09-04-2013, 18:27
|
| Początkujący | Sklep internetowy morele.net zwrot 10 dniowy
Witam
Dostałem dzisiaj paczkę ze sklepu morele.net z zamówionymi przeze mnie częściami komputerowymi. Po otworzeniu zauważyłem, że płyta główna była prawdopodobnie już montowana w jakimś innym komputerze (świadczą o tym: woreczek na płytę odciśnięty dziesiątki razy, rozpakowana maskownica, brak naklejek, które na nowych płytach są przyklejone na slotach PCI/E i SATA, pogniecione/pozaginane instrukcje oraz ślady po śrubkach do mocowania w obudowie). Najbardziej jednak zdziwił mnie brak gniazda USB 3.0 - są piny w które można włożyć wtyczkę ale brak w okół nich obudowy (patrz zdjęcia poniżej). To ostatnie wygląda mi bardziej na wadę fabryczną niż winę sklepu.
Zdjęcie płyty ze strony producenta: http://i.imgur.com/8qxSSP3.jpg
Zdjęcie mojej płyty: http://i.imgur.com/NtIu1R3.jpg
Czy sklep może odmówić mi zwrotu pieniędzy jeśli odeślę produkt jako "zwrot 10 dniowy" np. z powodu tego, że płyta jest używana (przez nich!)?
|
| |
09-04-2013, 19:16
|
| Moderator | RE: Sklep internetowy morele.net zwrot 10 dniowy Cytat:
Napisał/a b6588863 Czy sklep może odmówić mi zwrotu pieniędzy jeśli odeślę produkt jako "zwrot 10 dniowy" np. z powodu tego, że płyta jest używana (przez nich!)? |
Niestety może, bo nie masz dowodu (protokół!) na to, że otrzymałeś płytę, która jest na dolnym foto, a nie górnym.
|
| |
09-04-2013, 19:36
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy morele.net zwrot 10 dniowy
Nieciekawa sprawa. Wydaje mi się, że usunięcie tego gniazda wymagało by lutowania lub usunięcia jakiegoś kleju, tak więc jedno i drugie pozostawiło by ślady.
Paczka była w stanie idealnym więc nie otwierałem przy kurierze co i tak by nic nie dało, ponieważ musiałby spędzić u mnie około godziny, żebym mógł otworzyć i sprawdzić wszystkie wysłane mi części.
Na stronie sklepu jest napisane coś takiego: Cytat:
Możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od daty zakupu przysługuje na zasadach opisanych w regulaminie punkty 14, 15, 16 oraz 17
Paczkę ze zwracanym towarem, należy odesłać, na adres: Morele.net - Zwroty, ul. Mogilska 120, 31-445 Kraków.
BARDZO PROSIMY NA PRZESYŁCE ZAMIEŚCIĆ INFORMACJE: „ZWROT 10DN”
Do produktu powinien być dołączony dokument zakupu (dotyczy tylko paragonów!), oraz oświadczenie odstąpienia od umowy. Nie dołączenie paragonu skutkuje niemożliwością dokonania zwrotu pieniędzy do czasu jego dostarczenia do serwisu.
| Cytat:
ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KLIENTA
14. Klient dokonujący zakupu jako konsument (tj. jako osoba fizyczna, która nabywa towar w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą), który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem sklepu Morele.net, niezależnie od formy dostawy lub odbioru towaru, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia wydania mu towaru stanowiącego przedmiot tej umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Sprzedawcy, przed upływem tego terminu, odpowiedniego oświadczenia klienta.
15. W razie skutecznego odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu albo oddzielnie - nie później jednak niż w terminie czternastu dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwracany towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument powinien zwrócić towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, z zastrzeżeniem zdania poprzedniego, jaki otrzymał. W szczególności powinien dołączyć wszelkie otrzymane wraz z towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania, itp. dokumenty (nie dotyczy dowodu zakupu). Zwracany towar należy bezpiecznie zapakować i dostarczyć do firmy Morele.net na adres głównego serwisu. Adres znajduje się w linku.
16. Zwrot uiszczonej przez klienta ceny towaru zostanie dokonany w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
17. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
a) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania
b) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą
c) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu
| |
| |
09-04-2013, 19:40
|
| Moderator | RE: Sklep internetowy morele.net zwrot 10 dniowy Cytat:
Napisał/a b6588863 nie otwierałem przy kurierze co i tak by nic nie dało, ponieważ musiałby spędzić u mnie około godziny, żebym mógł otworzyć i sprawdzić wszystkie wysłane mi części. |
W takim przypadku można zrobić foto i dołączyć do protokołu - trzeba się jednak wczesniej do odbioru przesyłki przygotować |
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § 14 dniowy zwrot Morele (odpowiedzi: 2) Dzień dobry,
kupiłem zestaw komputerowy w internetowym sklepie morele.net. Zakupiony komputer odebrałem w ich punkcie odbioru. Po około 10 dniach... | § Zwrot za przesyłke - sklep internetowy (odpowiedzi: 1) Witam,
Mam pytanie odnośnie wysłania do mnie maila z prośbą o zwrot kosztów nieodebranej przesyłki kurierskiej pobraniowej, od sklepu internetowego.... | § Morele.net zwrot 10 dniowy (odpowiedzi: 7) Zakupiłem podzespoły komputrowe wraz z uslugą złożenia w gotowy komputer w sklepie internetowym MOrele.net kurier dostarczyl zlozony komputer... | § Zwrot pieniędzy- sklep internetowy (odpowiedzi: 2) Witam.
Dnia 03.06.2012r (niedziela) złożyłem zamówienie na kwotę 250zł w sklepie internetowym, zajmującym się handlem artykułami wędkarskimi.... | § Sklep internetowy i zwrot kosztów zakupów (odpowiedzi: 2) Witam.
Jakiś miesiąc temu zakupiłem w pewnym sklepie internetowym (nie allegro ani ebay tylko całkiem inny sklep) kilka rzeczy.
Przy zakupie... | § Sklep internetowy a zwrot towaru (odpowiedzi: 3) Witam
Sytuacja jest następująca: istnieje sklep internetowy z opcją odbioru osobistego (i jest to opcja, która została wybrana). Procedura kupna... | | |