16-03-2013, 12:57
|
| Użytkownik | Meble uszkodzone od nowości
Witam
Zakupiłem w sklepie meblowym stół z krzesłami. Po rozpakowaniu okazało się, że każdy z elementów zestawu jest uszkodzony. Fakt ten zgłosiłem od razu do sklepu w dniu dostarczenia do mnie do domu. W sklepie otrzymałem informację, że musi być to zgłoszone do działu reklamacji producenta. Reklamację uznano (wymiana całego zestawu na nowy) ze stuprocentowym zapewnieniem, że towar nowy zestaw przyjedzie bez wad i przed wyjazdem zostanie sprawdzony przez osobę z kontroli jakości. Cały nowy zestaw przyjechał, i jak się okazało po otwarciu, że i on jest też uszkodzony. Więc od razu zadzwoniłem do sklepu z informacją, że towar jest uszkodzony i go nie przyjmuję. Sprzedawca powiedział, że skontaktuje się następnego dnia. Po telefonie od sprzedawcy okazało się, że będzie to kolejna reklamacja. Ja w tym momencie nie mając żadnej pewności, że kolejny zestaw będzie bez wad chciałbym otrzymać zwrot pieniędzy. Co w tej sytuacji mam zrobić i czy mam prawo do żądania zwrotu pieniędzy.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
rafalak1
|
| |
16-03-2013, 13:33
|
| Stały bywalec | RE: Meble uszkodzone od nowości
Moim zdaniem tak. Na podstawie art. 8. 4. - Przepis prawny:
Art. 8.
[Uprawnienia kupującego]
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. |
| |
16-03-2013, 19:48
|
| Przyjaciel forum | RE: Meble uszkodzone od nowości Cytat:
Napisał/a rafalak1 Co w tej sytuacji mam zrobić i czy mam prawo do żądania zwrotu pieniędzy. |
Moim zdaniem nie. Wystosuj reklamację do sprzedawcy (nie producenta, bo to nie on wobec ciebie odpowiada), że żądasz dostarczenia towaru zgodnego z umową. Wskaż termin np. 14 dni i oznajmij, że jeśli kolejny towar dostarczony nie będzie zgodny z umową odstąpisz od umowy zgodnie z artykułem zacytowanym przez Mirr'a.
|
| |
17-03-2013, 19:51
|
| Użytkownik | RE: Meble uszkodzone od nowości
Dziękuje za pomoc
pozdrawiam
|
| |
25-03-2013, 17:54
|
| Użytkownik | RE: Meble uszkodzone od nowości
witam ponownie
Potrzebuje wzoru pisma, aby otrzymać zwrot pieniędzy za zakupiony towar, ponieważ już 3 raz przyjechał uszkodzony (z rysami). Z góry dziękuje za pomoc.
|
| |
25-03-2013, 17:58
|
| Stały bywalec | RE: Meble uszkodzone od nowości
Szanowni Państwo,
XXXopis stanu faktycznegoXXX
Odstępuję od umowy ze względu na ww. na podstawie:
PRZEPIS PRAWNY:
Art. 8. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo j eżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Albo
Masz też normalny formularz reklamacji tylko w żądaniu piszesz jedynie zwrot ceny- https://docs.google.com/document/d/1...JqvVkWsNI/edit |
| |
25-03-2013, 18:01
|
| Użytkownik | RE: Meble uszkodzone od nowości
Dziękuje
|
| |
27-03-2013, 15:07
|
| Użytkownik | RE: Meble uszkodzone od nowości Cytat:
Napisał/a Mirr Szanowni Państwo,
XXXopis stanu faktycznegoXXX
Odstępuję od umowy ze względu na ww. na podstawie:
PRZEPIS PRAWNY:
Art. 8. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo j eżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Albo
Masz też normalny formularz reklamacji tylko w żądaniu piszesz jedynie zwrot ceny- https://docs.google.com/document/d/1...JqvVkWsNI/edit |
wczoraj napisałem oświadczenie, które wysłałem mailem oraz listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź listem poleconym (chyba dotyczy mojego pisma), która jest datowana na wczoraj. W tym piśmie piszą, iż to ja nie podjąłem czynności reklamacyjnych. Co w tej sprawie mam teraz zrobić? W moim oświadczeniu napisałem, że daje im 7 dni na zwrot pieniędzy. Czy po upływie tych dni od razu wystąpić do sądu?
|
| |
27-03-2013, 15:09
|
| Stały bywalec | RE: Meble uszkodzone od nowości Cytat:
Napisał/a rafalak1 W tym piśmie piszą, iż to ja nie podjąłem czynności reklamacyjnych. |
Pokaż je
|
| |
27-03-2013, 15:16
|
| Użytkownik | RE: Meble uszkodzone od nowości
Nie mam w tej chwili scanera, więc je przepiszę.
".......Niestety będąc na umówionej wizycie uniemożliwiono nam przeprowadzenia czynności reklamacyjnych poprzez niepodjęcie reklamacji przez samego kupującego.
Wyjaśniamy, iż przygotowany wyrób na reklamację dowieziono zgodnie z zamówieniem oraz przy zachowaniu wszystkich jego parametrów. Jego charakterystyka nie odbiegała od składanych przez sprzedawcę zapewnień, jak również od cech wyrobu wyeksponowanego na wystawie znajdującej się na sklepie w dniu składania zamówienia.
W związku z tym uważamy dalsze roszczenia za bezzasadne"
|
| |
27-03-2013, 15:23
|
| Stały bywalec | RE: Meble uszkodzone od nowości
Napisz maila
Zapytaj co oznacza:
1. "niepodjęcie reklamacji przez samego kupującego" wobec faktu zgłoszenia drugiej reklamacji.
2. Załącz formularz w treści maila reklamacji i foty uszkodzeń.
Zażądaj odpowiedzi przesłanej mailem.
|
| |
27-03-2013, 15:27
|
| Użytkownik | RE: Meble uszkodzone od nowości
Z fotkami będzie problem bo od razu po stwierdzeniu wad mebli koleś je zabrał  Nie pomyślałem aby zrobić fotki. A ja cały czas mam ten pierwszy komplet.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Uszkodzone meble podczas rozładunku (odpowiedzi: 8) Dzisiaj przyszły meble zamówione w bodzio, rozładowywał je mój dziadek, najcięższą komodę niósł razem z dostawcą, komoda ważyła 65,3 kg,.była... | § Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym (odpowiedzi: 9) Witam wszystkich.
Zakupiłem komplet mebli znanej polskiej marki Forte w sklepie internetowym. Po dostawie, gdy chciałem zacząć je składać okazało... | § uszkodzone w transporcie meble (odpowiedzi: 2) Kupilam nowy naroznik + fotel.Posiadam fakture.Nastepnego dnia po zakupie wyslalam te meble firma transportowa do Cardiff-Walia.Meble przywiezli... | § nowość (odpowiedzi: 4) czy uważacie tak samo jak ja? bo mi sie to wydaje troche sprzeczne z prawem. | § Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji (odpowiedzi: 18) Witam serdecznie,
Mam niemałe problemy z tą firmą i chciałem poprosić o poradę. Sprawa jest taka, meble zostały przywiezione oraz wniesione przez... | § (Uszkodzone meble dzięń po zakupie) Sąd polubowny (odpowiedzi: 6) Kupiłem meble kuchenne, i co się okazało w pierwszym dniu po zakupie, że brakowało w nich :
czterech półek, plus są uszkodzone ma zewnątrz dzwiczki... | | |