29-01-2013, 09:50
|
| Początkujący | Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Dzień dobry!
Kilka dni temu zakupiłem przez internet pierścionek (przez stronę salonu). Towar dotarł w czwartek kurierem. Pierścionek nie spełnił moich oczekiwań i chciałem go zwróć, korzystając z 10-dniowego terminu zapisanego w Ustawie.
Niestety, w regulaminie sklepu widnieje następujący zapis:
"Zgodnie z art. 10 pkt. 4 ustawy z dnia 2 marca 2002 roku o ochronie praw konsumentów przy sprzedaży na odległość informujemy, że obrączki ślubne oraz złote pierścionki z brylantami są przygotowywane indywidualnie na tzw. "zamówienie specjalne" (nie stanowią wyrobów gotowych lecz wykonywane są pod obrane przez klienta parametry tj. rozmiar, kolor złota, szerokość, grubość, jakość oprawionego brylantu, jego wielkość, barwa itd.), z tego powodu przy obrączkach oraz pierścionkach nie ma możliwości ich zwrotu."
Mimo tego wydaje mi się, że pierścionek nie był wykonywany specjalnie dla mnie a jedynie zmniejszony został rozmiar gotowego już wyrobu (bardzo szybki czas realizacji - 48 h od zamówienia oraz kształt pierścionka - wygląda jak zmniejszany, ale nie jestem specjalistą w tym zakresie).
Dodam, że nie ma on żadnego wygrawerowanego napisu lub cech różniących go od przykładowego modelu z katalogu sklepu.
Czy taki zapis w regulaminie sklepu rzeczywiście jest zgodny z prawem czy jest to jedynie "autorska" interpretacja art. 10 pkt. 4?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc!
|
| |
29-01-2013, 10:09
|
| Przyjaciel forum | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Możesz pokazać stronę z ofertą tego pierścionka?
|
| |
29-01-2013, 10:14
|
| Początkujący | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany) |
| |
29-01-2013, 10:37
|
| Przyjaciel forum | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Oferta wskazuje na "wybór z listy", nie mniej jednak regulamin wskazuje właśnie wykonywanie na zamówienie. A mail potwierdzający przyjęcie zlecenia wskazuje, czy jest to zlecenie wykonania czy jest to zakup?
|
| |
29-01-2013, 10:46
|
| Początkujący | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
W obu mailach (1wszy automatycznie generowany i 2gi od pracownika) posługują się jedynie zwrotem "zamówienie". Mail 1: Dziękujemy za złożenie zamówienia w sklepie Fashion Jewellery. W przeciągu najbliższych kilkunastu minut otrzymają Państwo wiadomość e-mail z dokładnym określeniem terminu realizacji oraz numerem konta (dotyczy zamówień płatnych przelewem oraz wymagających wpłaty zadatku). Nasz pracownik sprawdzi także poprawność złożonego zamówienia, a przypadku jakichkolwiek nieścisłości lub braków formalnych, poprosi o ich uzupełnienie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do szybkiego kontaktu poprzez komunikator Gadu-Gadu (nr 9366212).
Poniżej znajduje się potwierdzenie Twojego zamówienia. Dziękujemy za skorzystanie z naszego sklepu.
A następnie tabelka zawierająca: dane do wysyłki, formę płatności/dostawy oraz informacje o produkcie (model i dane wybrane z listy - rozmiar, kolor złota i kamień oraz cena). Mail 2: Dziękujemy zamówienie zostaje przyjęte do realizacji. (dalej dane do przelewu i informacje o wysyłce)
Przyznam szczerze, że sam się naciąłem, ponieważ przed zakupem oglądałem wiele jubilerskich stron internetowych i chyba każda zawierała informację o ustawowej możliwości zwrotu. Na pewno czytałem wcześniej regulamin tej strony, ale przy dokonywaniu zakupu musiałem się pomylić i sugerowałem się zapisami ogólnie przyjętymi... Tak to na pewno nie podjąłbym się ryzyka bezzwrotnego zakupu, z obawy, że pierścionek (na prezent) będzie gorzej się prezentował na żywo niż na zdjęciu (tak jak w tym przypadku... :/ ).
