkował obuwie, nie traktując uszkodzeń jako wady i świadomie doprowadził do ich pogłębienia. W zawiązku z tym uważam, że klient nie może oczekiwać, że reklamując zużyty towar w efekcie otrzyma nowy egzemplarz. Mając powyższe na względzie jestem na stanowisku, że obuwie w chwili sprzedaży było wolne od niezgodności, za które odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
Biorąc pod uwagę okres użytkowania obuwia zgodnie z art. 4.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego „ Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania”. W związku z powyższym należy domniemywać, iż wada nie istniała w momencie wydania towaru.
Brak podstaw do uznania reklamacji, wymiany obuwia na nową parę lub zwrotu gotówki. Reklamację uważam za niezasadną.
Proszę o kontakt z n/w sklepem (telefonicznie lub email) w celu sprawdzenia czy Państwa decyzja jest już dostępna do odbioru w sklepie.
Z poważaniem
Draszba S.A.
SKLEP OBUWNICZY nr OP12 - HD heavy duty Odwołałam się do reklamacji na co znów odpowiedź dostałam :
Witamy,
Uprzejmie informujemy, iż jest już decyzja w sprawie Państwa zgłoszenia reklamacyjnego numer OP12/57/12/2012.
Decyzja sprzedawcy: reklamacja niezasadna.
Uzasadnienie: Podtrzymuje wcześniejszą decyzję o niezasadności tej reklamacji. Obuwie jest zużyte eksploatacyjnie.
Proszę o kontakt z n/w sklepem (telefonicznie lub email) w celu sprawdzenia czy Państwa decyzja jest już dostępna do odbioru w sklepie.
Z poważaniem
Draszba S.A.
SKLEP OBUWNICZY nr OP12 - HD heavy duty
Moje pytanie czy mogę się jeszcze raz odwołać ? I czy ma to jakiś sens ? I jak mogę przedstawić sytuacje ,aby sprawa była wygrana ? |
| |
06-01-2013, 13:12
|
| Gość | RE: Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja.
Uzyskaj korzystną dla siebie opinię rzeczoznawcy i złóż ponowną reklamację.
|
| |
19-09-2013, 20:04
|
| Początkujący | RE: Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja.
Mialam dokladnie twn sam problem i ta sama odpowiedz (
|
| |
19-09-2013, 22:48
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja. Cytat:
Napisał/a 0lga91 Mialam dokladnie twn sam problem i ta sama odpowiedz ( |
Możesz iść do sądu (wcześniej wysłać do sprzedawcy przedsądowe wezwanie do spełnienia żądania) i dopiero tam domagać się ekspertyzy biegłego sądowego. Ale wtedy w razie przegranej twoje koszty wzrosną wielokrotnie w porównaniu do zapłacenia za ekspertyzę przed wniesieniem pozwu (zwrotu tej opłaty możesz się w pozwie domagać).
|
| |
19-09-2013, 23:04
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja. Cytat:
Napisał/a ameeliaa wystąpiła z winy użytkownika w wyniku uszkodzenia mechanicznego |
Nie udowodnili winy, pewnie nie ma tego w instrukcji obsługi, należy to wytknąć.
Odrzucenie reklamacji i jak sobie z tym poradzić
Wersja mniej ekonomiczna:
Idź do rzeczoznawcy np. WIIH uzyskaj korzystną opinię, po uznaniu reklamacji przedstaw sprzedawcy rachunek od rzeczoznawcy i zażądaj wykonania obowiązkowego zwrotu kosztów (przy okazji również dostarczenia towaru) na podstawie art. 8.2.
Opcja ekonomiczna, stopniując środki:
1 Samodzielnie negocjować uznanie reklamacji. Tak jak to skutecznie zrobili inni (i wielokrotnie ja sam): http://forumprawne.org/prawa-konsume...ml#post2191583 http://forumprawne.org/prawa-konsume...ml#post2125716 Patrz tu krok 5 i 6
2 mamy rok na dochodzenie roszczenia naprawy/wymiany zgłoszonej wady
3 więc po miesiącu polubownych rokowań można poprosić o pomoc Rzecznika Konsumentów, Inspekcję Handlową czy inne instytucje pomagające konsumentom, lub zaproponować przedsiębiorcy rozstrzygniecie sprawy przez bezpłatny Stały Polubowny Sąd Konsumencki, przesyłając wcześniej do wglądu sprzedawcy wypełniony wniosek o rozpatrzenie sprawy z prośbą o zgodę na rozpatrzenie sprawy przez SPSK Patrz - Biuletyn Informacji Publicznej - Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu
4 ostatecznie skierować sprawę do sądu cywilnego (ważąc wcześniej szanse na wygranie sprawy, np. opinia rzeczoznawcy WIIH)
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Niezasadna reklamacja (odpowiedzi: 5) Witam,
W dniu 10-05-2014 zakupiłem obuwie sportowe firmy Reebok w sklepie firmowym, po 3 miesiącach lewy but rozkleił się na czubku. Kilka dni... | § Reklamacja obuwia (niezasadna) CCC Wytarta wyściółka (odpowiedzi: 22) Witam serdecznie,
zdaję sobie sprawę z faktu, iż podobnych wątków jest sporo, jednak z konkretnie moim problemem dotyczącym obuwia się nie... | § Sklep CCC-reklamacja niezasadna ??? (odpowiedzi: 4) Witam mam pytanie,a w sumie potrzebuje pomocy .Zakupiłam buty,w sklepie przymierzyłam było ok ale podkusiło mnie i wziełam nowe pudełko sprawdziłam... | § Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco (odpowiedzi: 39) Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę.
Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do... | § reklamacja obuwia z ccc rozpatrzona jako niezasadna (odpowiedzi: 9) Witam,
zakupiłam w CCC sandały córce 20.05.13 r. Koszt 59,99 nosiła je ok.2 m-cy i pękł materiał (plastik) cholewki, oderwały się paski od podeszwy.... | § Reklamacja niezasadna (odpowiedzi: 8) Witam, bardzo prosze o pomoc.
Zlozylam reklamacje obuwia sandaly dzieciece (rozklejenie sie obuwia, podeszwy, w obydwu butach) w sklepie ccc. Buty... | | |