Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi - Forum Prawne

 

Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Witam, W styczniu 2011 podczas przedluzania umowy na uslugi telekomunikacyjne w ORANGE zakupilam telefon SAMSUNG Galaxy S+. W niedlugim czasie po zakupie w telefonie zaczely sie pojawiac usterki. Od maja kiedy to telefon oddalam poraz ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-01-2013, 21:20  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Witam,

W styczniu 2011 podczas przedluzania umowy na uslugi telekomunikacyjne w ORANGE zakupilam telefon SAMSUNG Galaxy S+. W niedlugim czasie po zakupie w telefonie zaczely sie pojawiac usterki.
Od maja kiedy to telefon oddalam poraz pierwszy do servisu do dzis, tzn. przez 7 miesiecy, telefon reklamowalam juz 8 razy. Przy kazdym zgloszeniu podawalam podstawowe usterki, tzn. przerywanie polaczen, pojawiajaca sie cisza w trakcie trwania polaczenia, przestawalam slyszec rozmowce, mimo, ze minuty polaczenia nadal byly naliczane, zawieszanie sie telefonu. Wymienione usterki zawsze po odebraniu telefonu pojawialy sie na nowo. Wychodzilam, z dopiero co odebranym telefonem z serwisu, wykonywalam polaczenie, i jak wczesniej to sie dzialo, polaczenie bylo przerywane. Dodatkowo co chwile w telefonie zaczynaly sie pojawiac coraz to nowsze usterki. Pozniej telefon zaczal sie sam wylaczac, przestal dzialam aparat, przestal dzialam srodkowy klawisz telefonu(w tym modelu telefon, srodkowy klawisz jest glownym do poslugiwania sie telefonem).
Przy kazdej naprawie serwisowej w telefonie wykonywano zmiane oprogramowania lub jego aktualizacje oraz reset pamieci telefonu. Powyzsze wymienione czynnosci sprawily jedynie, ze zaczal mi na nowo dzialac klawisz glowny i aparat. Cala reszta zglaszanych usterek jak byla tak pozostala do dzis Po kazdym odebraniu telefonu z naprawy pojawial sie ten sam problem przerywania polaczen, glucha ciszy w sluchawce i zawieszanie sie, czyli usterki, ktore najbardziej nuniemozliwialy mi korzystanie z telefonu.
Po 7 zloszeniu telefonu do servisu, gdzie prosilam juz o wymiane telefonu na nowy, gdy otrzymalam informacje, ze dokonano tylko w nim tylko aktualizacje oprogramowania postanowilam go nie odbierac. Zostalo napisane kolejne, juz 8 zgloszenie reklamacyjne, w ktorym zadalam wymiany telefon na nowy, wolny od wad. Po wyslaniu telefonu do servisu, ktoregos dnia napisano do mnie, ze servis zauwazyl, ze bateria w telefonie jest slaba, zapytali czy chcialabym aby ja wymienili na nowa(oczywiscie za oplata ok. 60 zl).Napisalam, ze nie zgadzam sie na wymiane baterii, gdyz nie oto prosilam w zgloszeniu reklamacyjnym, tylko o wymiane telefonu na nowy. Sprawa zakonczylam sie tak, ze telefon odeslano do salonu z informacja, ze ich zdaniem problemy zglaszane dotyczchas przeze mnie prawdopodobnie wystepuja dlatego gdyz telefon ma slaba baterie. (Tylko co ma bateria do przywania palaczen, zawiesznia sie telefonu itp. usterek jakie zglaszalam?????)
Gdy po tych wszystkich sytuacjach powiedzialam, ze rozwiaze z nimi umowe, gdyz nie dotyrzymuja warunkow umowy, powiedziano, mi, ze nie mam takiego prawa. Stwierdzono, ze oni nie ponosza odpowiedzialnosci za to, ze trafil mi sie akurat tak wadliwy telefon. Poza tym, nie moge zerwac umowy, gdyz oni swiadzcza tylko uslugi telekomunikacje i za strzedawane telefony w swoich salonach nie ponosza odpiwedzialnosci. Kierowniczka salonu powiedziała, że nie podpisze mi wypowiedzenia umowy. Powolalam sie na art.556 &1 i 2, art. 560 &1, art. 576 &3 kodeksu cywilnego ale i to nic nie wskuralo. Powiedziałam, ze jezeli nie chce podpisac dokumentu to w tej sytuacji powinna mi wydac telefon wolny od wad. Oczywiscie, jak grochem o sciane, wystko sie odbilo od Pani. Telefonu nie chciala dac, rozwiazania umowy nie chciala podpisac. Po kilkudziesiecio minutowej przepychance slownej z pania kierownik nie wytrzymala i wyszlam z salonu.
Jestem juz zalamana, od maja telefon wiecej jest w servisach niz w moich rekach. Co mam zrobic aby wreszcie otrzymac nowy, sprawny telefon.
kamila-1986 jest off-line  
16-01-2013, 21:40  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

