nieuznana reklamacja - kto placi za transport? - Forum Prawne

 

nieuznana reklamacja - kto placi za transport?

Kto placi za przesyłkę towaru z firmy do klienta w przypadku nieuznanej reklmacji? I jaka jest ewentualna podstawa prawna?...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-12-2008, 13:06  
bank
Użytkownik
 
Posty: 93
Domyślnie nieuznana reklamacja - kto placi za transport?

Kto placi za przesyłkę towaru z firmy do klienta w przypadku nieuznanej reklmacji?
I jaka jest ewentualna podstawa prawna?
bank jest off-line  
06-12-2008, 18:33  
grizz
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.511
Domyślnie

Klient.

Z czego była reklamacja? Gwarancja? Rękojmia? Niezgodność?
grizz jest off-line  
06-12-2008, 18:58  
bank
Użytkownik
 
Posty: 93
Domyślnie

reklmacja u sprzedawcy.....z tytułu niezgodności
bank jest off-line  
06-12-2008, 19:14  
bank
Użytkownik
 
Posty: 93
Domyślnie

dokladnie to klient twierdzi, ze otrzymana rzecz jest niezgodna z opisem (jest to aukcja licytacja)
sprzedajacy zgadza sie na zwrot pieniedzy wyjątkowo ale pod warunkiem dostarczenia nieużywanego sprzetu przez klienta mimo iż twierdzi, że sprzet jest zgodny z opisem
sprzet zostaje przyslany przez kupującego, ale nosi ślady używania
sprzedający w związku z tym nie chce oddać pieniędzy
bank jest off-line  
08-12-2008, 12:57  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.839
Domyślnie

Rozumiem, że przedmiotem zakupu był towar nieużywany?
Czy sprzedający to osoba prywatna czy przedsiębiorstwo (sklep)? - bo to jest tutaj sprawą zasadniczą.
Ripper jest off-line  
08-12-2008, 17:57  
bank
Użytkownik
 
Posty: 93
Domyślnie

sprzedajacy to firma
sprzet byl uzywany wedlug oceny sprzedajacego, a kupujacy twierdzi, ze nie
bank jest off-line  
09-12-2008, 07:34  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.839
Domyślnie

Jeżeli przedmiotem zakupu był sprzęt nowy, to tak:
1. Jeżeli towar był niezgodny z opisem, to sprzedawca nieodpłatnie musi dostarczyć Ci towar zgodny z opisem - przez wymianę na zgodny z opisem lub doprowadzenie do zgodności towaru, który został Ci sprzedany. Jeżeli sprzedawca nie jest w stanie tego zrobić, to musi Ci zwrócić pieniądze. Dodatkowo sprzedawca musi zwrócić Ci wszelkie dodatkowe koszty, jak na przykład koszty odesłania towaru.
Nie ma w tym wypadku znaczenia czy towar., który odesłałeś nosi ślady użytkowania.
2. Odsyłasz towar bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od zakupu. W tym wypadku zgodność towaru nie ma znaczenia, ale ma znaczenie to , czy towar nosi ślady użytkowania. W tym wypadku również, o ile dobrze pamiętam, to ty ponosisz koszty przesyłki w obie strony.

Krótko mówiąc, facet ewidentnie chce udowodnić, że to Ty chcesz zrobić go w balona: twierdzi, że towar jest zgodny z opisem, a ponadto nosi ślady użytkowania. Ty twierdzisz coś dokładnie przeciwnego. Także jeżeli się nie dogadacie, to sprawę można rozwiązać już tylko sądownie - wtedy zadecyduje to, kto komu co potrafi udowodnić.

Myślę, że w tym przypadku, jeżeli byłeś pewien, że towar jest niezgodny z opisem, najlepiej było nie odsyłać go sprzedawcy, tylko zatrzymać, jako dowód, przynajmniej do czasu dogadania się ze sprzedawcą w sprawie wymiany/zwrotu.
Oczywiście, to takie gdybanie po fakcie, bo z reguły nie zakładamy tego typu problemów
Ripper jest off-line  
09-12-2008, 08:03  
bank
Użytkownik
 
Posty: 93
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a Ripper Zobacz post
Nie ma w tym wypadku znaczenia czy towar., który odesłałeś nosi ślady użytkowania.

oj chyba nie do końca, bo jeżeli niezgodność można było zauważyć od razu to ślady użytkowania świadczą wyjątkowo o tym, że towar był używany, a "niezgodność" powstała przez kupującego.
bank jest off-line  
09-12-2008, 09:46  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.839
Domyślnie

Chyba musisz dokładniej opisać towar, o który chodzi i czego dotyczy niezgodność oraz jakich ewentualnych śladów użytkowania doszukał się sprzedający po odesłaniu, bo nie do końca sobie wyobrażam, o co chodzi.
Jeżeli sprzedawca stwierdzi, iż niezgodność powstała z przyczyn leżących po stronie użytkownika, to nie znaczy to, że towar był użytkowany - po to kupujemy rzeczy, żeby ich używać - oznacza to, że towar był użytkowany nie tak, jak powinien.
Ripper jest off-line  
09-12-2008, 11:42  
bank
Użytkownik
 
Posty: 93
Domyślnie

rzecz sie tyczy odzieży
kupujacy stwierdzil, ze jest niezgodnosc z opisem i ogolnie spodnie sa za male mimo iz wymiary sie zgadzaja i w spodniach jest dziura, o ktorej nie bylo mowy w aukcji
dziury nie bylo o czym swiadcza zdjęcia, ktore ma sprzedajacy
kupujacy moim zdaniem specialnie ta dziure zrobil aby miec podstawe do zwrotu towaru
reklamacja wiec jest bezpodstawna
rozumiem, ze spodnie naleza nadal do kupujacego, ale zeby je odzyskac powinien wplacic koszt przesylki?
bank jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ nieuznana reklamacja (odpowiedzi: 8) Witam, Niedawno złożyłem reklamację na buty, w których podeszwy się odkleiły. Producent niestety nie uznał mi jej, gdyż stwierdził, że uszkodzenie...
§ Nieuznana reklamacja (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie. Mam problem z reklamacją butów. Zareklamowała buty kupione w CCC z firmy Lasocki, ponieważ zaczęły mi się ruszać obcasy...
§ nieuznana reklamacja (odpowiedzi: 17) została odrzucona II reklamacja (reklamacja została poparta opinią rzeczoznawcy) o co należy się domagać w postępowaniu sądowym? (o uznanie...
§ Nieuznana reklamacja (odpowiedzi: 3) Witam Sprawa tyczy się kurtki zakupionej rok temu w sklepie sieciowym. Podczas zakupu sprzedawca poinformował mnie, że obowiązuje 2 letnia gwarancja...
§ Nieuznana reklamacja (odpowiedzi: 3) Dzień dobry. Mam problem związany z reklamacją butów. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i porady. 14.04.2011 kupiłam półbuty, które po miesiącu...
§ Nieuznana reklamacja mp4 (odpowiedzi: 4) Witam Kupiłem mp4 po przyjściu do domu próbowałem ją załączyć niestety nie udało mi się bateria była rozładowana podłączyłem pod komputer gdyż wg...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:56.