Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu - Forum Prawne

 

Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Witam wszystkich. We wrześniu 2012, pomogłem mojej znajomej kupić na aukcji allegro laptopa firmy ASUS. Laptop uległ awarii nie spowodowanej przez użytkownika i został wysłany do serwisu ASUS. Serwis napisał taką oto notkę: "Sprzęt po ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
20-04-2013, 13:49  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Witam wszystkich.

We wrześniu 2012, pomogłem mojej znajomej kupić na aukcji allegro laptopa firmy ASUS.
Laptop uległ awarii nie spowodowanej przez użytkownika i został wysłany do serwisu ASUS. Serwis napisał taką oto notkę:

"Sprzęt po gwarancji - 3 miesiące lokalnej gwarancji na USA producenta. Uszkodzona pamięć RAM na płycie głównej i dysk twardy."

i za naprawę każe sobie płacić 1798 zł lub 218 zł za koszty diagnozy i wysyłki.

W regulaminie serwisu jest napisane, że jeżeli nie chcę aby sprzęt został naprawiony, to muszę opłacić koszty przesyłki itp. lub komputer zostanie ZUTYLIZOWANY.

Punkt 9. regulaminu: https://www.asus-europe.eu//customer/LANG/PL_terms.pdf

Moje pytania to:
1. Jeżeli nie dam żadnej odpowiedzi, że chcę zapłacić koszty naprawy lub koszty administracyjne, to czy serwis ma prawo zniszczyć moją własność? ( bo podejrzewam ze ten serwis stosuje praktyki niedozwolone i próbuje wyłudzić pieniądze poprzez nieznajomość moich praw konsumenta)?
2. Jeżeli uda mi się odzyskać laptopa, to jakie mam szanse na to aby mieć laptopa naprawionego na gwarancji przez sklep internetowy, który sprzedał mi towar przez allegro, lub odzyskać pieniądze w ramach rękojmi?

Pragnę dodać, że nie byłem w stanie ocenić, że laptop posiada tylko 3 miesięczną gwarancję, ponieważ sprzedawca nie dołączył żadnej karty gwarancyjnej, poza rachunkiem zn nazwą produktu.

Z góry dziękuję za pomoc.
feliks jest off-line  
20-04-2013, 14:00  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 10.808
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Czy komputer zakupiono w PL?
czy zakupiła go osoba od podmiotu gospodarczego?
Shocked jest on-line  
20-04-2013, 14:18  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Komputer kupiony w Polsce i kupiła go osoba prywatna od allegrowicza ( podejzewam że to poprostu inna forma sprzedaży tej spółki cywilnej), który również sprzedaje komputery na własnej stronie internetowej, jako spółka cywilna.
Z tym, że komputer nie przyszedł w oryginalnym opakowaniu tylko zawinięty w folię bombelkową i z wystawioną fakturą, podającą model laptopa, co teraz budzi podejrzenia.
feliks jest off-line  
20-04-2013, 14:20  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 10.808
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Sprawdź po serialu pochodzenie i historię komputera.
Shocked jest on-line  
20-04-2013, 14:38  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Jak to się ma do praw konsumenta? Czego mogę się domagać od sprzedawcy? Czy serwis ma prawo żądać ode mnie pieniędzy za diagnozę, jeżeli nie wiedziałem, że sprzęt nie ma gwarancji (pomimo,że został kupiony mniej niż rok temu) i że kraj pochodzenia to nie Polska, tylko USA?
feliks jest off-line  
20-04-2013, 14:41  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.319
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Cytat:
Napisał/a feliks Zobacz post
W regulaminie serwisu jest napisane, że jeżeli nie chcę aby sprzęt został naprawiony, to muszę opłacić koszty przesyłki itp. lub komputer zostanie ZUTYLIZOWANY.
To będą musieli kupić Ci nowy
cedwah jest off-line  
20-04-2013, 14:44  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
To będą musieli kupić Ci nowy

Czyli o to nie muszę się martwić, jeżeli nie podejmę żadnej decyzji. W takim wypadku będą mi musieli zwrócić komputer bez żadnych kosztów.
Czy dobrze rozumuję?

