Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu - Forum Prawne

 

Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Witam. Otóż w zeszłą środę, tj. 13.02.2013r. zakupiłem w sklepie słuchawki i chciałem je zwrócić. słuchawki zamówiłem za pośrednictwem strony internetowej z odbiorem w sklepie stacjonarnym w Poznaniu. Jak się potem okazało, jeżeli wybrałem opcję ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-02-2013, 16:59  
Slender
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Witam.
Otóż w zeszłą środę, tj. 13.02.2013r. zakupiłem w sklepie słuchawki i chciałem je zwrócić. słuchawki zamówiłem za pośrednictwem strony internetowej z odbiorem w sklepie stacjonarnym w Poznaniu.
Jak się potem okazało, jeżeli wybrałem opcję z odbiorem osobistym nie mogę dokonać zwrotu towaru z przyczyn mi niewiadomych, towar można zwrócić tylko, jeżeli został on kupiony z opcją dostawy kurierem lub pocztą polską.

Tutaj moje pytanie, czy jeżeli przedmiot i opakowanie są w stanie idealnym, nie widać na nich żadnego śladu zużycia, to nie mogę go zwrócić do 10 dni od daty zakupu?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Slender jest off-line  
18-02-2013, 17:00  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

A co mówi regulamin sklepu o momencie zawarcia umowy?
 
18-02-2013, 17:07  
Slender
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

1.Każdy klient będący konsumentem, może odstąpić od umowy zakupu zrealizowanej na odległość.
2.Na odstąpienie od umowy Klient ma 10 dni od daty otrzymania zamówionego produktu.
3.Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu, jeśli zwrócony towar będzie zmieniony ponad granice zwykłego zarządu (na przykład zniszczony, noszący wyraźne ślady użytkowania).
4.Ze względów higienicznych sklep nie przyjmuje zwrotów używanych słuchawek dokanałowych i dousznych. W przypadku wątpliwości co do możliwości realizacji zwrotu, prosimy o kontakt z obsługą online.
5.Klient odsyła zwracany produkt na adres wskazany przez obsługę sklepu online.
W przypadku braku zastrzeżeń, zwrot pieniędzy za towar zostanie dokonany w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zwrotu, na podany przez Klienta numer rachunku bankowego.
Poniżej można pobrać przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy.

Jest to regulamin dotyczący zwrotu towarów. Nie widzę nigdzie wzmianki na temat tego, że nie można zwrócić towaru odebranego w placówce stacjonarnej.

Kupujący (konsument) może w przeciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki z zamówieniem odstąpić od umowy bez podania przyczyn, jeżeli zwrócony towar będzie w stanie niezmienionym ponad granice zwykłego zarządu. W sprawie odstąpień prosimy o kontakt z obsługą sklepu pod adresem e-mail kontakt@mp3store.pl
W przypadku odbioru zamówienia w sklepie stacjonarnym MP3store, zamówienie takie jest traktowane jako rezerwacja a do zawarcia umowy sprzedaży z klientem dochodzi w momencie wydania towaru i wystawienia dokumentów sprzedaży (faktury bądź paragonu).

Tutaj chyba najważniejszy fragment regulaminu.
Zatem mogę zwrócić towar?

@EDIT@
Dodam link do całego regulaminu, na szwelki wypadek: http://www.mp3store.pl/#top_info
Slender jest off-line  
18-02-2013, 17:18  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

W przypadku odbioru zamówienia w sklepie stacjonarnym MP3store, zamówienie takie jest traktowane jako rezerwacja a do zawarcia umowy sprzedaży z klientem dochodzi w momencie wydania towaru i wystawienia dokumentów sprzedaży (faktury bądź paragonu).

Czyli umowy nie zawarłeś na odległość i nie masz prawa do odstąpienia bez podania przyczyny.

A swoją drogą regulamin ma klauzule abyzywne.
 
18-02-2013, 17:21  
anka22639
Stały bywalec
 
anka22639 na Forum Prawnym
 
Posty: 1.141
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Po pierwsze można zwrócić towar zakupiony poza siedzibą sprzedawcy tj. jeśli otrzyma się kurierem, pocztą towar zapakowany którego nie ma możliwości obejrzenia "na żywo" bez rozpakowywania. Kupił Pan towar w siedzibie więc miał Pan możliwość obejrzenia towaru w sklepie.

Po drugie być może rozpakował Pan słuchawki a to podchodzi pod punkt 4 regulaminu - moim zdaniem słusznie -bez obrazy ale nie chciałabym nosić słuchawek, staników, bielizny noszonej po kimś więc takowe punkty regulaminu wydają mi się słuszne
anka22639 jest off-line  
18-02-2013, 17:22  
Slender
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Czyli nie ma już absolutnie żadnej szansy na zwrot towaru?
EDIT: punkt czwarty nie tyczy się mojego typu słuchawek ponieważ są to słuchawki nauszne, a nie douszne, gdybym posiadał słuchawki douszne w ogóle nie zakładał bym tego tematu bo w tej kwestii regulamin wyjaśnia wszystko
Slender jest off-line  
18-02-2013, 17:24  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Jesli sklep się nie zgadza, to nie.
 