rękojmia trwa rok.
Nie możesz z tej samej wady reklamować gwarancyjnie oraz z rękojmi.
greg1003 jest off-line  
16-01-2013, 22:07  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Czytalam wiele postow innych ludzi ad. takiego samego problemu jaki ja mam. Pewna osoba oddawala telefon w ramach gwarancji ale kiedy to nie skutkowalo oddala go do sprzedawcy powolujac sie na kodeks cywilny i prawo rękojmi ( ktos na tym forum tak poradzil tej osobie). Podobno jedno nie wyklucza drugiego. Jezeli wysylajac telefo do gwaranta nie moglismy zalatwic sprawy to podobno mozna pozniej powolac sie na rekojmie i zwrocic sie bezposrednio do sprzedawcy, czyli ORANGE, w tym wypadku.
kamila-1986 jest off-line  
16-01-2013, 22:42  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Nie rękojmi,a niezgodności towaru z umową (jest to możliwe jeśli sprzedający jest przedsiębiorcą,a kupujący osobą prywatną).
W innym przypadku nie ma takiej możliwości.
greg1003 jest off-line  
17-01-2013, 11:48  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Ale ja powoluje sie na rekojmie ze wzgledu na to, ze telefon bralam na firme. W moim przypadku nie dziala Ustawa o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej(chyba tak sie ona nazywala) i niezgodnosc towaru z umowa.
kamila-1986 jest off-line  
17-01-2013, 11:51  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Czy ktokolwiek jest w stanie mi powiedziec, co mam zrobic, aby otrzymac "telefon wolny od wad" a w tym wypadku "nowy telefon".
kamila-1986 jest off-line  
17-01-2013, 12:12  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Jedynie od gwaranta i z tyt. gwarancji.
Domagaj się skutecznej naprawy, lub telefonu nowego/wolnego od wad.
greg1003 jest off-line  
17-01-2013, 12:12  
GrubyMiś
Stały bywalec
 
Posty: 2.201
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Nie możesz z tej samej wady reklamować gwarancyjnie oraz z rękojmi.
Ta sama wada nie moze byc reklamowana 2 razy niezaleznie czy z rekojmi czy z gwarancji. Jesli przyjmuja drugie zgloszenie reklamacyjne to moze ono byc z rekojmi jak i z gwarancji, poniewaz to jest INNA wada, a swiadczy o tym NOWE zgloszenie reklamacyjne. Moze byc 10 zgloszen reklamacyjnych na "czarny ekran w telefonie", jednak jest to OBJAW. O samej wadzie decyduje serwis. W przypadku gdy serwis zauwazy ze wada nadal wystepuje, musi postepowac zgodnie z pierwszym zgloszeniem reklamacyjnym. To oznacza ze drugie zgloszenie bylo niewazne, a pierwsze nie zostalo zakonczone. Prawo nie zabrania zglaszania przedmiotu z tym samym objawem co wczesniej, ale na innych warunkach reklamacji.
GrubyMiś jest off-line  
17-01-2013, 18:48  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Ale ja nadal nie otrzymalam informacji co powinnam zrobic????????????, o ile cokolwiek jest mozliwe, aby wydano mi wreszcie nowy telefon. Raczej tylko taka opcja wchodzi u mnie w gre, bo przy 9 zgloszeniach reklamacyjnych telefon nigdy nie wrocil do mnie dobry, sprawny do uzytkowania.
kamila-1986 jest off-line  
17-01-2013, 19:01  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Cytat:
Napisał/a GrubyMiś Zobacz post
Ta sama wada nie moze byc reklamowana 2 razy niezaleznie czy z rekojmi czy z gwarancji. Jesli przyjmuja drugie zgloszenie reklamacyjne to moze ono byc z rekojmi jak i z gwarancji, poniewaz to jest INNA wada, a swiadczy o tym NOWE zgloszenie reklamacyjne. Moze byc 10 zgloszen reklamacyjnych na "czarny ekran w telefonie", jednak jest to OBJAW. O samej wadzie decyduje serwis. W przypadku gdy serwis zauwazy ze wada nadal wystepuje, musi postepowac zgodnie z pierwszym zgloszeniem reklamacyjnym. To oznacza ze drugie zgloszenie bylo niewazne, a pierwsze nie zostalo zakonczone. Prawo nie zabrania zglaszania przedmiotu z tym samym objawem co wczesniej, ale na innych warunkach reklamacji.

