Żądanie zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez kupującego - Forum Prawne

 

Żądanie zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez kupującego

W ramach prowadzonej działalności dokonałem sprzedaży kompletu felg za pośrednictwem serwisu aukcyjnego allegro (opcja kup teraz). Jedak w wyniku błędu z mojej strony do klienta zostały wysłane felgi o innych parametrach niż zamówione (błąd w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
11-03-2013, 08:00  
Hausner85
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Żądanie zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez kupującego

W ramach prowadzonej działalności dokonałem sprzedaży kompletu felg za pośrednictwem serwisu aukcyjnego allegro (opcja kup teraz). Jedak w wyniku błędu z mojej strony do klienta zostały wysłane felgi o innych parametrach niż zamówione (błąd w opisie towaru, felgi takie jak zamawiał kupujący nie są i nie będą dostępne). Klient poinformował nas o zaistniałem sytuacje, ponieważ nie istnieje możliwość usunięcia wady ani wymiany towary porozumieliśmy co do zwrotu ceny towaru i kosztów wysyłek do klienta i do nas.
Na tym etapie klient wysunął dodatkowe roszczenia. Stwierdził iż zakupione od nas felgi następnie odsprzedał (towar kupił jako osoba prywatna, a odsprzedaż nastąpiła do Anglii według niego) i związku z tym rządzą zwrotu poniesionych kosztów na przesyłki do i z Anglii.

W tym momencie felgi jeszcze nie zostały do nas zwrócone ale ponieważ na pewno tak się stanie pytanie brzmi czy roszczenia klienta z tytułu dodatkowych kosztów są w jakikolwiek sposób zasadne oraz jeśli tak to w jakim zakresie musi je udokumentować.

Felgi zostały sprzedane na Allegro 17 stycznia
Dostarczone 24 stycznia kurierem DHL
Klient poinformował o niezgodności towaru z umową 20 lutego
Do dziś 11 marca towar nie został jeszcze nam zwrócony
Klient oczywiście paragonu fiskalnego nie posiada mimo że został mu wysłany wraz z towarem
Hausner85 jest off-line  
11-03-2013, 08:18  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez kupującego

Kupił, sprzedał dalej, ktoś zareklamował i mu odesłał, a teraz on chce odesłać do was? Czy parametry felg są łatwe do zauważenia po ich oględzinach?
nomnes jest off-line  
11-03-2013, 10:33  
Hausner85
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez kupującego

Są zapisane na felgach... Ale z jego relacji wynika że przed dalszą wysyłką nawet nie otworzył opakowania. I co chyba może mieć znaczenie kupował jako osoba fizyczna a nie przedsiębiorca.Kolejność zdarzeń dokładnie jak mówisz.
Hausner85 jest off-line  
11-03-2013, 10:35  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Żądanie zwrotu dodatkowych kosztów poniesionych przez kupującego

Cytat:
pytanie brzmi czy roszczenia klienta z tytułu dodatkowych kosztów są w jakikolwiek sposób zasadne
Moim zdaniem nie.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot kosztów poniesionych na przesyłkę przez kupującego w przypadku nie odebrania (odpowiedzi: 5) Sprzedaje za pośrednictwem internetu, co jakich czas pojawia się problem nie odebrania przez zamawiającego przesyłek pobraniowych (płatne przy...
§ żądanie zwrotu poniesionych kosztów OC (odpowiedzi: 2) przez jakiś czas pracowałem w firmie dyspozytorskiej, niechcący zahaczyłem w piekarni o zadaszenie nad rampą i powyginało się, po rozmowie z...
§ żądanie obniżenia ceny, odmowa zwrotu towaru przez kupującego (odpowiedzi: 5) witam mam problem z kupującym, zamówił u mnie używany przedmiot, który według mnie posiada drobne rysy wynikające z eksploatacji, według niego...
§ Samowolna naprawa towaru przez kupującego i żądanie za nią zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam, jako osoba fizyczna sprzedałem towar, kupujący również osoba fizyczna po kilku dniach od otrzymania towaru wytoczył mi spór o to, że towar...
§ Samowolna naprawa towaru przez kupującego i żądanie za nią zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam, w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa sprzedałam samochód (kwota 19.000 zł). Po niejakim czasie kupujący żąda ode mnie 21.000 zł bo układ...
§ Nie uznanie zwrotu przez kupującego (odpowiedzi: 20) Witam Mam pytanie. Mam sklep internetowy z siodłami używanymi. Kupujący zakupił u mnie siodło i miał 10 dni za zwrot. Poinformował mnie ,że...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:06.