Czy zatem zapis w ich regulaminie w takiej formie rzeczywiście może być traktowany jako zgodny z postanowieniami ustawy?
Ps. domyślam się, że nie ma znaczenia, że błędnie powołują się w regulaminie na nieistniejący punkt ustawy (piszą o pkt 4, mimo, że chodzi o 3.4)? |
| |
29-01-2013, 10:49
|
| Gość | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Kupując buty przez internet, a następnie wybierając ich rozmiar oraz kolor, nie robią ich "specjalnie pod Twoje zamówienie". Jakby nie patrzeć, korzystasz z ich gotowych szablonów. Według mnie, nie mają podstaw do odmowy zwrotu. Inaczej by się sprawa miała, jakbyś zamawiał własną grawerkę itp.
|
| |
29-01-2013, 10:53
|
| Przyjaciel forum | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany) Cytat:
Napisał/a sthEn Kupując buty przez internet, |
A biżuterię zazwyczaj nie produkuje się masowo tak jak buty.
Moim zdaniem raczej nie ma podstaw do zwrotu.
|
| |
29-01-2013, 11:11
|
| Gość | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Przepisy w żadnym miejscu nie mówią o wykluczeniu możliwości zwrotu w zależności od skali produkcji zakupionego towaru. Nie rozumiem zatem, dlaczego miałoby mieć to wpływ w tej sytuacji. Sklep internetowy przedstawia swoją ofertę, konsument z niej korzysta (nie dodając nic od siebie).
Oczywiście, rozumiem, że taki pierścionek może powstać w zatrważającej ilości 2 sztuk, natomiast buty 100 tysięcy, jednak jak dla mnie wciąż nic nie jest tutaj indywidualnym zamówieniem, ponieważ korzystamy z szablonu, który umieścił sam Sprzedający.
|
| |
29-01-2013, 11:25
|
| Przyjaciel forum | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany) Cytat:
Napisał/a sthEn Sklep internetowy przedstawia swoją ofertę, |
Sklep w regulaminie wskazał, że tego typu towar wykonuje na zamówienie. Mail to potwierdził.
|
| |
29-01-2013, 11:51
|
| Początkujący | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany) Cytat:
Napisał/a nomnes Moim zdaniem raczej nie ma podstaw do zwrotu. |
Właśnie tego się obawiałem... :/
Regulamin rzeczywiście jasno precyzuje ich stanowisko w kwestii zwrotów, choć wydaje mi się, że jest to jednak dość naciągana interpretacja istniejącego stanu prawnego - generalnie są to przecież produkty wykonywane wg szablonu a nie indywidualnego projektu, bez zamawianych cech indywidualnych, a jedynie z możliwością dostosowania pewnych opcji (tak jak w większości internetowych salonów jubilerskich, gdzie nie ma żadnych problemów ze zwrotem).
W każdym bądź razie - czyli wygląda na to, że jednak moja wtopa...
|
| |
29-01-2013, 14:06
|
| Stały bywalec | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany) Cytat:
Napisał/a nomnes Sklep w regulaminie wskazał, że tego typu towar wykonuje na zamówienie. Mail to potwierdził. |
Sklep wskazal swoje stanowisko a tego czy stwierdzil fakt to nie wiemy.
