dziwna odpowiedź w sprawie "Pobieraczek.pl " - Forum Prawne

 

dziwna odpowiedź w sprawie "Pobieraczek.pl "

Witam, temat wiele razy zapewne wałkowany na forum, ostatnio po roku jak większość zapewne zrobionych w "konia" przez pobieraczek.pl otrzymałem maila o tym iż mam wpłacić jakże tradycyjne 94zł 90gr olałem to i wysłałem i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-03-2013, 16:04  
piotr1989pl
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie dziwna odpowiedź w sprawie "Pobieraczek.pl "

Witam, temat wiele razy zapewne wałkowany na forum, ostatnio po roku jak większość zapewne zrobionych w "konia" przez pobieraczek.pl otrzymałem maila o tym iż mam wpłacić jakże tradycyjne 94zł 90gr olałem to i wysłałem i maila o treści :
Odstąpienie od umowy

Powołując się na art. 10 ust. 2 Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, niniejszym odstępuję od umowy o świadczenie usług Usenet, zawartej z Eller Service S. C., dnia 24.04 2012r. z komputera o adresie IP 83..........
Pragnę przypomnieć, iż w związku z brakiem pisemnego potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.1 Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, termin, w którym przysługuje mi prawo do odstąpienia od umowy wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia zawarcia umowy.(ja nagle na swoją pocztę otrzymuję po roku zawiadomienie) dziwne.

Odstępując od umowy, zwracam się z wnioskiem o zaprzestanie przetwarzania moich danych osobowych oraz całkowite usunięcie danych ze zbioru danych firmy Eller Service S.C. (podstawa prawna: art. 32 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 35 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych). Inna sprawa iż z komputera o tym adresie korzysta codziennie wiele osób nie jestem w stanie ustalić i zweryfikować kto się zarejestrował. Afera o Was już była więc tak jak nadmieniłem wyżej.

Dziś po 1 dniu od wysłania mojego maila w odpowiedzi otrzymałem mega niezrozumiałą litanię :
Szanowny Panie,

Proszę mieć na względzie, iż Eller Service s. c. działa na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204), która stanowi podstawowe źródło wzajemnych praw i obowiązków stron związanych z wykonywaniem działalności polegającej na świadczeniu i odbiorze usług drogą elektroniczną i stanowi lex specialis w stosunku do innych, regulujących stosunki polegające na świadczeniu usług ustaw, w tym co wynika z brzmienia art. 11 ustawy w szczególności przepisów kodeksu cywilnego. Z powyższego jednoznacznie wynika, iż kreując stosunek zobowiązaniowy strony umowy powinny mieć na uwadze przede wszystkim przepisy powyższej ustawy. Stosownie też do powyższego została ukształtowana umowa o korzystanie z usług ”Usenet”.

Art. 8 ustawy wyraźnie wskazuje, iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z regulaminem. Zgodnie z § 4 ust. 1 „Regulaminu świadczenia usług Usenet” zawieranie umowy na świadczenie usługi Usenet realizowane jest na stronie pobieraczek.pl i realizowane jest poprzez rejestrację danych potencjalnego Usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji Usługi Usenet w udostępnionym na wskazanej stronie formularzu rejestracyjnym. Stosownie z kolei do ust. 4 zawarcie umowy na świadczenie opisanych w Regulaminie usług następuje pod warunkiem rejestracji danych oraz zapoznania się i akceptacji treści Regulaminu. Wykładnia językowa powyższych postanowień Regulaminu jest jednoznaczna – akceptacja Regulaminu, który stanowi część składową umowy o świadczenie usług Usenet jest tożsama z wyrażeniem zgody na wyrażone w nim wyraźnie warunki zawierania umów.

Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 r., nr 171, poz. 1206) przeciętnym konsumentem jest konsument który jest dostatecznie dobrze poinformowany, uważny i ostrożny. Nie ulega wątpliwości, iż obowiązkiem konsumenta było zapoznanie się z regulaminem, co stanowi istotną część procedury rejestracyjnej. Ponadto, jedynie na marginesie wskazać należy, iż Użytkownik potwierdził, że zapoznał się z obowiązującymi użytkowników systemu warunkami zawierania umów. Pragnę również zwrócić Pana uwagę na fakt, iż brak akceptacji regulaminu praktycznie uniemożliwia możliwość dokonania skutecznej rejestracji i korzystania z systemu Usenet, co tym bardziej świadczy o przejrzystych zasadach działalności spółki.

Decydując się na zakup określonych usług powinno się podjąć wszelkie dostępne środki ostrożności, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko wystąpienia niekorzystnych dla siebie skutków prawnych swoich działań. Obowiązek zachowania należytej staranności w stosunkach handlowych jest zobowiązaniem zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenta.


