niezgodność towaru z umową-problem ze zwrotem kosztów odesłania towaru... - Forum Prawne

 

niezgodność towaru z umową-problem ze zwrotem kosztów odesłania towaru...

Witam! Mój problem wygląda następująco: końcówką grudnia dokonałam zakupów na Allegro (towar nowy, kupiony poprzez opcję "kup teraz", od przedsiębiorcy). Przedmioty które otrzymałam były niezgodne z opisem aukcji a co za tym idzie z umową. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-02-2013, 23:10  
mgm
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie niezgodność towaru z umową-problem ze zwrotem kosztów odesłania towaru...

Witam!

Mój problem wygląda następująco: końcówką grudnia dokonałam zakupów na Allegro (towar nowy, kupiony poprzez opcję "kup teraz", od przedsiębiorcy). Przedmioty które otrzymałam były niezgodne z opisem aukcji a co za tym idzie z umową. Na stronie przedmiotu w 3 miejscach pisało, że towar jest wykonany w 100% z bawełny i to wysokiej jakości a otrzymałam coś co było w 100% z mikrofibry i to na dodatek tandetnej jakości.

W dniu 04.01.2013 poinformowałam (mailowo - by mieć wszystko na piśmie) sprzedającego, że towar który do mnie dotarł jest niezgodny z umową i w związku z tym składam reklamację z tego tytułu przy okazji pytając że rozumiem, że skoro towar jest niezgodny z opisem aukcji to zwróci mi koszty odesłania towaru do niego. Sprzedający odpisał, że mam odesłać towar na podany adres i tyle.
Towar wraz z pismem reklamacyjnym odesłałam w dniu 08.01. W piśmie tym zażądałam od sprzedającego, że albo przyśle mi towar taki jaki zakupiłam - czyli wykonany w 100% z bawełny albo odda mi pieniądze. Oczywiście w obydwu przypadkach zażądałam zwrotu kosztów przesyłki. Nadmienię tylko, że na jego stronie "O mnie" ani stronie z aukcją nie było żadnej wzmianki o warunkach jakie trzeba spełnić by otrzymać zwrot kosztów przesyłki zwrotnej w przypadku reklamacji...
W dniu 25.01. z racji tej, że minął ustawowy termin 14 dni od czasu odbioru przesyłki przez sprzedającego a że nie odpowiedział na moją reklamację (w międzyczasie pytałam co z nią i też nie uzyskałam żadnej odpowiedzi) wysłałam mu wiadomość, że albo ustosunkuje się do mojego pisma reklamacyjnego albo zgłaszam sprawę na Policję o oszustwo i wyłudzenie.
Oczywiście od razu nastąpił odezw na mojego maila. Od sprzedawcy dostałam informację, że właśnie w dniu dzisiejszym moja reklamacja została rozpatrzona i najpóźniej w poniedziałek mogę spodziewać się pieniędzy na koncie. Suma sumarum zwrot za towar dostałam we wtorek po moich kolejnych mailach, że sprawę zgłaszam gdzie trzeba jeśli natychmiast nie odda mi pieniędzy. I tu znów zaczęły się schody... w związku z tym, że nie otrzymałam zwrotu kosztów przesyłki a jedynie pieniądze za sam towar, podjęłam ponowny kontakt ze sprzedającym...

