Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę - Forum Prawne

 

Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Mam problem z sprzedającym, a właściwie 2 problemy. Opis sytuacji: na aukcji kupiłam żelazko - bylo w 2 miejscach napisane,ze ma stopę ceramiczną i jest nowe. Przy dokonaniu zakupu podałam inny ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-04-2013, 09:12  
TaVia
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
Mam problem z sprzedającym, a właściwie 2 problemy.
Opis sytuacji:
na aukcji kupiłam żelazko - bylo w 2 miejscach napisane,ze ma stopę ceramiczną i jest nowe. Przy dokonaniu zakupu podałam inny adres niż w danych kontrahenta. Dostałam mail, wysłany przez serwis allegro o tym,że kupujący wybrał formę płatności i adres (był wskazany jeden).
Pani nie czyta maili, w ustawieniach mam zapisane 2 adresy, więc wysłała na niewłaściwy adres, kiedy paczka do niej wróciła, to zadzwoniła do mnie z pretensją i umówiłyśmy się,żeby już nie stwarzać nawzajem problemu,że ja dopłacę 10 zł (połowa przesyłki).
Po otrzymaniu towaru okazał się on niezgodny z opisem - stopa żelazka była nie ceramiczna, a stalowa. Żelazko stalowe już mam i chciałam kupić nowe z lepszą stopą. Do tego na jednej stronie jest małe pękniecie - nie znam się na żelazkach, ale uważam,że nie wpływa to na funkcjonalnośc przedmiotu, ani mi nie przeszkadza.

Problemy:

1. Teraz mam problem, ponieważ wystawiłam pismo, na jaki adres mam oddać towar - Pani odpisała,że żadne żelazko ode mnie nie przyjmię. Co jeszcze w tej kwestii mogę zrobić: wysłać towar znając,że będzie zwrot - albo odrazu zakładać sprawę sądową?

2. Na temat przesyłki - była to paczka pocztowa pryoretytowa, którą odebrała moja teściowa, a Pani napisała w następujący sposób - "Proszę mnie nie straszyć bo to ja zgłoszę sprawę do allegro, że
uszkodziła Pani żelazko (bądź poczta uszkodziła a Pani tego nie
sprawdziła przy odbiorze - więc i tak Pani wina)". Jak mam do tego podejść

3. Pani cały czas mnie nachodzi - wypisuje i wydzwania,żebym oddała jej jeszcze 28 zł, a kiedy powiedziałam,że ok oddam,to nagle cena przesyłki jaką mam oddać wzrosła jeszcze o 20 zł = 48zł. (a zapłaciłam już 20 zł normalnie i 10 zł za to,ze jej adresy pomyliły się, czyli łącznie 30 zł).

Proszę o poradę jak podejść do tej sprawy
TaVia jest off-line  
21-04-2013, 09:34  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

1 Bardzo podobne zachowanie Jak odzyskać pieniądze - nieuczciwi sprzedawcy na Allegro, zleceniodawcy, itp. Pozew cywilny.

2 xxxxxxxxxxxxxxxxxx
To pismo IMO świadczy, że wysłała już uszkodzony towar.
3 Nie płać, umowa była inna. Nie odpowiadaj na zaczepki w tym temacie, to "zasłona dymna" aby odwrócić Twoją uwagę od wady żelazka.
Mirr jest off-line  
21-04-2013, 10:17  
TaVia
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Dziękuję bardzo za odpowiedź, wczoraj już przeczytałam tą stronę, jedynie, tam sprzedawca przyjął towar, a mnie Pani poinformowała,że żelazka z powrotem nie przyjmie. Nie wiem czy wysyłać czy nie.

A co do tego drugiego wątku - Pan wspomniał o filmiku. Ja otwierałam paczkę z chłopakiem - czy mogę powiedzieć,że mam świadka? Czy zeznania chłopaka nie są wiarygodne w sądzie?
TaVia jest off-line  
21-04-2013, 16:18  
K0ras
Użytkownik
 
Posty: 92
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Chyba sobie żartujesz. Stosować nieuczciwe praktyki bo ktoś jest nieuczciwy?

Jeśli w sprawie poszkodowana chce się zasłaniać literą prawa to kłamstwo takie będzie głupotą, 1 co bym zrobił to poprosił o ten filmik więc potem co, będzie miała kręcić film?