Świadczona usługa jest usługą świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204). Spółka Eller Service świadczy usługę Usenet z poszanowaniem norm wynikających zarówno z przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną jak i z przepisów wszystkich innych obowiązujących ustaw. Art. 8 ust. 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, iż usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w sposób zgodny z regulaminem. Należy nadmienić, iż regulamin jest cały czas dostępny na stronie internetowej i każdy użytkownik przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy powinien zapoznać się z jego treścią. Zgodnie z § 4 Regulaminu regulującym sposób zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną umowa zostaje zawarta poprzez rejestrację danych potencjalnego usługobiorcy oraz faktyczne zlecenie realizacji us
ługi Usenet na wskazanej na stronie formularzu rejestracyjnym.


W rozumieniu art. 2 pkt 8 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 r., nr 171, poz. 1206) za przeciętnego konsumenta należy uznać konsumenta, który jest dostatecznie dobrze poinformowany, uważny i ostrożny, przy czym oceny dokonuje się z uwzględnieniem czynników społecznych, kulturowych, językowych i przynależności danego konsumenta do szczególnej grupy konsumentów, przez którą rozumie się dającą się jednoznacznie zidentyfikować grupę konsumentów, szczególnie podatną na oddziaływanie praktyki rynkowej lub na produkt, którego praktyka rynkowa dotyczy, ze względu na szczególne cechy, takie jak wiek, niepełnosprawność fizyczna lub umysłowa. Podkreślenia wymaga fakt, iż również w odniesieniu do typowej reklamy usług adresowanej do odbiorcy masowego, podstawowe znaczenie ma przyjęty wzorzec konsumenta. Jak wskazuje E. Łętowska (zob. Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów. Komentarz, Warszawa 2000) wz
orcowi konsumenta podlegającego ochronie w Unii Europejskiej odpowiada konsument „stanowczy i krytyczny, oświecony, a nie niedbały i ciemny”. Wzorzec ten wprowadzony został do Polskiego porządku prawnego w wyniku implementacji przepisów dyrektywy nr 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 maja 2005 r. dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym. Istotne znaczenie dla prawidłowej rekonstrukcji wzorca przeciętnego konsumenta, w kontekście ustalenia ryzyka wprowadzenia konsumenta w błąd przez reklamę stanowiącą nieuczciwą praktykę rynkową, należy przypisać także dorobkowi ukształtowanemu w ramach orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Analizując treść komunikatów reklamowych stosowanych przez spółkę Eller Service w celu promowania usługi dostępu do sieci , należy stwierdzić, iż wskazują one konsumentom możliwość testowania zamówione
j usługi bezpłatnie przez okres 10 dni. Każdy użytkownik chcący skorzystać z usług serwisu Pobieraczek.pl musi bezwzględnie odwiedzić stronę internetową www.pobieraczek.pl, na której znajdują się informacje odnoszące się do kosztów usługi oraz okresów obowiązywania zawieranej umowy.

Należy podkreślić, iż stosownie do postanowień Regulaminu każdy nowy użytkownik, który poprzez rejestrację w serwisie Pobieraczek.pl zawarł umowę na świadczenie usług Usenet jest rejestrowany w systemie teleinformatycznym spółki, a w celu realizacji zamówienia złożonego przez niego podczas rejestracji zamówienia Eller Service s. c. wykupuje na zagranicznym serwerze pakiet danych w wysokości wynikającej z dokonanego zamówienia. Wobec powyższego Eller Service s. c. jako wierzyciel ma prawo realizować przysługujące mu prawo do żądania zapłaty za usługę w rozumieniu art. 476 kodeksu cywilnego, którą sam przecież wcześniej musiał przygotować i opłacić – tym bardziej, iż wyraźnie informuje o tym w Regulaminie dostępnym na stronie domowej serwisu i który każdy nowy użytkownik systemu musi zaakceptować. Każdy kolejny użytkownik, który nie uiszcza wynagrodzenia za pobieranie usług Usenet naraża spółkę na straty finansowe, napra
wienia których, w myśl obowiązujących przepisów prawa Eller Service s. c. ma prawo żądać.

