odsyłanie reklamowanego towaru - Forum Prawne

 

odsyłanie reklamowanego towaru

witam, na początek, w związku z tym, że to pierwszy mój post, witam wszystkich Do tej pory kilka razy korzystałem z forum i znalazłem pomoc bez rejestrowania się. Niestety dziś już nie doszukałem się rozwiązania ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-03-2013, 21:50  
i-but
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie odsyłanie reklamowanego towaru

witam,
na początek, w związku z tym, że to pierwszy mój post, witam wszystkich
Do tej pory kilka razy korzystałem z forum i znalazłem pomoc bez rejestrowania się. Niestety dziś już nie doszukałem się rozwiązania

Opiszę pokrótce moją przygodę:
Blisko 2 lata temu kupiłem na portalu ibood.pl zestaw adapterów (2 szt.) ethernet "Hercules ePlug 200 Mb/s Mini Duo"
Około pół roku temu jeden z adapterów przestał się uruchamiać.
Zgłosiłem reklamację na stronie ibood.pl.
Otrzymałem informację:
Cytat:
Witamy, Uprzejmie prosimy o odesłanie wadliwego sprzętu.
oraz dodatkowo, że firma zwraca koszty przesyłki tylko w pierwszym roku gwarancji (czyli powinienem odesłać sprzęt na swój koszt).
Spodziewając się naprawy lub wymiany odesłałem jeden - tak jak napisano "wadliwy" - adapter. Drugi - działający - pozostał u mnie.
Po kilku dniach otrzymałem informację, że adaptera nie da się naprawić/wymienić i zaproponowano mi zwrot pieniędzy za cały zestaw pod warunkiem odesłania drugiego adaptera.
Czyli musiałem ponieść drugi raz koszty odesłania sprzętu.
Po próbach negocjacji, że to naciąganie mnie na ponowne koszty przesyłki poprosiłem o dokładne wytyczne co mam zrobić aby odzyskać pieniądze. Oto one:
Cytat:
Uprzejmie prosimy o niezwłoczne odesłanie (14 dni roboczych) drugiego adaptera z wadliwego zestawu w oryginalnym opakowaniu (jeśli to możliwe) ze wszystkimi znajdującymi się w zestawie elementami.
Do paczki prosimy dołączyć wypełniony formularz, który można pobrać tutaj (*)
oraz fakturę zakupu.
(* - pod "tutaj" był link do formularza - dop. i-but)

Wydrukowałem i wypełniłem formularz a po tygodniu odesłałem drugi adapter.
Po kolejnym tygodniu (w dwunastym dniu roboczym od otrzymania ich wytycznych) otrzymałem awizo, że adresat nie istnieje pod tym adresem i kolejny raz poczta obciąży mnie kosztami przesyłki.
Okazało się, że firma zmieniła adres.
Napisałem do nich, że wysłałem adapter ale nikt go nie odebrał i proszę o zwrot pieniędzy.
Dziś otrzymałem odpowiedź, że mam kolejny raz odesłać sprzęt. Na nowy adres.
Czyli czwarty(!) raz powinienem ponieść koszty przesyłki.
Co gorsze obawiam się, że znowu mogą nie odebrać lub wymyślić coś abym znowu musiał coś zrobić lub wysłać.

Mam dwa pytania.
1. Czy w takim wypadku mogłem skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową?
2. Czy jeżeli korzystam z reklamacji z tytułu gwarancji muszę wielokrotnie odsyłać sprzęt mimo, że firma go z poczty nie odbiera?

oczywiście mile widziane wszystkie inne pomocne uwagi oraz konstruktywna krytyka
i-but jest off-line  
13-03-2013, 21:59  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: odsyłanie reklamowanego towaru

1. Tak, aczkolwiek z formalnego punktu widzenia, jeśli reklamację zgłosiłeś po wiecej niz 2 miesiacach od zauważenia wady - twoje uprawnienia wygasły. No ale pewnie nikt nie zapytał o daty wiec twoje szczęście.
Jeden warunek - kupiłeś to bezpośrednio od tego ibood.pl i jesteś konsumentem (nie kupiłeś na firmę).