A co z tym sklepem, co mi sprzedał produkt (nie wiem czy to dobre słowo) niepełnowartościowy?
feliks jest off-line  
20-04-2013, 14:50  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.319
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Cytat:
Napisał/a feliks Zobacz post
Czy dobrze rozumuję?
Dobrze. Nie mają prawa niszczyć Twojej własności.

Cytat:
Napisał/a feliks Zobacz post
A co z tym sklepem, co mi sprzedał produkt (nie wiem czy to dobre słowo) niepełnowartościowy?
Z tego co zrozumiałem, komputer kupiła znajoma od osoby fizycznej, nie ze sklepu. Czy na FV, o której wspominasz w #3 są dane sprzedawcy?
cedwah jest off-line  
20-04-2013, 14:54  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Dobrze. Nie mają prawa niszczyć Twojej własności.



Z tego co zrozumiałem, komputer kupiła znajoma od osoby fizycznej, nie ze sklepu. Czy na FV, o której wspominasz w #3 są dane sprzedawcy?
Dane sprzedawcy są, również podany model zakupionego laptopa i w drugiej pozycji podany koszt za usługę kurierską.

Martwi mnie fakt, że komputer nie był opakowany w oryginalne opakowanie i według serwisu ma tylko 3-miesięcną gwarancję producenta, a nie roczną lub 2 letnią.
feliks jest off-line  
20-04-2013, 15:03  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Czy na FV, o której wspominasz w #3 są dane sprzedawcy?
Są dane sklepu a nie osoby prywatnej, więc jakie mam szanse w takim wypdaku?
feliks jest off-line  
20-04-2013, 15:03  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.319
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Jeśli więc dobrze teraz rozumiem, że zakup był od przedsiębiorcy, a znajoma nie kupiła komputera "na działaność gospodarczą" to należy złożyć reklamację sprzedawcy - na podstawie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej i zażądać wymiany lub naprawy.

Tu więcej informacji: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
20-04-2013, 15:06  
feliks
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Gwarancja serwisowa ASUS i rękojmia sklepu

Dziękuję serdecznie za pomoc. Teraz już wiem z której strony to ugryźć.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
feliks jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Gwarancja Serwisowa a Gwarancja Producenta (odpowiedzi: 5) Witam, czym się różni gwarancja serwisowa od gwarancji producenta, np. w przypadku telefonów komórkowych? Na Allegro są sprzedawane z taką i taką...
§ Gwarancja serwisowa a nowy właściciel (odpowiedzi: 18) Witam. Miesiąc temu sprzedałam używany (lekko ponad miesiąc) w pełni sprawny telefon, który zakupiłam wraz z gwarancją serwisową, którą otrzymałam od...
§ Asus-gwarancja! (odpowiedzi: 3) W 2011 roku zakupiłam monitor firmy Asus. Po czym w tym samym roku ekran się zepsuł, nagle wygasł i był cały czarny. Został on wysłany do naprawy i...
§ Asus Gwarancja (odpowiedzi: 6) Witam mam zapytanie jeżeli Asus nie ma napisanego w gwarancji w jakim czasie ma się odbyć to oni mają się ustosunkować do przepisu "6. Czas...
§ Asus serwis i gwarancja (odpowiedzi: 3) Witam wszystkich, opowiem krótką historię dotyczącą reklamacji laptopa ASUS, proszę o pomoc co dalej z tym zrobić. Komputer kupiłam w grudniu 2009...
§ Gwarancja ASUS (odpowiedzi: 2) Witam, zakupilem z drugiej reki plyte glowna firmy ASUS, jeden z najdrozszych modeli. Poprzedni wlasciciel kupil ja za granica, ale na terenie ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:57.