10-03-2013, 15:32
|
| Początkujący | Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Witam,
Zwracam się do Państwa z takim problemem iż pod koniec grudnia 2012r przedłużając umowę z siecią T-Mobile zakupiłem wraz z abonamentem telefon marki samsung(model.GT-I9100) i od dnia podpisania umowy(dostarczonej przez kuriera) oraz otrzymania telefonu urządzenie samoczynnie się wyłącza, dzieje się to nieregularnie i gdy tel. jest nie używany. Od tamtej pory oddawałem telefon już 3 razy do firmowego salonu T-Mobile po czym oni wysyłali go do serwisu z tą samą usterką, gdy domagałem się wymiany urządzenia z tytułu rękojmi na nowe tłumaczono mi że aby tak się stało serwis musi najpierw stwierdzić że naprawa tel. jest niemożliwa.Natomiast z dokumentacji otrzymanych od serwisu wynika że urządzenie udało się naprawić, gdyż usterka była możliwa do usunięcia bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wymianą całego urządzenia!! co jest dla mnie wielką kpiną!bo tel. dalej nie jest sprawny, dodam jeszcze że umowa została podpisana na firmę i tel. miał być prezentem a okazał się wielkim problemem . Jeszcze raz bardzo proszę Państwa o poradę co mogę w tej sprawie zrobić bo naprawdę nie mam już żadnych pomysłów.W załączniku przesyłam 3 dokumenty które otrzymałem po zwrotach telefonu z serwisu.
Z góry dziękuję za pomoc
Krystian
|
| |
10-03-2013, 16:17
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Odstąp od umowy kupna - Przepis prawny:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne |
| |
11-03-2013, 08:58
|
| Początkujący | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Ok ale jak to zrobię to co mi to da bo nie bardzo rozumiem?
Przecież tel. był wzięty wraz z przedłużeniem abonamenty który opłacam od dnia podpisania umowy, a jeżeli wypowiem im umowę to zażądają płacenia
kary-mnie interesuje wymiana telefonu na nowy sprawny!, bez rozwiązywania abonamentu. Czy nie ma takiej możliwości?
|
| |
11-03-2013, 10:56
|
| Gość | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Czy wylacza sie on tylko w kieszeni, czy tez jak lezy na stole ?
|
| |
11-03-2013, 12:13
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile Cytat:
Napisał/a krystiand93 kary-mnie interesuje wymiana telefonu na nowy sprawny!, bez rozwiązywania abonamentu. Czy nie ma takiej możliwości? |
Napisałem Odstąp od umowy kupna, czyli złóż reklamacje z rękojmi, wyznacz termin 14 dni na wydanie nowego telefonu, pod rygorem odstąpienia od umowy kupna z art.560 kc, czyli zwrotu ceny telefonu zapisanego w umowie.
|
| |
11-03-2013, 12:17
|
| Gość | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile Cytat:
czyli zwrotu ceny telefonu zapisanego w umowie.
|
1 zł? |
| |
11-03-2013, 12:22
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
W umowie jest zawyżona wartość telefonu bo od tego liczą Ci kare |
| |
11-03-2013, 12:30
|
| Gość | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile Cytat:
Napisał/a Mirr W umowie jest zawyżona wartość telefonu bo od tego liczą Ci kare  |
Nie sądzę. Umowa na świadczenie usług a faktura zakupu telefonu to dwie odrębne kwestie.
|
| |
11-03-2013, 12:32
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Jaka faktura? Ja mam wartość telefonu podaną wg. operatora w załączniku do umowy.
|
| |
11-03-2013, 12:34
|
| Gość | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Nie dostałeś wraz z telefonem faktury zakupu?
Przeczytaj ze zrozumieniem to, co masz.
|
| |
11-03-2013, 12:51
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Faktura jest na niej cena kwoty jaką dopłaciłem, przy umowie na xx zasileń.
W załączniku do umowy mam podane: Cena w zł z VAT na warunkach ogólnych, jest dwukrotnie zawyżona. Ja uważam, że zwrot ceny telefonu branego na umowę następuje na warunkach ogólnych, tj. z kc.
Jeśli twierdzisz inaczej proszę podaj podstawę prawną. Ja się nie upieram, znając spryt operatorów...
|
| |
11-03-2013, 14:22
|
| Gość | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile Cytat:
Jeśli twierdzisz inaczej proszę podaj podstawę prawną
|
Ale czego? Tego, że jeśli odstąpisz od umowy, to powinieneś otrzymać zapłaconą kwotę? |
| |
11-03-2013, 14:25
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Czyli według Ciebie - Przepis prawny:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
oznacza, że wtedy można odstąpić od całej umowy abonamentu, bez płacenia kary umownej?
|
| |
11-03-2013, 14:27
|
| Gość | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile Cytat:
Napisał/a Mirr Czyli według Ciebie - Przepis prawny:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
oznacza, że wtedy można odstąpić od całej umowy abonamentu, bez płacenia kary umownej? |
Umowa na świadczenie usług i umowa sprzedaży telefonu to zwykle dwie oddzielne umowy. Jesli u Ciebie jest inaczej, to z chęcią je obejrzę, jeśli wkleisz.
|
| |
11-03-2013, 15:19
|
| Stały bywalec | RE: Bardzo irytujące domaganie się o wymianę telefonu na nowy. T-Mobile
Ja jestem konsumentem, więc mam inne prawa niż pytający i telefon mi działa już 1,5 roku, więc dzięki za ofertę. 
Co jednak myślisz o pytaniu sprzedającego? Czy można to przyspieszyć, skutecznie żądając chociaż by wymiany telefonu na nowy w określonym terminie? Ze względu na nieskuteczność napraw. Tu odstąpienie od umowy kupna jednak nie będzie dobrym straszakiem  .
|
| | | |