08-04-2013, 09:38
|
| Początkujący | Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.
Dzień dobry wszystkim!
Piszę do Was, Drodzy Forumowicze, gdyż mam nietypowy problem.
W zeszłym tygodniu zakupiłem w firmie handlującej częściami samochodowymi przedni reflektor do mojego samochodu. Rozmawiałem telefonicznie z pracownikiem (może i także właścicielem firmy) odnośnie dostępności takiej lampy, jej stanu, ceny wysyłki itp. Zależało mi na czasie, więc umówiłem się na wysyłkę za pobraniem. Zgodnie z sugestią mojego rozmówcy wysłałem smsem nasze ustalenia oraz dane do wysyłki.
- lampa do tego i tego samochodu, PRAWA, sprawna ze wszystkimi zaczepami - cena 50 zł.
- wysyłka kurierska pobraniowa - 26 zł
- adres.
Po kilku dniach zjawił się kurier z paczką. Pobranie - 90 zł! Machnąłem na to ręką - zależało mi na lampie, więc nie chciałem robić problemów z powodu 14 zł. Po zapłaceniu przy kurierze otworzyłem paczkę. Okazało się, że przesłano mi LEWĄ lampę (z urwanym jednym zaczepem). Paczki nie mogłem zwrócić, kurier nie chciał pisać protokołu - przesyłka nie jest uszkodzona.
Po kontakcie ze sprzedawcą otrzymałem informację (+ mnóstwo wymówek, że chodziło o lewą lampę, że prawej nigdy nie miał, a cena wysyłki większa, bo to pobranie - bzdury), że jeśli odeślę lampę otrzymam jedynie 50 zł zwrotu, a koszty wysyłki pokrywam sam.
Błąd nastąpił w firmie podczas pakowania paczki - to firma powinna bez dodatkowych kosztów wymienić przedmiot na właściwy bądź zwrócić mi wszelkie koszty. Czy mam rację? Jak poradzić sobie z takim sprzedawcą?
Pozdrawiam.
Miłosz
|
| |
08-04-2013, 10:05
|
| Przyjaciel forum | RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru. Cytat:
Napisał/a callmeadog kurier nie chciał pisać protokołu - przesyłka nie jest uszkodzona. |
Co znaczy "nie chciał" Cytat:
Napisał/a callmeadog Błąd nastąpił w firmie podczas pakowania paczki - to firma powinna bez dodatkowych kosztów wymienić przedmiot na właściwy bądź zwrócić mi wszelkie koszty. Czy mam rację? Jak poradzić sobie z takim sprzedawcą? |
Reklamuj z tytułu ustawy, odeślij lampę i zażądaj wymiany na zgodną z umową. Wszystko na piśmie, za potwierdzeniem odbioru.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego: - Przepis prawny:
Art. 8.
1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2.Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. |
| |
08-04-2013, 12:44
|
| Początkujący | RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.
Bardzo dziękuję za odpowiedź!
- "Nie chciał"
Kurier wyjaśnił mi, że może spisać protokół jedynie w przypadku uszkodzenia przesyłki. Jej zawartość (czy zgodna z zamówieniem, czy nie) nie jest sprawą firmy przewozowej tylko nadawcy.
Wydało mi się to logiczne, niemniej skontaktuję się z firmą kurierską i dowiem się czy tak jest w istocie. Kuriera łatwo namierzyć (mam nawet do niego numer tel.) zatem mam także świadka w jego osobie.
|
| |
08-04-2013, 12:49
|
| Moderator | RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru. Cytat:
Napisał/a callmeadog Kurier wyjaśnił mi, że może spisać protokół jedynie w przypadku uszkodzenia przesyłki |
W przypadku uszkodzenia robi to obligatoryjnie ale ma obowiązek też spisać na żądanie adresata.
Art. 74. 3. p.p. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
|
| |
08-04-2013, 12:56
|
| Przyjaciel forum | RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.
Protokołu szkody nie spisuje się tylko w przypadku uszkodzenia z zewnątrz. Przesyłka może być przecież niekompletna, zawartość może być uszkodzona itd. Jest to podstawa do ewentualnej reklamacji. Pamiętaj.
|
| |
08-04-2013, 20:22
|
| Początkujący | RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.
Po rozmowie telefonicznej ze sprzedającym podczas której podparłem się Waszymi sugestiami, mój rozmówca zobowiązał się do zwrotu kosztów zakupu i wysyłki. Początkowo chciał mi wmówić, że należy mi się tylko zwrot pieniędzy za samą lampę, ale cytat z KC zakończył dyskusję. Zadałem mu także pytanie, czy wg niego to w ogóle jest w porządku. Czekam teraz, aż pieniądze pojawią się na koncie - mam nadzieję, że sprzedający dotrzyma danego słowa.
Jak tylko sprawa się rozwiąże zamknę ten wątek.
Swoją drogą, wielokrotnie przymykałem oko na takie rzeczy - to w końcu nieduże kwoty, ale mam już dość tego typu postępowania. Myślę, że wiecie co mam na myśli
|
| | | |