Jesli pierscionka nie ma w ofercie, to znaczy ze zostal wykonany specjalnie dla danej osoby. Prawda jest taka ze moze i jest szablon, ale przedstawia on zdjecie pogladowe i wymiar, ktory sie zamawia. Istnieja elementy indywidualne jak kamien o konkretnym szlifie + elementy wykonane recznie. Moim zdaniem takze sklep nie ma obowiazku przyjecia zwrotu. To co wedlug mnie jest kluczowe, to niepowtarzalnosc konkretnego egzemplarza.
|
| |
29-01-2013, 16:20
|
| Przyjaciel forum | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany) Cytat:
Napisał/a entername W każdym bądź razie - czyli wygląda na to, że jednak moja wtopa... |
Niekoniecznie. Moim zdaniem strona przedmiotu wprowadza w błąd i można się domyślać, że towar jest wybierany z jakiegoś zbioru a nie robiony na zamówienie. Sprzedawca nie dość jasno wskazał czy to zamówienie czy zakup. Nie mniej jednak jest to trochę słaba podstawa. Jeśli masz siły to walcz. - Przepis prawny:
Art. 3.
1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach.
Możesz poprosić o pomoc Rzecznika Praw Konsumentów, zgłosić problem do UOKiK, oddać sprawę do sądu. Cytat:
Napisał/a GrubyMiś ale przedstawia on zdjecie pogladowe i wymiar, ktory sie zamawia.
To co wedlug mnie jest kluczowe, to niepowtarzalnosc konkretnego egzemplarza. |
To nie ma znaczenia. Sprzedawca nie określił sposób jasny i nie wprowadzający w błąd na stronie przedmiotu, czy jest on wykonywany na zamówienie czy też wybierany wg parametrów. Owe parametry to tak samo jak np. wybieranie koloru i rozmiaru danej bluzki. Konsument nie musi wiedzieć czy coś się robi na zamówienie czy nie. On ma zostać o tym powiadomiony.
|
| |
29-01-2013, 16:31
|
| Użytkownik | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Obok pierscionak widnieje "Dostępność: W magazynie" wiec co to za specjalne zamowienie jesli maja w magazynie ?
P.S > Zrob screena strony z Tym tekstem, zeby przypadkiem nie znikl sam z siebie po Twoim mejlu.
|
| |
29-01-2013, 16:39
|
| Przyjaciel forum | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Faktycznie. Proponuję powołać się na ten zapis i odstąpić od umowy.
|
| |
29-01-2013, 16:57
|
| Początkujący | RE: Odmowa zwrotu pierścionka zakupionego przez internet (termin 10 dni zachowany)
Dziękuję za pomoc! Spróbuję ponegocjować ze sklepem i dam znać co z tego wyszło.
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś dodatkowe uwagi to chętnie przeczytam.
|
| | | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Termin zwrotu przedmiotu zakupionego przez internet (odpowiedzi: 14) Zakupiłam buty na aukcji internetowej. Po odebraniu paczki, w dniu 24 lutego br poinformowałam sprzedającego, że ze względu na zły rozmiar obuwia... | § Brak możliwości zwrotu towaru zakupionego przez internet (odpowiedzi: 9) Witam, kupiłam krem do twarzy w drogerii internetowej. Kiedy przyszła paczka okazało się, że mam uczulenie na jeden ze składników i nie mogę go... | § Pytanie dot. zwrotu towaru zakupionego przez internet (odpowiedzi: 4) Witam.
Niedawno zakupiłem przez internet pewien sprzęt o raczej niskiej wartości. Z kilku powodów nie przypadł mi on do gustu, więc postanowiłem... | § Reklamacja pierścionka - termin 14 dni (odpowiedzi: 8) Witam 4.03.14 reklamowałam biżuterię. Po tygodniu od zakupu odpadł jeden z elementów, poszłam z pierścionkiem i paragonem do sklepu i sprzedawca... | § Możliwość zwrotu towaru zakupionego przez internet - co ze sprzedawcą ? (odpowiedzi: 9) Witam,
wiem, że istnieje prawny zapis, w którym zawierając umowę na odległość (kupując np. jakiś przedmiot) możemy zwrócić towar po 10 dniach nie... | § sklep nie przyjął zwrotu towaru zakupionego przez internet. (odpowiedzi: 14) Witam.
Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie.
Kupiłam w pewnym klubie zakupowym towar, niestety okazało się, że ubrania są za ciasne.... | | |