18-02-2013, 17:29  
Slender
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

W takim razie dziękuję bardzo za błyskawiczną odpowiedź
Temat do zamknięcia.
Slender jest off-line  
18-02-2013, 17:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Cytat:
Po pierwsze obligatoryjnie można zwrócić towar zakupiony poza siedzibą sprzedawcy tj. jeśli otrzyma się kurierem, pocztą towar zapakowany którego nie ma możliwości obejrzenia "na żywo" bez rozpakowywania. Kupił Pan towar w siedzibie więc miał Pan możliwość obejrzenia towaru w sklepie.
Wcale nie obligatoryjnie.
 
09-06-2015, 12:11  
bartsmart
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Witam.

Jakiś czas temu zakupiłem w sklepie internetowym słuchawki dokanałowe niestety ich jakość mi nie odpowiadała więc korzystając z 14dniowego prawa do zwrotu towaru odesłałem je wraz z wypełnionym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.

Niestety ze sklepu otrzymałem odpowiedź odmowną, a jako powód nie przyjęcia zwrotu podano mi że są to słuchawki dokanałowe i były używane.

Czy sprzedawca ma prawo do odmowy przejęcia zwrotu takiego właśnie towaru po zmianie przepisów z grudnia 2014?

Pozdrawiam forumowiczów
bartsmart jest off-line  
09-06-2015, 14:05  
GrubyMiś
Stały bywalec
 
Posty: 2.201
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

jeśli płaciłeś przed odbiorem i został wystawiony dokument sprzedaży, to umowa została zawarta PRZED odbiorem niezależnie co zostało zawarte w regulaminie. W takim wypadku zwrot przysługuje.
GrubyMiś jest off-line  
09-06-2015, 15:25  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

A jeśli zapłacił po odbiorze?
 
10-06-2015, 10:46  
GrubyMiś
Stały bywalec
 
Posty: 2.201
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

czy odpowiedź już nie padła? Ja tylko chciałem wskazać na przypadek który nie został wymieniony.
GrubyMiś jest off-line  
10-06-2015, 10:54  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

Nie padła. Chciałem ustalić, jakie według Ciebie ma znaczenie korelacja momentu zapłaty i odbioru dla prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
 
10-06-2015, 11:04  
GrubyMiś
Stały bywalec
 
Posty: 2.201
Domyślnie RE: Zwrot towaru do 10 dni-Sklep nie chcę przyjąć zwrotu

dobra kapuję. Korelacja jest taka, że niezależnie od tego co jest napisane w regulaminie (przykładowo "umowa zostaje zawarta w momencie odbioru") to jeśli kwota została zapłacona wcześniej, a dokument sprzedaży został wystawiony, to przysługuje prawo do zwrotu. Umowa została zawarta na warunkach trochę innych niż te w regulaminie.
GrubyMiś jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep odmawia przyjęcia zwrotu - co zrobić? (odpowiedzi: 6) Witam wszystkich, mam następujący problem i proszę Was o poradę co dalej z tym zrobić. Jestem osobą prywatną, kupiłem w sklepie internetowym...
§ Sklep internetowy nie chce przyjąć zwrotu. (odpowiedzi: 1) Witam, zamówiłem buty ze sklepu internetowego, założyłem je raz na góra 15 minut, wychodząc na suche podwórko. Buty okazały się za małe, odesłałem je...
§ sklep nie przyjął zwrotu towaru zakupionego przez internet. (odpowiedzi: 14) Witam. Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie. Kupiłam w pewnym klubie zakupowym towar, niestety okazało się, że ubrania są za ciasne....
§ Sklep internetowy nie chce przyjąć zwrotu towaru (odpowiedzi: 13) Witam, mam pytanie (a nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum) dotyczące zwrotu towaru w ciągu 10 dni - sklep utrzymuje, że jeśli kupowany towar nie...
§ Sklep internetowy nie chce przyjąć zwrotu w ciągu 10 dni (odpowiedzi: 5) Zakupiłem przez Sklep internetowy będący firmą pewną rzecz, która nie spełniła moich oczekiwań. Napisałem że chce zwrócić towar. Wysłałem ...
§ Sprzedawca (sklep na allegro) odmawia przyjęcia zwrotu towaru. (odpowiedzi: 3) Witam, zakupiłem buty na allegro ale okazaly sie za duze, odesłałem je co prawda po 11 dniach od zakupu ale nie zostalem przez sprzedawce...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:11.