Producent, serrwis i mój komputer - Forum Prawne

 

Producent, serrwis i mój komputer

Witam, Mój komputer niestety zepsuł się, a że był na gwarancji to został zawieziony do serwisu. Po odebraniu go po kilku dniach nadal wykazywał oznaki niesprawności, wiec zawieziony został po raz drugi, sytuacja się powtórzyła ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
04-04-2007, 22:23  
oliviaczek
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Producent, serrwis i mój komputer

Witam,
Mój komputer niestety zepsuł się, a że był na gwarancji to został zawieziony do serwisu. Po odebraniu go po kilku dniach nadal wykazywał oznaki niesprawności, wiec zawieziony został po raz drugi, sytuacja się powtórzyła trzeci raz. Wadliwy jest jeden z podzespołów (jestem inżynierem komputerowym, więc stwierdzenie, co jest wadliwe, nie jest trudne), zresztą serwisant nie chce go wymienić bo jak to określił "musiałby wymienić pół komputera i kto za to zapłaci". Ale po użyciu mocnych argumentów komputer został kolejny raz serwisowany. Obecnie minął już ponad miesiąc od ostatniego serwisowania (sprawa się już toczy od stycznia). Serwisant twierdzi, że wysłał płytę główną do głównego serwisanta i ze do dotąd nie otrzymał odpowiedzi. Czy są jakieś ustalone prawnie terminy naprawy? Wydaje mi sie, po prostu, że użyty w moim komputerze podzespół nie był nowy i że serwisant w ogóle go nigdzie nie wysłał, czeka tylko na moją "olanie sprawy" lub propozycje wymiany podzespołów za zapłata? Czy mam szanse jakoś wyegzekwować wymianę wadliwych podzespołów?

Dziękuje za odpowiedź
oliviaczek jest off-line  
06-04-2007, 10:09  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.770
Domyślnie

Wszystko ma Pan opisane w gwarancji bo na tej podstawie Pan składał reklamacje i ona Pana obowiązuje oraz owego serwisanta. Jeśli nie spełnii zapisów owej gwarancji to bedzie można postawić mu zarzut niewywiązania się zobowiązań.

Istnieje też możliwość reklamacji jako towar niezgodny z umową, szczególy w co drugim prawie temacie w tym dziale... Opcja szukaj jakby co. Jest to oddzielne postepowanie reklamacyjne.
Colder jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Jak zgłosić komputer prywatny jako komputer firmowy? (odpowiedzi: 2) Witajcie, kilka dni temu założyłem jednoosobową działalność gospodarczą (usługi związane z it w internecie). Firma zarejestrowana jest w mieszkaniu,...
§ Producent bez rękojmi? (odpowiedzi: 1) Witam. Zamówiłam telefon Asus bezpośrednio od producenta (ze strony AsusShop). Wszystko fajnie dopóki nie okazało się, że telefon jest nadczuły,...
§ Komputer po naprawie gwarancyjnej ponownie nie działa. Komputer nie działa od samego (odpowiedzi: 11) Witam! Sprawa wygląda tak: Na początku września odebrałem zestaw komputerowy kupiony przez internet w sklepie morele.net. Okazało się jednak, że...
§ Producent żywności czy też nie (odpowiedzi: 3) Ostatnio umyśliłem sobie, że mógłbym pohandlować sokami owocowymi tłoczonymi z własnych lub/i zakupionych owoców. No i teraz mam dylemat kto jest...
§ Nieuczciwy producent kasetonów (odpowiedzi: 1) Witam. Mój problem związany z tytułem postu polega na mnogich zaniedbaniach ze strony producenta. 4 grudnia zamówiłam kasetony do firmy, które...
§ Firma u.h. A producent! (odpowiedzi: 8) Witam. Mam problem z reklamacja kolektorów słonecznych. 4 lata temu firma u.h. Zainstalowała mi solary na moim domu. W umowie widnieje gwarancja na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:40.