Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru. - Forum Prawne

 

Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Dzień dobry wszystkim! Piszę do Was, Drodzy Forumowicze, gdyż mam nietypowy problem. W zeszłym tygodniu zakupiłem w firmie handlującej częściami samochodowymi przedni reflektor do mojego samochodu. Rozmawiałem telefonicznie z pracownikiem (może i także właścicielem firmy) ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-04-2013, 09:38  
callmeadog
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Dzień dobry wszystkim!
Piszę do Was, Drodzy Forumowicze, gdyż mam nietypowy problem.
W zeszłym tygodniu zakupiłem w firmie handlującej częściami samochodowymi przedni reflektor do mojego samochodu. Rozmawiałem telefonicznie z pracownikiem (może i także właścicielem firmy) odnośnie dostępności takiej lampy, jej stanu, ceny wysyłki itp. Zależało mi na czasie, więc umówiłem się na wysyłkę za pobraniem. Zgodnie z sugestią mojego rozmówcy wysłałem smsem nasze ustalenia oraz dane do wysyłki.
- lampa do tego i tego samochodu, PRAWA, sprawna ze wszystkimi zaczepami - cena 50 zł.
- wysyłka kurierska pobraniowa - 26 zł
- adres.

Po kilku dniach zjawił się kurier z paczką. Pobranie - 90 zł! Machnąłem na to ręką - zależało mi na lampie, więc nie chciałem robić problemów z powodu 14 zł. Po zapłaceniu przy kurierze otworzyłem paczkę. Okazało się, że przesłano mi LEWĄ lampę (z urwanym jednym zaczepem). Paczki nie mogłem zwrócić, kurier nie chciał pisać protokołu - przesyłka nie jest uszkodzona.

Po kontakcie ze sprzedawcą otrzymałem informację (+ mnóstwo wymówek, że chodziło o lewą lampę, że prawej nigdy nie miał, a cena wysyłki większa, bo to pobranie - bzdury), że jeśli odeślę lampę otrzymam jedynie 50 zł zwrotu, a koszty wysyłki pokrywam sam.

Błąd nastąpił w firmie podczas pakowania paczki - to firma powinna bez dodatkowych kosztów wymienić przedmiot na właściwy bądź zwrócić mi wszelkie koszty. Czy mam rację? Jak poradzić sobie z takim sprzedawcą?

Pozdrawiam.
Miłosz
callmeadog jest off-line  
08-04-2013, 10:05  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Cytat:
Napisał/a callmeadog Zobacz post
kurier nie chciał pisać protokołu - przesyłka nie jest uszkodzona.
Co znaczy "nie chciał"

Cytat:
Napisał/a callmeadog Zobacz post
Błąd nastąpił w firmie podczas pakowania paczki - to firma powinna bez dodatkowych kosztów wymienić przedmiot na właściwy bądź zwrócić mi wszelkie koszty. Czy mam rację? Jak poradzić sobie z takim sprzedawcą?
Reklamuj z tytułu ustawy, odeślij lampę i zażądaj wymiany na zgodną z umową. Wszystko na piśmie, za potwierdzeniem odbioru.

Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego:
Przepis prawny:
Art. 8.
1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2.Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
FreeG jest off-line  
08-04-2013, 12:44  
callmeadog
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Bardzo dziękuję za odpowiedź!

- "Nie chciał"
Kurier wyjaśnił mi, że może spisać protokół jedynie w przypadku uszkodzenia przesyłki. Jej zawartość (czy zgodna z zamówieniem, czy nie) nie jest sprawą firmy przewozowej tylko nadawcy.
Wydało mi się to logiczne, niemniej skontaktuję się z firmą kurierską i dowiem się czy tak jest w istocie. Kuriera łatwo namierzyć (mam nawet do niego numer tel.) zatem mam także świadka w jego osobie.
callmeadog jest off-line  
08-04-2013, 12:49  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Cytat:
Napisał/a callmeadog Zobacz post
Kurier wyjaśnił mi, że może spisać protokół jedynie w przypadku uszkodzenia przesyłki
W przypadku uszkodzenia robi to obligatoryjnie ale ma obowiązek też spisać na żądanie adresata.

Art. 74. 3. p.p. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
cedwah jest off-line  
08-04-2013, 12:56  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Protokołu szkody nie spisuje się tylko w przypadku uszkodzenia z zewnątrz. Przesyłka może być przecież niekompletna, zawartość może być uszkodzona itd. Jest to podstawa do ewentualnej reklamacji. Pamiętaj.
FreeG jest off-line  
08-04-2013, 20:22  
callmeadog
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Wysyłka za pobraniem - zwrot niewłaściwego towaru.

Po rozmowie telefonicznej ze sprzedającym podczas której podparłem się Waszymi sugestiami, mój rozmówca zobowiązał się do zwrotu kosztów zakupu i wysyłki. Początkowo chciał mi wmówić, że należy mi się tylko zwrot pieniędzy za samą lampę, ale cytat z KC zakończył dyskusję. Zadałem mu także pytanie, czy wg niego to w ogóle jest w porządku. Czekam teraz, aż pieniądze pojawią się na koncie - mam nadzieję, że sprzedający dotrzyma danego słowa.
Jak tylko sprawa się rozwiąże zamknę ten wątek.

Swoją drogą, wielokrotnie przymykałem oko na takie rzeczy - to w końcu nieduże kwoty, ale mam już dość tego typu postępowania. Myślę, że wiecie co mam na myśli
callmeadog jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ PCC złożone do niewłaściwego urzędu (odpowiedzi: 2) Witam. Mam kłopot, bo złożyłem deklarację PCC i wpłaciłem podatek od nabycia nieruchomości w "moim" US tj. w US zgodnym z moim miejscem...
§ Sklep nie wysyła zakupionego towaru za pobraniem (odpowiedzi: 1) Mam taką oto zagwozdkę, zacznijmy od początku. Dnia 4 grudnia został otwarty sklep internetowy Próchnika (firma odzieżowa). Tego samego dnia...
§ Zły formularz, niewłaściwe zamówienie, odmowa zmiany, wysyłka towaru (odpowiedzi: 5) Witam Będę wdzięczny za pomoc w następującej sprawie (postaram się krótko): chciałem nabyłem w serwisie internetowym (mniejsza o nazwę) produkt...
§ Internet–zwrot towaru bez podania przyczyny (zwrot ceny towaru+kosztów wysyłki do Kl) (odpowiedzi: 1) Ostatnimi czasy zakupiłem pewne urządzenie elektroniczne w sklepie internetowym. Przesyłka oczywiście przez kuriera. Sklep ten wybrałem, ponieważ...
§ Zwrot niewłaściwego produktu (odpowiedzi: 1) Witam. Zamówiłem kino domowe, po tygodniu przyjechał kurier odebrałem paczkę. Po chwili zauważyłem na opakowaniu, że produkt różni się od tego...
§ zwrot niewłaściwego towaru (odpowiedzi: 1) Witam, Prosiłbym o poradę w następującej sprawie. Tydzień temu moja mama była u optyka i wybrała sobie okulary. 2 dni temu ojciec poszedł je...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:35.