Netia problemy w centrali przyczyną zmniejszenia prędkości internetu - Forum Prawne

 

Netia problemy w centrali przyczyną zmniejszenia prędkości internetu

Witam Posiadam internet w neti od 5 lat. Stara umowa była na 6mb/s, natomiast nowa obowiązująca to "szybki internet max 20". Jak zapewniała pani konsultantka przez telefon że internet będzie maksymalny na jaki pozwala łącze ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-04-2013, 15:33  
hrabikk
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Netia problemy w centrali przyczyną zmniejszenia prędkości internetu

Witam
Posiadam internet w neti od 5 lat. Stara umowa była na 6mb/s, natomiast nowa obowiązująca to "szybki internet max 20". Jak zapewniała pani konsultantka przez telefon że internet będzie maksymalny na jaki pozwala łącze ale nie wyższy niż 20mb/s. Maksimum mojego łącza to 6mb/s.
Działał do tej pory(czyli jakieś 8 miesięcy) super tj 6,14 mb/s. Ostatnio prędkość spadła do 3,07 mb/s.
Po zgłoszeniu usterki Netia oświadczyła że operator macierzysty(Orange) ma przeciążoną centrale i w związku z tym mogą mi zaproponować 30% upustu na abonament czyli z 59,90 na około 45zł za miesiąc. Nie bardzo mi się to podoba, tym bardziej że naprawą usterki jest rozbudowa centrali a jak to w Polsce wiadomo że nie rozbudują tego z dnia na dzień.
Umowa była przedłużana telefonicznie, nie przysłali żadnego regulaminu ani aneksu do starej umowy.

Czy mogę wypowiedzieć umowe z winy operatora?
Z góry dziekuje za chęć pomocy
hrabikk jest off-line  
12-04-2013, 17:03  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Netia problemy w centrali przyczyną zmniejszenia prędkości internetu

Cytat:
Napisał/a hrabikk Zobacz post
Czy mogę wypowiedzieć umowe z winy operatora?
Nie. Wezwij ich do świadczenia usługi zgodnie z umową. Wskaż, że twoje łącze jest przygotowane na większe obciążenia ponieważ do tej pory miałeś abonament nie tylko na 6MB ale dodatkowo ostatnio (kiedy) podpisali z tobą aneks, którego nie mogliby podpisać, gdyby nie była możliwa jeszcze większa przepustowość. Wskaż, że przyznali się też do tego, że wina leży po ich stronie, więc reklamacja i żądanie jest zasadne. Podaj termin 14 dni i oznajmij, że po tym terminie brak świadczenia usługi zgodnie z umową będzie skutkował rozwiązaniem umowy z winy operatora.
nomnes jest off-line  
12-04-2013, 18:30  
piotr.techno
Stały bywalec
 
piotr.techno na Forum Prawnym
 
Posty: 2.104
Domyślnie RE: Netia problemy w centrali przyczyną zmniejszenia prędkości internetu

nic to nie da
piotr.techno jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ [Netia] Przeciążęnie centrali i niewywiązwywanie się z umowy. (odpowiedzi: 1) Witam, mój problem wygląda następująco; posiadam internet do 20mbps od netii. Do końca umowy zostało 5 miesięcy. Internet średnio chodził 3-8mbps i...
§ Netia za mała prędkość, odmowa zerwania umowy (odpowiedzi: 5) Witam, Otóż parę dni temu dzwoniłem do działu technicznego netii gdyż cały czas mam 4mb internet podczas gdy w umowie było 10mb. Okazało się, że...
§ Prędkość internetu (odpowiedzi: 3) Witam, mam krótkie pytanie. czy mój ISP pisząc w umowie że będę miał "prędkość ściągania w przypadku wolnych zasobów może dochodzić w do 12Mbit a...
§ Netia - zmiana prędkości na niższą bez wiedzy podstawą do zerwania umowy ?? (odpowiedzi: 10) Witam Jestem okropnie zbulwersowany dzisiejszym zajściem ale chciałbym spokojnie opowiedzieć co sie stało i zapytać o poradę a więc tak: Mam...
§ netia nie zwiększyła prędkości (odpowiedzi: 4) 2 lipca zamówiłem internet 20mb w Netii. 1 sierpnia mieli mi zwiększyć prędkość, ale tego nie zrobili. Zadzwoniłem do nich i powiedzieli mi, że mam...
§ TPSA/NETIA - problemy z umowa (kogo zatrudnia netia?!) (odpowiedzi: 3) Witam, Bardzo prosze o pomoc. W listopadzie zeszlego roku postanowilam przejsc z tpsa do netii i podpisac umowe o korzystanie z internetu....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:01.