Nie ma oficjalnego wzoru reklamacji. Być może są jakieś wzory pism na Internecie, trzeba by poszukać.
Ale ogólnie, to wystarczy pójść do salony, w którym telefon kupiłeś, powiedzieć, że chcesz reklamować, wytłumaczyć dlaczego i powiedzieć, iż chcesz, aby niezgodność była usunięta przez wymianę aparatu na nowy.
Personel sklepu powinien wszystko spisać i przyjąć telefon do reklamacji. Od tej pory salon ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.
WAŻNE!! Dopilnuj by stan telefonu był wyraźnie opisany, tak, żeby się nagle później nie okazało, że telefon jest uszkodzony mechanicznie przez użytkownika

.
Jeżeli telefon nosi ślady użytkowania, to niech będą wymienione (np. zarysowana szybka). Jeżeli jest jakieś uszkodzenie, niech będzie opisane - serwis i tak je znajdzie, a w ten sposób będziesz miał podkładkę na to w jakim stanie oddałeś telefon.
Mojemu znajomemu taka skrupulatność uratowała notebooka.