Z całą stanowczością podkreślić należy, iż ani Regulamin świadczenia usług Usenet, ani ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie zastrzegają dla ważności umowy ani formy pisemnej, ani tym bardziej pisemnego potwierdzenia jej istotnych elementów - zgodnie z treścią art. 2 pkt 4 ustawy świadczenie usługi drogą elektroniczną to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

Wobec powyższego podnoszony argument dotyczący obowiązku potwierdzenia przez usługodawcę na piśmie informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000, nr 22, poz. 271) jest bezpodstawny i nie znajduje uzasadnienia. Wymienione w powyższym przepisie prawnym przesłanki zostały w sposób jasny i nie budzący wątpliwości zawarte w Regulaminie świadczenia usług „Usenet”. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż zadaniem przepisów ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.) jest implementacja postanowień Dyrektywy 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie konsumentów w umowach zawieranych na odległość. Zgodnie z art. 5 Dyrektywy 97/7/WE przedsiębiorca jest zobowiązany dostarczyć potwierdzenie wymaganych informacji w formie
pisemnej lub w taki sposób aby były one dostępne na innym trwałym materiale. Stanowi to wyraźne przeciwstawienie ulotnego sposobu przekazania tych samych informacji przed zawarciem umowy (np. telefonicznie) oraz po zawarciu umowy (na materiale trwale przechowującym informacje). Nacisk jest zatem położony na trwałość nośnika informacji oraz formę tekstową, a nie na formę pisemną ( zob. Mariusz Chudzik, Aneta Frań, Agnieszka Grzywacz, Krzysztof Korus, Marcin Spyra, Prawo handlu elektronicznego, BRANTA , 2005 oraz por. Konarski X., Komentarz do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Warszawa 2004. ).

Nowelizacji ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny, dokonała korekty wykładni gramatycznej art. 9 ust. 3, gdyż zgodnie z argumentem a fortiori, skoro dla usług finansowych, przy których poziom ochrony konsumenta jest wyższy, (szerszy zakres informacji, dłuższy termin do odstąpienia od umowy, bezterminowe przedłużenie terminu do odstąpienia w braku potwierdzenia) dopuszcza się potwierdzenie na piśmie oraz innych, trwałych nośnikach, tym bardziej taki sposób potwierdzania jest adekwatny dla umów zawieranych drogą elektroniczną. Definiując kwestie trwałości nośnika informacji, należy odnieść się do dyrektywy 2002/65/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 września 2002 r. dotyczącej sprzedaży konsumentom usług finansowych na odległość oraz zmieniającej dyrektywę Rady 90/619/EWG oraz dyrektywy 97/7/WE i 98/27/WE która określa „trwały nośnik informacji”
jako każdy instrument pozwalający konsumentowi na przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego w sposób dostępny do przyszłego korzystania przez okres czasu odpowiedni do celów informacji i który pozwala na niezmienione odtworzenie przechowywanej informacji. W myśl postanowień ustawy za trwały nośnik informacji należy uznać twardy dysk komputera, w związku z czym za spełnienie obowiązku potwierdzenia informacji należy uznać udostępnienie informacji w postaci elektronicznej w taki sposób aby było możliwe zapisanie jej i przechowywanie na twardym dysku konsumenta. Ponadto wskazać należy, iż z natury stosunku prawnego, jakim jest świadczenie usług „Usenet”, wynika, że jego byt realizuje się poprzez dostęp do sieci Internet oraz posiadanie stacji roboczej (komputera) wyposażonego w system operacyjny, na którym możliwe jest użytkowanie udostępnianych na rynku programów komputerowych realizujących funkcję czytnika Usenet.

Wobec powyższego sprzecznym z właściwością stosunku prawnego byłoby uzależnianie ważności takiej umowy od potwierdzania jej istotnych elementów usługobiorcy w tradycyjnej pisemnej formie.

Proszę mieć na względzie fakt, iż wspólnicy spółki Eller Service są przedsiębiorcami, w związku z czym korzystają z takich samych praw jak inni działający na rynku przedsiębiorcy. W szczególności korzystają oni z prawa do swobody prowadzenia działalności gospodarczej. Zgodnie z brzmieniem art. 6 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej jest wolne dla każdego na równych prawach, z zachowaniem warunków określonych przepisami prawa. Z treści tego przepisu jednoznacznie wynika, iż spółkę Eller Service należy traktować na takich samych zasadach jak innych przedsiębiorców działających na rynku usług świadczonych drogą elektroniczną. Nie może budzić wątpliwości fakt, iż obowiązujący porządek prawny nie nakłada na przedsiębiorcę zawierającego umowy przy pomocy sieci telekomunikacyjnych obowiązku potwierdzania warunków umowy w sposób inny niż ten, k
tóry stosowany jest przez spółkę Eller Service w ramach działalności serwisu Pobieraczek.pl.