2. Przy odsyłaniu wadliwego sprzętu zazwyczaj wysyłą się komplet zakupionych urządzeń. Niewiem czy tego ci nie uświadomili, czy to przeoczyłeś - ale zwykle taka jest praktyka, jeśli urządzeniem jest zestaw kilku modułów a jeden z nich jest wadliwy, pownno się odeslać wszystko.
MarceliSzpak jest off-line  
13-03-2013, 22:12  
i-but
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: odsyłanie reklamowanego towaru

1. Tak jestem konsumentem, kupiłem bezpośrednio. Zgłosiłem wadę kilka dni po jej zauważeniu, było to ok. 1,5 roku od zakupu.
Czy teraz jest szansa aby jeszcze jakoś skorzystać z reklamacji z umowy?

2. Dlatego wkleiłem cytat z informacją od nich. Była prośba o odesłania wadliwego sprzętu. Wadliwy był jeden, drugi (chyba) dobry więc odesłałem jeden.
Ale OK, być może to był mój błąd dlatego nie upierałem się i odesłałem w drugiej paczce drugi adapter. Niestety nie został on odebrany i teraz chcą abym kolejny raz odesłał. Bez końca mam im to odsyłać?
i-but jest off-line  
13-03-2013, 22:20  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: odsyłanie reklamowanego towaru

1. W tym momencie nie, bo uznali i realizują reklamację z tyt. gwarancji. Nie można korzystać jednocześnie z reklamacji z tyt. gwarancji i z tyt. NTzU.

2. Wadliwy sprzet nie oznacza "wyslij tylko to co wadliwe a resztę sobie zostaw", tylko wyślij sprzęt który kupiłeś. Skoro był to zestaw adapterów, powinieneś odesłać zestaw adapterów. Jakby to był komplet przejściówek - masz odesłać komplet przejściówek, chyba że dostaniesz info "tylko wadliwą przejściówkę" albo "tylko jeden wadliwy adapter".

Wysłać musisz, inaczej nie dostaniesz pieniędzy. Możesz ew. powalczyć o koszty 1 przesyłki, podnosząc że poprzednio podali ci nieaktualny adres do wysyłki. Ale jak wysłałeś np. tydzień po otrzymaniu informacji to na uznanie tego raczej nie licz.
MarceliSzpak jest off-line  
13-03-2013, 22:43  
i-but
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: odsyłanie reklamowanego towaru

1.
To tak jeszcze dla formalności (na przyszłość), jeżeli od początku korzystał z reklamacji z umowy to powinienem otrzymać zwrot pieniędzy za zestaw adapterów oraz koszty przesyłki w obie strony?

2. wg. mnie informacja powinna być jasna "proszę odesłać zestaw" i nie byłoby problemu.
Ale tak jak napisałem wyżej, przyjmuję Twoją argumentację, mea culpa i EOT

Wysłałem tydzień po informacji, że mam 14 dni roboczych na odesłanie. Po co dali mi 14 dni roboczych jak po tygodniu się zwinęli?
W dwunastym dniu roboczym przesyłka już wróciła do mnie!
Wg. mnie poniosę koszty przynajmniej dwa razy z winy ibood.pl
- koszt odesłania adaptera zgodnie z gwrancją - OK
- koszt odesłania drugiego adaptera - OK, przyjmuję, że moja wina
- koszt przesyłki powrotnej po nieodebraniu jej przez ibood.pl
- koszt ponownej wysyłki drugiego adaptera

Gdzie mogę powalczyć o te koszty przesyłki? Pewnie nie będę tego robił bo nie są to paczki po 20-30 zł, ale tak z ciekawości gdzie z takim problemem się udać?
i-but jest off-line  
14-03-2013, 10:21  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: odsyłanie reklamowanego towaru

1. Tak, pod warunkiem, że reklamacja została złożona z tytułu niezgodnosci towaru z umową, na piśmie/formularzu powinna być taka właśnie adnotacja.

2. To zapewne była informacja automatyczna, wysyłana do każdego klienta. Nie każdy sprzęt jest zestawem ale każdy zestaw jest sprzętem. Tu nic nie ugrasz.

