Jak powinna zostać napisana reklamacja o wymianę telefonu na nowy? Schemat - Forum Prawne

 

Jak powinna zostać napisana reklamacja o wymianę telefonu na nowy? Schemat

Witam! Chciałbym prosić o pomoc i poradę w jaki sposób należy napisać reklamację do producenta. W moim przypadku jest to Nokia. Przeczytałem mnóstwo już postów podobnych, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi do tej sytuacji. Chciałbym ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-12-2008, 14:19  
briardek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie Jak powinna zostać napisana reklamacja o wymianę telefonu na nowy? Schemat

Witam!
Chciałbym prosić o pomoc i poradę w jaki sposób należy napisać reklamację do producenta. W moim przypadku jest to Nokia. Przeczytałem mnóstwo już postów podobnych, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi do tej sytuacji. Chciałbym też, żeby stworzyć tak wzór, który będzie można podpiąć i każdy będzie mógł swobodnie na jego podstawie napisać własne pismo.

W moim przypadku sprawa wygląda tak, posiadam telefon Nokia 5200, ważną kartę gwarancyjną z datą 2.07.2008r. Telefon był oddany do serwisu już trzykrotnie. Pierwsza z datą 10.07.2008r, zgłosiłem oprogramowanie a w raporcie napisano, że wykryto dwie usterki (4400 - brak audio, zła jakość audio; 4500 Alerty, dźwięk dzwonka, vibra). Kolejna naprawa z datą 24.09.2008r. zgłosiłem niedziałający wyświetlacz oraz dzwonki a wykryto (4900 - zła jakość obrazu na wyświetlaczu/złe podświetlenie z winy zabrudzenia; 4400 - brak audio, zła jakość audio; 4500 Alerty, dźwięk dzwonka, vibra) i trzecia z datą 30.10.2008r. (4400 - brak audio, zła jakość audio; 4100 - problem włącz, restartowanie, contact service) a zgłosiłem uszkodzenie mikrofonu i trzaski podczas rozmowy. Wszystko zostało naprawione. We Wtorek zaniosłem telefon znów do serwisu czwarty raz, i zgłosiłem znów brak dzwonków, nie odczytuje karty pamięci, zwiesza się, przez słuchawki nieczysty dźwięk, w Środę powiedziano mi, że to jakieś uszkodzenie na płycie głównej i został wysłany do serwisu centralnego. Jest to opis całej historii, telefon powinien być w przyszłym tygodniu. Nie wiem jaka jest szansa na wymianę go na nowy, jednak gdyby tak się nie stało chciałem prosić o pomoc w napisaniu reklamacji do Nokii z prośbą o wymianę na nowy telefon. Usterka 4400 (brak audio, zła jakość audio) pojawia się praktycznie zawsze, a na prawdę zanoszę telefon dopiero gdy coś innego jeszcze się pojawi czy zrobi się to na tyle dokuczliwe, że nie można korzystać z telefonu. Mógłbym oddawać go co dwa dni bo mniej więcej tyle nic się nie dzieje. Chciałbym zapytać jak powinno wyglądać pismo z prośbą o wymianę telefonu tak, żeby była jak największa szansa na pozytywnie dla mnie rozpatrzenie?
briardek jest off-line  
12-12-2008, 14:53  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.839
Domyślnie

Gdzie kupowałeś telefon?
Może warto reklamować niezgodność u sprzedawcy, zamiast wozić się z gwarancją producenta?
Ripper jest off-line  
13-12-2008, 12:08  
briardek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie

W Plusie, to był akurat MIX, oni telefony jak coś nie tak wysyłają do centralnego serwisu jako pośrednik, tam gdzie akurat jest... (Tak mi się wydaje)
briardek jest off-line  
14-12-2008, 22:57  
briardek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie

Telfon jest na firmę, ale faktura już dawno u księgowej. Proszę o pomoc!
briardek jest off-line  
15-12-2008, 12:55  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.839
Domyślnie

Proponowałbym skorzystać z reklamacji niezgodności towaru z umową i w ramach tej reklamacji zażądać wymiany aparatu.
Niestety do takiej reklamacji dowód zakupu (faktura) będzie niezbędny.
Ripper jest off-line  
15-12-2008, 16:21  
briardek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie

Spróbuję to wydostać. W jaki sposób powinienem zacząć działać? Czy z jakimś pismem miałbym pójść czy...? Na co się powoływać?
briardek jest off-line  
16-12-2008, 09:47  
Ripper
Moderator globalny
 
Posty: 18.839
Domyślnie

Nie ma oficjalnego wzoru reklamacji. Być może są jakieś wzory pism na Internecie, trzeba by poszukać.
Ale ogólnie, to wystarczy pójść do salony, w którym telefon kupiłeś, powiedzieć, że chcesz reklamować, wytłumaczyć dlaczego i powiedzieć, iż chcesz, aby niezgodność była usunięta przez wymianę aparatu na nowy.
Personel sklepu powinien wszystko spisać i przyjąć telefon do reklamacji. Od tej pory salon ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.
WAŻNE!! Dopilnuj by stan telefonu był wyraźnie opisany, tak, żeby się nagle później nie okazało, że telefon jest uszkodzony mechanicznie przez użytkownika .
Jeżeli telefon nosi ślady użytkowania, to niech będą wymienione (np. zarysowana szybka). Jeżeli jest jakieś uszkodzenie, niech będzie opisane - serwis i tak je znajdzie, a w ten sposób będziesz miał podkładkę na to w jakim stanie oddałeś telefon.
Mojemu znajomemu taka skrupulatność uratowała notebooka.
Ripper jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja telefonu - naprawiono mi go mimo, że chcialem wymiany na nowy. (odpowiedzi: 2) Witam. Mam mały problem. W marcu 2013 roku wziąłem abonament z telefonem. Telefon po 5 miesiacach zaczął się rozklejać, tzn. tylni panel odklejał...
§ Reklamacja telefonu - chciałem wymianę towaru na nowy, a oni go naprawili (odpowiedzi: 6) Witam, tak jak w tytule, sprawa dotyczy telefonu Samsung S2. Miałem go od prawie 2 lat, od początku nie było z nim dobrze, ale w końcu zacząłem...
§ problem z wymianą telefonu na nowy w sieci komórkowej (odpowiedzi: 2) To mój pierwszy post na tym forum, dlatego najpierw witam wszystkich. W związku z moimi ostatnimi przejściami z wymianą telefonu na nowy, który...
§ Ile czasu ma sprzedawca na wymianę telefonu na nowy z tyt. niezgodności z umową? (odpowiedzi: 6) Cześć wszystkim. Krótko opiszę moją historię zanim przejdę do sedna. Otóż w niespełna 3-tygodniowym HTC One kupionym u jednego z operatorów padł...
§ Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile (odpowiedzi: 25) Witam, Zwracam się do Państwa z takim problemem iż pod koniec grudnia 2012r przedłużając umowę z siecią T-Mobile zakupiłem wraz z abonamentem...
§ reklamacja telefonu na nowy (odpowiedzi: 14) 11 Października zgłosiłam do naprawy telefon Sony ericsson W715 (nie działał przycisk nawigacyjny). Była to reklamacja na gwarancji. Po dwóch...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:48.