Podkreślenia wymaga, iż w przypadku umów adhezyjnych, skutki złożonego oświadczenia woli wiążą obie strony. Art.384 kodeksu cywilnego wyraźnie wskazuje, iż ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzór umowy, regulamin, wiąże drugą stronę, jeżeli został jej doręczony przed zawarciem umowy. Jeżeli jedna ze stron posługuje się wzorcem umowy w postaci elektronicznej, powinna udostępnić go drugiej stronie przed zawarciem umowy w taki sposób, aby mogła ona wzorzec ten przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności.

Podnieść się winno, iż fakt zawarcia umowy z Eller Service został potwierdzony poprzez rejestrację i akceptację warunków Regulaminu, wobec czego nie było potrzeby ponownego ich przesyłania, tym razem w tradycyjnej formie pisemnej. Pragnę zwrócić uwagę na § 4 ust. 6 Regulaminu świadczenia usług „Usenet”, który wyraźnie wskazuje termin na odstąpienie od zawartej umowy. Jednocześnie jedynie informacyjnie nadmienić należy, iż w powyższym przypadku zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny świadczone przez nas usługi nie mieszczą się w katalogu wskazanych w powyższym przepisie usług. Obowiązek informowania konsumentów o braku możliwości odstąpienia od umowy (jeżeli oczywiście strony umowy nie umówiły się inaczej) aktualizuje się wyłącznie w przypadku zawierania jednej z umów szczegółowo określonych w art. 10 ust. 3 ust
awy.

Zgodnie z art. 7 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz 271 ze zm.)konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni. Jednocześnie należy wskazać, iż z racji potwierdzenia warunków zawartej umowy w Regulaminie usług Usenet dostępnym pod adresem http://www.pobieraczek.pl/regulamin , nie znajduje zastosowania przepis art. 9 wskazanej ustawy, wydłużający termin wypowiedzenia umowy do 3 miesięcy.


Wszelki kontakt tyczący się długu w kwocie 94,80PLN a wynikający ze złożonego zamówienia pakietu Pobieraczek5 możliwy jest pod numerem telefonu + 48 (5 553 20 00

Z poważaniem,
Marek Jaworski
BIURO WINDYKACJI PRAWNEJ
Tel. +48 58 553 20 00
Fax +48 58 553 21 00
e-mail: windykacja@pobieraczek.pl

PYTANIE : danych jako takich nie mają z tego co pamiętam....wszedłem na ich stronę zupełnie przez przypadek a ich "lewe" praktyki były nie raz w tv więc słyszałem, zdziwiło mnie tylko iż tak szybko odpowiedzieli. Czy mam na razie cokolwiek z tym robić ? Gdyż w wysłanej przez owego Pana litanii jest mnóstwo mało zrozumiałych dla normalnego obywatela kruczków prawnych.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc. piotr1989pl
piotr1989pl jest off-line  
13-03-2013, 17:29  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 14.864
Domyślnie RE: dziwna odpowiedź w sprawie "Pobieraczek.pl "

Następny pisarz. Blisko 2500 wyrazów, niemal 15 tysięcy znaków.
A można było w 3 zdaniach bo Moderator i tak zamknie temat-dubel.
Shocked jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ "powinno" = "byłoby dobrze, gdyby" czy "bezwzględnie musi"? (odpowiedzi: 3) Pytanie: Co w języku prawnym dokładnie znaczy wyraz "powinno"? "Byłoby dobrze, gdyby" czy "bezwzględnie musi"? Dotyczy: Rozporządzenia ministra...
§ Wezwanie w sprawie "zak"/"żak" ? co to za sktót (odpowiedzi: 3) Witam, Dostałem wezwanie jako świadek w sprawie "żak", "żok" lub "zak" (nie mogę się rozczytać) ale nie pisze nic więcej, z art puste Ktoś może mi...
§ Bardzo proszę o pomoc chodzi o stronke "pobieraczek" (odpowiedzi: 1) DALSZY OPIS WĄTKU "POBIERACZEK.PL" ;Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych mających na celu wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy...
§ Bardzo proszę o pomoc chodzi o stronke "pobieraczek" (odpowiedzi: 1) WITAM mam taki problem w grudniu zarejstrowałam się na stronce "POBIERACZEK.PL " podalam swoje dane zalogowałam się ale nic z tej stronki nie...
§ konto na portalu "pobieraczek.pl" (odpowiedzi: 2) Dobry wieczór, Nie wiem czy dobrze trafiłem z moim problemem, jeśli nie proszę Administratora o przeniesienie. Na wyżej podanym portalu...
§ zostałem oszukany przez "pobieraczek.pl" (odpowiedzi: 3) Przychodzą mi wezwania do zapłaty na e-mail ze strony "pobieraczek". Zalogowałem się na tej stronie ale nie korzystałem... Czy walka z tym, ma...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:14.