O koszty wysyłki walcz ze sprzedawcą.
MarceliSzpak jest off-line  
14-03-2013, 20:42  
i-but
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: odsyłanie reklamowanego towaru

1. I tu pogrzebałem swoje szanse na korzystne dla mnie załatwienie sprawy. Nie powinienem korzystać z ich formularza reklamacyjnego tylko napisać, że chcę skorzystać z reklamacji z umowy. Taka nauczka na przyszłość. Dzięki za wyjaśnienie. Źle zrozumiałem definicję "Reklamacja z tytułu TOWAR NIEZGODNY Z UMOWĄ".

2. Już nic nie próbuję z tego punktu ugrać. Zaakceptowałem to. Choć pozostanę przy swoim zdaniu, że informacja powinna być jednoznaczna a nie jest. Niestety to jest ibood

Powalczenie o koszty z ibood.pl nie wchodzi w grę. To firma działająca wg. zasady (parafrazując Bareję) "my jesteśmy ibood.pl i co nam Pan zrobi?" W e-mailach (dotyczących reklamacji) cytują tylko regułki, nie odpowiadają na pytania, nie podpisują się z imienia i nazwiska. W rozmowie telefonicznej to samo a jak poprosiłem o namiar na zwierzchnika to gość po prostu powiedział, że nie da i koniec.
Na internecie doczytałem wiele informacji o problemach z gwarancją u nich więc nie jestem pierwszy i pewnie nie ostatni.
Temat, mam nadzieję, zakończony. Odesłałem dziś kolejny raz. Chciałbym to wreszcie zakończyć. Choć nie wiem czy czegoś jeszcze nie wymyślą. Nie zdziwiłbym się jakby się okazało, że w komplecie z adapterami był jeszcze cd-rom, który też powinienem odesłać.

Chciałbym tylko wiedzieć czy ktoś zna odpowiedź na moje drugie pytanie z pierwszego posta?
Zakładam, że korzystam z reklamacji z tytułu gwarancji, w której stoi, że odsyłam sprzęt na swój koszt. Dalej to już hipotetyczna sytuacja.
Sprzedawca kilkakrotnie nie odbiera przesyłki poleconej więc ona za każdym razem wraca do mnie. Z drugiej strony, do wypłaty do zwrotu pieniędzy wymaga odesłania towaru. To co mam robić? Odsyłać bez końca? Nie mam żadnych praw i muszę liczyć na dobrą wolę, że w końcu odbierze?
i-but jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odsyłanie kosztorysu do TU (odpowiedzi: 39) Witam serdecznie, Kto wie jak napisać pismo do TU o odwolanie sie od kosztorysu ktory zrobil kosztorysant firmy ubezpieczeniowej. Dodaj iz...
§ *** - odsyłanie umowy (odpowiedzi: 3) Witam Wzięłam pożyczkę na 100 zł (:D) na ***.pl, wszystko załatwione już, wniosek zaakcpetowany i czekam na pieniądze. Oczywiście zamierzam spłacić...
§ zwrot reklamowanego towaru (odpowiedzi: 2) Witam, dość nieciekawa sytuacja: zakup kurtki na targu pani sptzedająca nie wydała paragonu. Kurtka po kilku dniach rozpruwa się w rękawach. Po...
§ Naprawa reklamowanego towaru? (odpowiedzi: 5) Witam. Dnia 24.04.2014r złożyłam reklamację w salonie CCC. Przed upływem 14 dni kalendarzowych otrzymałam informację, że reklamacja została...
§ Zakup reklamowanego towaru (odpowiedzi: 2) Witam, w dniu dzisiejszym kupiłam komodę, po dokładnym jej obejrzeniu okazało się że brakuje paru części. Gdy zaczęłam pakować komodę spowrotem do...
§ koszt przesyłki reklamowanego towaru (odpowiedzi: 3) Witam, Chciałam zasięgnąć informacji, jeżeli w przypadku chęci reklamacji mam przesłać telefon na adres sklepu, który wystawia się na allegro, to...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:34.