Odstąpienia od umowy a odpowiedni termin
Witam
jakiś czas temu kupiłem smartfona w znanej sieci sklepów. Telefon przestał się włączać więc zażądałem od sprzedawcy wymiany telefonu na nowy.
13 dni po złożeniu reklamacji, sprzedawca ją uznał i zamierza dokonać wymiany telefonu na nowy w ciągu kilku dni. To wzbudziło moje zainteresowanie ponieważ telefony są dostępne na stanie magazynowym sklepu i w zasadzie wymiana mogła być wykonana od ręki. Po rozmowie telefonicznej i sprawdzeniu numeru IMEI w serwisie, okazało się że sprzedawca, wbrew mojej woli wysłał sprzęt do gwaranta i teraz zasłania się, że oczekuje na towar od gwaranta i ustawa nie mówi, że towar musi być wydany w ciągu 14 dni.
Zastanwiam się, czy w takiej sytuacji zasadnym będzie odstąpienie od umowy na podstawie art. 8 ust. 4 Ustawy z powodu niedokonania wymiany w odpowiednim terminie?
Spotkałem się z interpertacją, że w przypadku gdy towar którego wymiany domaga się konsument, jest zwyczajnym towarem którym handluje sprzedawca to wymiana powinna być dokonana w zasadzie od ręki.
Ewentualnie, jeżeli takie żądanie jest niezasadne, to czy mam jakieś uprawnienia z tytułu przekazania towaru do gwaranta?
Pozdrawiam
|