Cytat:
1. Teraz mam problem, ponieważ wystawiłam pismo, na jaki adres mam oddać towar - Pani odpisała,że żadne żelazko ode mnie nie przyjmię. Co jeszcze w tej kwestii mogę zrobić: wysłać towar znając,że będzie zwrot - albo odrazu zakładać sprawę sądową?

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)
Kod:
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.


2.W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.

3.W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

Art. 8. 

1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2.Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3.Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4.Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Cytat:
Po otrzymaniu towaru okazał się on niezgodny z opisem - stopa żelazka była nie ceramiczna, a stalowa. Żelazko stalowe już mam i chciałam kupić nowe z lepszą stopą. Do tego na jednej stronie jest małe pękniecie - nie znam się na żelazkach, ale uważam,że nie wpływa to na funkcjonalnośc przedmiotu, ani mi nie przeszkadza.
Podstawy prawne masz.

Cytat:
2. Na temat przesyłki - była to paczka pocztowa pryoretytowa, którą odebrała moja teściowa, a Pani napisała w następujący sposób - "Proszę mnie nie straszyć bo to ja zgłoszę sprawę do allegro, że
uszkodziła Pani żelazko (bądź poczta uszkodziła a Pani tego nie
sprawdziła przy odbiorze - więc i tak Pani wina)". Jak mam do tego podejść

Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe
Kod:
Art. 74. 
3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
Art. 76. Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
[…]
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
Pozostaje Ci dowodzić, że w nieuszkodzonej paczce był uszkodzony towar.

Pamiętaj też o brzmieniu
ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
(Dz. U. z dnia 5 listopada 2003 r.)
Kod:
Art. 2
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Art. 7.
1.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu
dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Nie możesz się odnieść do tego przepisu ponieważ towar jest uszkodzony, a ryzyku uszkodzenia jest po stronie kupującego jeśli pośrednikiem jest profesjonalna firma kurierska. Tzn, w ustawie mowa jest o tym, że zwrócić musisz towar w stanie niezmienionym a jak widzisz tu jest problem.
K0ras jest off-line  
21-04-2013, 16:24  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

K0ras ty jesteś uczciwy i na Ciebie to nie podziała, ale oszust tak nie myśli, więc jest to skuteczne.

Cytat:
Napisał/a K0ras Zobacz post
ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
Nie ma tu zastosowania, relacja C2C.
Mirr jest off-line  
21-04-2013, 16:38  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Cytat:
K0ras ty jesteś uczciwy i na Ciebie to nie podziała, ale oszust tak nie myśli, więc jest to skuteczne.
Dlaczego sprzedawcę nazywasz oszustem?
 
21-04-2013, 16:44  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Dlatego:
Cytat:
Napisał/a TaVia Zobacz post
na aukcji kupiłam żelazko - bylo w 2 miejscach napisane,ze ma
Cytat:
Napisał/a TaVia Zobacz post
Po otrzymaniu towaru okazał się on niezgodny z opisem - stopa żelazka była nie ceramiczna, a stalowa.
stopę ceramiczną i jest nowe.
Cytat:
Napisał/a TaVia Zobacz post
Do tego na jednej stronie jest małe pęknieci
Cytat:
Napisał/a TaVia Zobacz post
"Proszę mnie nie straszyć bo to ja zgłoszę sprawę do allegro, że
uszkodziła Pani żelazko (bądź poczta uszkodziła a Pani tego nie
sprawdziła przy odbiorze - więc i tak Pani wina)"
Cytat:
Napisał/a TaVia Zobacz post
Pani odpisała,że żadne żelazko ode mnie nie przyjmię.
Cytat:
Napisał/a TaVia Zobacz post
Pani cały czas mnie nachodzi - wypisuje i wydzwania,żebym oddała jej jeszcze 28 zł, a kiedy powiedziałam,że ok oddam,to nagle cena przesyłki jaką mam oddać wzrosła jeszcze o 20 zł = 48zł. (a zapłaciłam już 20 zł normalnie i 10 zł za to,ze jej adresy pomyliły się, czyli łącznie 30 zł).
Mirr jest off-line  
21-04-2013, 16:50  
K0ras
Użytkownik
 
Posty: 92
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Cytat:
K0ras ty jesteś uczciwy i na Ciebie to nie podziała, ale oszust tak nie myśli, więc jest to skuteczne.
Nie o to chodzi. Chodzi o to, że sprawa pewnie zakończy się w sądzie więc chyba lepiej działać zgodnie z prawem i nie bawić się w oszustwa, nawet w jakiś tam sposób moralnie uzasadnione, czyż nie?