Z innego wątku
Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
... a w pełniejszym brzmieniu:

WYROK II CKN 350/01 z dnia 23 lipca 2003 r. „Kupujący wybierając uprawnienia gwarancyjne traci uprawnienia z tytułu rękojmi, a przy wyborze uprawnień płynących z rękojmi – traci możliwość realizacji uprawnień wynikających z gwarancji. Nie do przyjęcia jest zatem interpretacja art. 579 k.c. prowadząca do wniosku, że „niezależnie” oznacza „równocześnie

Nie chodzi więc o to, że traci równoległe uprawnienie, ale o to, że nie może realizować jednocześnie (tzw. roszczenia hybrydowe)

W innym wyroku:

WYROK II CKN 1248/00 z dnia 5 lutego 2003 r. „Jeżeli natomiast roszczenie nie zostało zaspokojone, kupujący może pozostać przy roszczeniach wybranej podstawy odpowiedzialności albo sięgnąć po roszczenia wynikające z drugiego reżimu odpowiedzialności”
greg1003 jest off-line  
18-01-2013, 09:59  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

O.K zrozumialam wszystkie informacje. Ale my nadal tkwity wokol tematu, czy reklamacje mam prawo skladac z tytulu gwarancji czy rekojmi, a ja nie o to pytam. Chce skladac reklamacje do sprzedawcy z tytulu rekojmi. Ale co mam zrobiic w sytuacji, gdy w oparciu o k.c. i Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
Art. 5.60 § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

chcialam rozwiazac umowe, ale kierownik salonu, nie chcial mi podpisac dokumentu
kamila-1986 jest off-line  
18-01-2013, 11:04  
GrubyMiś
Stały bywalec
 
Posty: 2.201
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Telefon jest tylko dodatkiem do umowy wiec umowy nie mozesz rozwiazac na podstawie uszkodzenia telefonu.
GrubyMiś jest off-line  
18-01-2013, 11:45  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

A poza tym upłynął roczny okres rękojmi.
greg1003 jest off-line  
18-01-2013, 12:52  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Uplunal rok ale Art. 576. § 1. mowi Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej wygasają z upływem roku od chwili, kiedy kupujący dowiedział się o istnieniu wady. Jeżeli kupujący dowiedział się o istnieniu wady prawnej dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej, termin ten biegnie od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
W takim razie nadal moge dochodzic swoich praw.
kamila-1986 jest off-line  
18-01-2013, 12:55  
kamila-1986
Zbanowany
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Wymiana wadliwego telefonu na podstawie rękojmi

Czy mam rozumiec, ze moja sprawa jest przegrana. Mam odebrac telefon z salonu i jeszcze przez najblizszy rok, tzn. do zakonczenia umowy, uzywac wadliwy telefon, czesto niezdolny do pracy???
Nie mozna zrobic nic w sytuacji kiedy telefon wiecej czasu spedza w serwisach na naprawach a nie u mnie. Pomine w ogole fakt tego, ze na czas kazdego oddania telefonu na reklamacje musze pozyczac od ludzi telefon na zastepstwo bo w salonach nigdy nie maja
kamila-1986 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wymiana wadliwego towaru (odpowiedzi: 15) Dzień dobry Czy salon telefonii komórkowej może odmówić wymiany na nowy wadliwego telefonu komórkowego (po 2 miesiącach użytkowania, nie mogę...
§ Play: wymiana wadliwego telefonu na nowy- brak modelu w magazynie- co dalej? (odpowiedzi: 4) Witam, pod koniec zeszłego roku przedłużyłam umowę z Playem, do której kupiłam Nokię. Telefon okazał się wadliwy, reklamowałam go w salonie z tytułu...
§ Wymiana telefonu z Orange na podstawie ekspertyzy serwisu (odpowiedzi: 7) Witam wszystkich serdecznie. Moja sprawa dotyczy wymiany telefonu HTC Touch Pro z orange, którego jestem drugim właścicielem. Telefon został...
§ Wymiana telefonu na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 12) Witam We wrześniu 2010 zakupiłem telefon marki LG w ramach przedłużenia umowy abonamentowej i wykorzystywałem go na potrzeby firmy. Telefon po...
§ Wymiana wadliwego telefonu ERA (odpowiedzi: 4) Witam, Mam pytanie dotyczące wymiany wadliwego telefonu w telefonii komórkowej ERA. Otóż w telefonie podczas użytkowania już dwukrotnie wysiadł...
§ Saturn - wymiana wadliwego monitora (odpowiedzi: 1) Witam. Wczoraj kupiłem w sklepie sieci Saturn monitor LCD... zapytałem sprzedawcę czy mogę go sprawdzić przed zakupem... powiedział że dopiero...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:15.