I co? i nagle, po w sumie miesiącu od mojego pierwszego pytania o zwrot kosztów odesłania towaru sprzedający przypomniał sobie o tym, że mam mu przedstawić FV wystawioną na jego firmę (bo ja jestem jasnowidzem, że mam znać jego myśli a dane do FV wg niego miałam sobie chyba z księżyca wytrzasnąć) bo on musi mieć podstawę do zwrotu (no tak, bo kurierzy to instytucje charytatywne i wysyłają paczki za free...) no i wszystko w papierach jak należy i nie dociera do niego, że w tej chwili to chyba trochę na to za późno...
Moje pytanie - Czy ma prawo żadać ode mnie taki dokument teraz tym bardziej, że nie raczył poinformować mnie o warunkach zwrotu choć pytałam o ten zwrot przynajmniej 2x - przed wysyłką towaru jak i w piśmie reklamacyjnym? Zresztą w ogóle nie odpowiedział na moją reklamację a co za tym idzie moje roszczenia z automatu zostały uznane jako zasadne więc tym bardziej nie rozumiem jego żądań...
Dodam jeszcze, że wszystko rozbija się o 16zł bo w takiej cenie udało mi się odesłać do niego przesyłkę. Wydaje mi się, że to chyba nie jest wygórowana kwota jak za "kuriera" tym bardziej, że Poczta Polska bierze za wysyłkę takiej paczki 18.40zł (jeśli chce się fv to do tego trzeba sobie doliczyć 23% jeszcze) a sam sprzedający kasuje od kupujących za taką usługę 19zł...
Chciałam być "dobra" szukając możliwie jak najtańszej opcji wysyłki by nie narażać sprzedającego na duże koszty to mam za swoje...
mgm jest off-line  
08-02-2013, 00:24  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: niezgodność towaru z umową-problem ze zwrotem kosztów odesłania towaru...

Nie ma prawa.
Prosze się zpoznać z zawieszonym na Forum Poradnikiem konsumenta.
natalie-s1959 jest off-line  
15-02-2013, 16:47  
mgm
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: niezgodność towaru z umową-problem ze zwrotem kosztów odesłania towaru...

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Z Poradnikiem Konsumenta zapoznałam się przed napisaniem posta i w związku z tym, że nie znalazłam w nim wzmianki o przedstawieniu rachunku sprzedawcy na koszty poniesione w związku z odesłaniem do niego towaru niezgodnego z umową opisałam moją sytuację i wolałam upewnić się jeszcze tutaj na forum, czy mam mu taki rachunek (FV) przedstawiać czy nie.

Proszę mi zatem powiedzieć jak mam zakończyć tę sprawę, co odpowiedzieć sprzedającemu i jak z konsekwencją dociekać zwrotu kosztów przesyłki? fragmenty z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) już mu przedstawiałam ale on ciągle upiera się przy swoim twierdząc, że to niby ja robię problemy nie przedstawiając mu takiego dokumentu jaki żąda bo jak to w ostatniej korespondencji stwierdził (po poinformowaniu Go, że skoro nie możemy dojść do porozumienia to sprawę zgłaszam do Rzecznika Konsumentów) "nie ma podstawy do zwrócenia kosztów przesyłki ponieważ na etykiecie ich nie ma". O kosztach jakie poniosłam w związku z odesłaniem towaru do niego został poinformowany mailowo.
mgm jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ towar niezgodny z opisem a koszta odesłania towaru (odpowiedzi: 4) Dzień dobry, pracuję w sklepie i oto miała miejsce taka sytuacja. Pan X zakupił buty na allegro, ja nie sprawdziłam ich i okazało się, że wysłałam...
§ Zwrot towaru allegro a zwrot kosztów odesłania towaru (odpowiedzi: 24) Chcielibyśmy uzyskać informacje co powinniśmy zrobić w danej sytuacji. Jesteśmy firmą sprzedającą części używane pochodzące z rozbiórki samochodów....
§ Niezgodność towaru z umową - pokrycie kosztów (odpowiedzi: 73) Witam, Proszę o poradę na temat niezgodności towaru z umową. Zakupiłem w sklepie internetowym (pod koniec stycznia) baterię łazienkową, która po...
§ Zwrot kosztów odesłania towaru zaa granicy (odpowiedzi: 1) Witam, Zauważyłem, że temat poruszany jest niejednokrotnie, ale mojego przypadku nigdzie nie udało mi sięznaleść. Mianowicie, zakupilem towar...
§ Play - niezgodność towaru z umową, a zwrot kosztów dostawy. (odpowiedzi: 1) Witam, mam pytanie: Czy ktoś z forumowiczów domagał się od Play zwrotu kosztu dostawy w przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu niezgodności...
§ Problem ze zwrotem towaru z tytułu niezgodności z umową (odpowiedzi: 4) Witam, Na wstępie chciałabym przeprosić za ewentualne błędy w korzystaniu z forum, jest to mój pierwszy raz:) Chciałabym prosić o pomoc w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:09.