Cytat:
3. Pani cały czas mnie nachodzi - wypisuje i wydzwania,żebym oddała jej jeszcze 28 zł, a kiedy powiedziałam,że ok oddam,to nagle cena przesyłki jaką mam oddać wzrosła jeszcze o 20 zł = 48zł. (a zapłaciłam już 20 zł normalnie i 10 zł za to,ze jej adresy pomyliły się, czyli łącznie 30 zł).
Pani nie umie czytać więc to jej problem, że wysłała na zły adres, żadnych pieniędzy oddawać nie musisz.
K0ras jest off-line  
21-04-2013, 16:54  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

@MirrZastanów się, co wypisujesz...
Nie masz żadnych podstaw do nazywania sprzedawcy oszustem. Jesteś na forum prawnym, a nie w piaskownicy z kolegami - uzmysłów sobie to w koncu!
 
21-04-2013, 17:17  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Proszę nie stosuj nieuczciwej erystyki, rozwlekając temat.
Sprzedawca nie jest tu określony, nazywam po imieniu pewne zachowanie.

IMO Szanowna Pani Sprzedawczyni zdenerwowała się zwrotem przesyłki i dlatego wysłała inne żelazko niż było to w umowie, do tego wadliwe, załączając pismo gdzie właściwie przyznaje się do wysłania uszkodzonego towaru.
Psychologiczne zagranie złamie jej cwaniacką pewność i nie trzeba potem z takimi ludźmi latami ciągać się po sądach z drobna sprawą. Zaś pozostawienie tego jest lekkomyślnością, następną osobę skroi bardziej.
Mirr jest off-line  
21-04-2013, 17:37  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Cytat:
nazywam po imieniu pewne zachowanie.
Brednie.
 
21-04-2013, 17:52  
K0ras
Użytkownik
 
Posty: 92
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Cytat:
IMO Szanowna Pani Sprzedawczyni zdenerwowała się zwrotem przesyłki i dlatego wysłała inne żelazko niż było to w umowie, do tego wadliwe, załączając pismo gdzie właściwie przyznaje się do wysłania uszkodzonego towaru.
Gdzie to pismo?
K0ras jest off-line  
21-04-2013, 20:30  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Sprzedający wysłał niezgodny towar i wyłudza pieniądze za dodatkową przesyłkę

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
@MirrZastanów się, co wypisujesz...
dołączam się do apelu.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Allegro - towar niezgodny z opisem, sprzedający nie chce zwrócić pieniędzy (odpowiedzi: 6) Cześć. Kupiłem na allegro telefon, sprzedający napisał w opisie że jest w bardzo dobrym stanie a w mailu, ze wygląda jak nowy. Niestety po otrzymaniu...
§ Sprzedający wysłał uszkodzony towar i nie przyjmuje zwrotu (odpowiedzi: 11) Witam, 11.12.2013r. zamówiłem sprzęt elektroniczny na allegro, niestety nie działał, więc wysłałem maila do sprzedawcy, na którego nie odpowiedział....
§ Allegro towar niezgodny z opisem, sprzedający twierdzi, że tak (odpowiedzi: 9) Witam, Mój problem dotyczy zakupu z licytacji na Allegro. Kupiłam netbooka z tej oto aukcji IDEALNY SAMSUNG NC210 2x1.66/1GB/250GB GWARANCJA!...
§ Towar niezgodny z umową, brak kontaktu ze sprzedającym (odpowiedzi: 4) Dzień dobry. Mam problem ze sprzedającym o adresie: JOE Sp. z o.o. Złota 61 lok.100 00-819 Warszawa biuroidom@wp.pl Tel.: 0503300380 oraz
§ Allegro - zwrot pieniędzy od sprzedającego za nie wysłany towar (odpowiedzi: 7) Jakiś czas temu kupiłem coś na Allegro. Wpłata natychmiastowa. Po półtora tygodnia dostałem maila, że sprzedawca nie ma towaru i że mogę poczekać...
§ sprzedający z allegro nie chce wysłać mi opłaconej już przesyłki (odpowiedzi: 6) witam!! kupiłam jakiś czas temu buty na allegro, chwilkę po licytacji wpłaciłam pieniążki na konto tego sprzedającego!!! Gdy pare dni po kupnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:20.