Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok? - Forum Prawne

 

Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Witam, przedstawiam sprawę według wytycznych: a) status stron (obydwu) Konsument (ja) - Przedsiębiorca (sklep) b) podstawy reklamacji W sumie to sam nie wiem. Dodaję do postu zdjęcie druku, który został wypełniony w sklepie. d) wskazać ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-01-2013, 14:59  
iwan59
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Witam, przedstawiam sprawę według wytycznych:

a) status stron (obydwu)
Konsument (ja) - Przedsiębiorca (sklep)

b) podstawy reklamacji
W sumie to sam nie wiem. Dodaję do postu zdjęcie druku, który został wypełniony w sklepie.


d) wskazać daty
- zakupu przedmiotu/usługi: 12.10.2012
- zauważanie danej wady: 18.11.2012
- data złożenia reklamacji: 17.12.2012
- data rozpatrzenia reklamacji: 03.01.2013 - brak odpowiedzi do dnia dzisiejszego

e) przedmiot zakupu
-obuwie sportowe

f) opisać zaistniały problem/wadę

Minęło ponad 14 dni na odpowiedź w sprawie reklamacji. Uważam więc, że została rozpatrzona pozytywnie na moją korzyść. W żądaniu podałem wymianę na nowy towar.
Będąc w sklepie powiedziano mi, że nie wydadzą mi nowego towaru, bo Oni wysłali moje zgłoszenie do 'centrali' i już się tym nie zajmują.
Jaki powinienem teraz wykonać krok w celu odzyskania nowego towaru?
iwan59 jest off-line  
08-01-2013, 17:46  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Złożyć pismo z informacją, że zgodnie z Art. 8. punkt 3. żądasz spełnienia roszczenia wskazanego w reklamacji nr.... złożonej dnia...
nomnes jest off-line  
09-01-2013, 13:06  
iwan59
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Dziękuję za odpowiedź.
Mam jeszcze pytanie. Czy w związku z tym, że sklep znajduje się poza moim miejscem zamieszkania mogę domagać się odesłania wymienionego towaru przesyłką kurierską na mój adres domowy w wyznaczonym przeze mnie terminie 7 dni?
iwan59 jest off-line  
09-01-2013, 13:10  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Wysłać tak, kurierską już nie.
nomnes jest off-line  
15-01-2013, 16:30  
iwan59
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Wezwanie, w którym żądam wymiany towaru na nowy w związku z brakiem odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne zostało wysłane 12 stycznia listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

W dniu dzisiejszym kurier GLS przywiózł paczkę (data z listu przewozowego 11.01.2013). W paczce były sklejone buty. W miejscu "Sposób załatwienia reklamacji - powody odrzucenia reklamacji/uzasadnienie" jest napisane Naprawa na koszt sprzedawcy oraz data 02.01.2013.
Buty zostały naprawione, a ja żądałem wymiany. Zrobili coś czego nie chciałem. Jakie teraz mam możliwości?
iwan59 jest off-line  
15-01-2013, 17:58  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Odesłać paczkę wraz z pismem żądającym spełnienia żądania reklamacyjnego lub przyjąć te naprawione.
nomnes jest off-line  
15-01-2013, 18:16  
iwan59
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Odesłać na adres sklepu, w którym kupiłem czy na adres, z którego przyszła?
iwan59 jest off-line  
15-01-2013, 18:30  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

O to pytaj sprzedawcę.
nomnes jest off-line  
15-01-2013, 19:04  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.276
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - jaki jest kolejny krok?

Kontaktuj się z sprzedawcą mailem, lub telefonicznie rejestrując rozmowę do do celów dowodowych.
Konkretne wyjaśnienie Twojej sytuacjiUOKiK - Konsumenci - Porady konsumenckie - Pytania i odpowiedzi - Sprzedaż konsumencka
Cytat:
Zażądałem wymiany towaru niezgodnego z umową na nowy, a sprzedawca bez mojej zgody wysłał go do naprawy – czy może to zrobić?

Sprzedawca nie może samowolnie zmienić żądania kupującego. Gdy towar jest niezgodny z umową, to kupujący ma do wyboru żądanie albo wymiany na nowy, albo nieodpłatnej naprawy. Wybór którejś z tych możliwości należy do kupującego. Najlepiej go dokonać, składając lub wysyłając sprzedawcy odpowiednie pismo. Sprzedawca nie może sobie dowolnie wybrać ani narzucić kupującemu wygodniejszego dla sklepu wariantu załatwienia reklamacji.

Może się jednak zdarzyć, że naprawa albo wymiana nie są możliwe albo wymagają poniesienia nadmiernych kosztów (przy ocenie, czy rzeczywiście tak jest, bierze się pod uwagę wartość towaru, gdyby był on zgodny z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także ewentualne niedogodności dla kupującego). Jeśli sprzedawca powołuje się na takie okoliczności, to powinien o tym powiadomić kupującego i pozostawić mu swobodę podjęcia decyzji, a nie bez jego wiedzy wysyłać towar do naprawy.

Przed samowolą sprzedawcy interesy kupującego najlepiej zabezpiecza art. 8 ust. 3-4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Jeśli sprzedawca otrzyma od kupującego żądanie wymiany towaru na nowy i w ciągu 14 dni nie ustosunkuje się do niego, to uważa się, że uznał je za uzasadnione. Inaczej mówiąc – zgodził się wymienić towar. Kupujący może domagać się wtedy, aby sprzedawca dał mu nową sprawną rzecz zamiast wadliwej. Sprzedawca nie może się tłumaczyć, że wysłał towar do naprawy, bo decyzji tej z kupującym nie uzgodnił.

Art. 8 ust. 4 ustawy przewiduje ponadto, że jeśli sprzedawca nie zadośćuczyni żądaniu kupującego w odpowiednim czasie, to ten ostatni może nawet odstąpić od umowy (przywilej ten nie dotyczy tylko niektórych sytuacji, gdy wada towaru jest nieistotna).
Mirr jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak odpowiedzi na pismo reklamacyjne (odpowiedzi: 3) Witam, Zwracam się z prośbą o poradę dotyczącą dalszych kroków postępowania w poniższym przypadku: Kilka dni temu (13 na dzień dzisiejszy)...
§ Brak odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne (odpowiedzi: 2) Od zgłoszenia reklamacyjnego droga mailową upłynęło powyżej 14 dni. Reklamacje na komodę składałam po raz drugi w przeciągu miesiąca. Pierwsza...
§ Zgłoszenie sprawy na policję, a brak odpowiedzi (odpowiedzi: 8) Witam, kilka ładnych miesięcy temu na parkingu przy centrum handlowym uszkodzono mi samochód. Momentalnie udałam się do pobliskich sklepów, aby...
§ Zgłoszenie reklamacji i brak odpowiedzi.. (odpowiedzi: 6) Witam, Mam takie pytanko ponieważ jestem całkiem zielony w tych sprawach :p troche czytałem po forach ale wolałbym rozjaśnić moją wiedzę tym...
§ Brak odpowiedzi na zgłoszenie szkody z odpowiedzialności cywilnej na parkingu (odpowiedzi: 13) 23.12.2011 podczas wyjazdu z miejsca parkingowego Carrefour, który było tuż przy pustej wiacie z wózkami, przerysowałem na całej długości tylne...
§ Jaki jest termin odpowiedzi na pismo od wójta gminy (odpowiedzi: 2) Dostałem pismo od wójta gminy jaki mam termin na odpowiedz i jaka ustawa o tym mówi czy jestem zobowiązany jakimś czasem jeśli tak to ile on...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:08.