06-04-2007, 13:31
|
| Początkujący | Nieodebranie towaru
Mam pytanie.
Złożyłam zamówienie na towar (osobiście w sklepie). Zapłaciłam zaliczkę, ale zaliczka była niska więc umówiłam się tak, że resztę dopłacę na drugi dzień. Na drugi dzień zadzwoniłam do firmy i powiedziałam że tego dnia jednak nie mogę dowieźć pieniędzy, że dowiozę na drugi dzień. Ale powiedziałam też telefonicznie, że dopóki nie doniosę reszty zaliczki, to żeby nie wysyłali zamówienia do fabryki. Powiedziano mi że dobrze, ale żebym resztę doniosła na następny dzień. Następnego dnia zadzwoniłam i powiedziałam że jednak rezygnuję z tego towaru całkowicie. Powiedziano mi że już nie mogę bo oni wysłali zamówienie.
Wiem oczywiście że zaliczkę straciłam ale czy w związku z rezygnacją grożą mi jakieś inne konsekwencje prawne z powodu niekupienia zamówionego towaru? I co mi grozi? Dziękuję z góry za udzielone informacje.
|
| |
06-04-2007, 17:46
|
| Początkujący |
Hmm
wiem, że to forum jest dla konsumentów poszkodowanych przez sprzedawców, a nie w celu ochrony tych co szkodzą sobie i innym... niemniej bardzo proszę o informacje..
Czy zapłacenie zaliczki i złożenie zamówienia to jest już forma umowy sprzedaży? Czy to jest przedwstępna umowa? Czy tu nastąpiło zerwanie umowy z mojej strony?
kwota nie jest jakoś strasznie wielka dla sklepu (600 zł a może nawet połowa z tego bo 200 na pewno mają do odzyskania, i kwotę marży którą sobie nakładają). A dla mnie to prawie cała pensja. Inne sklepy mają to samo połowę taniej. Dałam się po prostu nabrać |
| |
06-04-2007, 18:11
|
| Użytkownik |
na jakiej postawie zawarła Pani umowe? Ma Pani fakturę? Potwierdzenie przyjęcia zaliczki ?
|
| |
06-04-2007, 18:33
|
| Początkujący |
Pani sobie zapisała na papierze firmowym (opakowaniu) numer zlecenia, co ja zamawiam (jakie okulary), moje imię, nazwisko i kwota jaka jest do zapłacenia i jaką ja zapłaciłam. ja dostałam kawałek z tego papieru (świstek) z numerem zlecenia i kwota jaką zapłaciłam (zadatek) i jaką mam zapłacić. z pieczątką firmy.
Nie wiem czy ten papier to jest forma umowy? Czy to jest forma umowy ustnej? Jakie mi grożą konsekwencje za niezapłacenie za zamówiony towar?
|
| |
11-04-2007, 10:30
|
| Przyjaciel forum |
Jeśli jest to zadatek (bo w pierwszym poście napisała Pani, że zaliczka, a różnica jest zasadnicza), to w przypadku zerwania umowy przez Panią, traci Pani zadatek. I nic więcej. Utrata zadatku jest właśnie formą kary umownej za zerwanie umowy. Gdyby umowę zerwał sklep, to byłby zmuszony zwrócić Pani zadatek w podwójnej wysokości.
|
| |
11-04-2007, 19:24
|
| Początkujący |
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Mam nadzieję że nie będą mnie dręczyć telefonami bo na początku miałam ich kilkanaście w ciągu dnia.
W sumie na początku tez myślałam że to jest zaliczka bo tak to w sklepie zostało nazwane. Dopiero w domu na tym papierku zobaczyłam że to się nazywa zadatek. też są trochę nie fair, wprowadzając nieświadomego klienta w błąd.
Pozdrawiam serdecznie
|
| |
23-11-2012, 18:24
|
| Początkujący | RE: Nieodebranie towaru
witam ja mam problem tego typu. napisałem maila do pana czy posiada opone napisał że tak poprosiłem o wysłanie za pobranie za dwa dni dzwoni kurier ze jest dla mnie paczka ja powiedziałem że mnie nie ma w domu w tym momęcie bo nikt mnie nie poinformował że towar został wysłany powiedziałem że będe w piatek kurier powiedział ze ok (był to czwartek) po czym w piatek nikt sie nie odzywał ja nie wiedziałem jaka to firma we wtorek nastepnego tygodnia dzwoni do mnie pan który wysyłał że nie odebrałem przesyłki że kurier napisła że zadekalrowałem ze dobiore sam nie otrzymałem awiza ani potwierdzenia nic nie podpisałem kurierowi i pan od opony chce zebym mu zwrocił za koszty wysylki (60zł) kiedy ja mowie jaka jest sytuacja on mowi ze kurier napisał ze ja tak deklarowałem. co mam zrobić w tej sytuacji?
|
| |
23-11-2012, 18:48
|
| Moderator | RE: Nieodebranie towaru
Nie potrafię ocenić Waszych ustaleń co do terminów, ale jeśli kurier dostarczył oponę w terminie i nie została odebrana, to można to potraktować jako odstąpienie od umowy i sprzedawca słusznie domaga się zwrotu kosztów przesyłki.
|
| |
23-11-2012, 20:41
|
| Początkujący | RE: Nieodebranie towaru Cytat:
Napisał/a cedwah Nie potrafię ocenić Waszych ustaleń co do terminów, ale jeśli kurier dostarczył oponę w terminie i nie została odebrana, to można to potraktować jako odstąpienie od umowy i sprzedawca słusznie domaga się zwrotu kosztów przesyłki. |
jeśli by napisał sprzedawca ze paczka nadana to po pierwsze po drugie kurier powinien nie zastając nikogo pozostawic awizo a tu nic.
|
| |
30-12-2016, 12:43
|
| Początkujący | RE: Nieodebranie towaru
Witam, mam podobny kłopot jak Marta_30 i proszę o (po)radę:
Byłam na badaniu wzroku i doborze okularów. Wpłaciłam zadatek(lub zaliczkę -na kwitku jest informacja "wpłacono" oraz "pozostało do zapłaty") w wysokości 50 zł i informacją ustną, że w przeciągu 2 dni będą do odebrania.
Po kilku godzinach okazało się, że w konkurencyjnym salonie mogę mieć identyczne zamówienie tego samego dnia za kwotę o kilkaset niższa. Od razu zadzwoniłam do pierwszego optyka, żeby zrezygnować z zamówienia, nie odbierali. Skuszona atrakcyjną ofertą -kupiłam, zapłaciłam i odebrałam. Wysłałam również mejla do pierwszego optyka z informacją o chęci rezygnacji-zero odzewu.
No i teraz pytanie -czy muszę odebrać drugą parę okularów(tą zamówiona jako pierwszą)? Z wiadomych powodów nie chcę. Już mi nie żal tej zaliczki /zadatku, tylko chcę uniknąć innych konsekwencji.
|
| | | |