Orange - Duży rachunek/ nie poinformowanie klienta o opłatach - Forum Prawne

 

Orange - Duży rachunek/ nie poinformowanie klienta o opłatach

Witam, od blisko 3 lat jestem klientem internetu mobilnego Orange. Wcześniej posiadałem Orange Free 59... posiadałem 2 GB transferu i płaciłem 60 zł miesięcznie. Po wyczerpaniu tech 2 GB internet co prawda zwalniał i to ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-01-2013, 15:13  
Zubkoxd
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Orange - Duży rachunek/ nie poinformowanie klienta o opłatach

Witam, od blisko 3 lat jestem klientem internetu mobilnego Orange. Wcześniej posiadałem Orange Free 59... posiadałem 2 GB transferu i płaciłem 60 zł miesięcznie. Po wyczerpaniu tech 2 GB internet co prawda zwalniał i to o wiele ale nadal mogłem korzystać bez dodatkowych opłat, miałem także możliwość dokupienia dodatkowego transferu przez sms. W listopadzie zeszłego roku konsultant Orange w związku ze zbliżającym się końcem umowy zadzwonił do mnie i zaproponował ofertę internetu za 19 zł/msc, 4GB transferu i dodatkowo szczęśliwe godziny nocne ale mniejsza z tym. Jakież było moje zdziwienie po pierwszym miesiącu gdy otrzymałem rachunek na 280zł, złożyłem reklamację zwalając winę na ich system bo wydawało mi się że podczas próby dokupienia dodatkowego transferu przyszedł kilka razy sms odmowny. Dopiero gdy dostałem odpowiedź na reklamację dowiedziałem się że nie ma już tak jak wcześniej że internet zwalnia tylko za każdy 1mb naliczana jest opłata i dodatkowo nie można zakupić żadnych pakietów danych... no ale konsultant mi o tym nie powiedział, a ja wiedząc jak wcześniej było, byłem pewien że w tych kwestiach nic się nie zmienia. Dodatkowo nawet nie dostałem sms o wyczerpaniu limitu i informacji że za dalsze korzystanie będzie pobierana dodatkowa opłata. Co mogę w takiej sytuacji zrobić ? Czy tłumaczenie że konsultant mnie o tym nie poinformował coś da? Za listopad 280 zł a ile będzie za grudzień aż nie chcę myśleć bo dopiero 2 dni temu odebrałem listowną odpowiedź na reklamację i dowiedziałem się że płacę za każdy 1 mb powyżej limitu. Dodam tylko że nigdy bym się nie zgodził gdybym wiedział że tak wygląda sytuacja.

PS. Podczas gdy konsultant proponował tą nową umowę kilka razy pytalem "acha to tylko te 19 zł będę płacił? " na co dostałem potwierdzającą odpowiedź.
Zubkoxd jest off-line  
06-01-2013, 16:34  
LawoK
Stały bywalec
 
Posty: 6.570
Domyślnie RE: Orange - Duży rachunek/ nie poinformowanie klienta o opłatach

No ale się zgodziłeś... więc trzeba będzie płacić.
Jedyne wyjście i szansa to jakiś błąd prawny (brak umowy, aneksu - a wymagany jest podpis... itd.)
Jeżeli przedłużenie zostało dokonane zgodnie z przepisami, to nikogo nie obchodzi co konsulat nagadał.
LawoK jest off-line  
06-01-2013, 16:59  
Zubkoxd
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Orange - Duży rachunek/ nie poinformowanie klienta o opłatach

Ale przecież to normalne naciąganie ludzi, powinienem zostać poinformowany o kosztach po wyczerpaniu transferu dodatkowo jeszcze wcześniej odbywało się to na innych zasadach, no nic... dzięki za pomoc
Zubkoxd jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rachunek od Orange. (odpowiedzi: 4) Witam. Pragnę zasięgnąć rady od kogoś kto może miał podobną sytuacje do mojej, albo zna się na rzeczy. A mianowicie pracowałem pewien czas za...
§ Rachunek w Orange (odpowiedzi: 12) Witam! Otóż w dniu dzisiejszym otrzymałem rachunek z firmy Orange za swój telefon. Problemem jest, że policzono mi opłatę za transmisję danych w...
§ rachunek + paragon dla klienta - błąd? (odpowiedzi: 4) Witam, Prowadzę DG na zasadach ryczałtu + kasa fiskalna. Klienci prowadzący firmę proszą o FV, ja jako zwolniony podmiotowo z Vat wystawiam...
§ Rachunek imienny dla klienta - prośba o pomoc. (odpowiedzi: 6) W skrócie napisze tak: Prowadzę działalność usługową, jestem na ryczałcie nie mam kasy fiskalnej, nie jestem Vatowcem. Klient gdy chciał rachunek...
§ rachunek od klienta (odpowiedzi: 2) Witam! Mam pytanie,otóż wykonałam usługę u klienta i po skończonej pracy zapytałam czy mogę już wystawić jemu rachunek.Odpowiedział że tak i...
§ Zaległy rachunek klienta (odpowiedzi: 5) Witam Was. Mam takie pytanie jak najlepiej wyegzekwować zaległości. Wystawiłem rachunek klientowi miesiąc temu i 17 dni równe. Klient nie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:27.