Wadliwy produkt - Forum Prawne

 

Wadliwy produkt

Witam. Dnia 21.04.2013r zakupiłem w rtv agd tableta który ma być prezentem komunijnym. W sklepie tablet działał wszystko było z nim ok. Tablet nie był rozpakowywany po powrocie do domu aż do dziś. Dziś okazało ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-05-2013, 22:24  
cedec
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Wadliwy produkt

Witam. Dnia 21.04.2013r zakupiłem w rtv agd tableta który ma być prezentem komunijnym. W sklepie tablet działał wszystko było z nim ok. Tablet nie był rozpakowywany po powrocie do domu aż do dziś. Dziś okazało się że tablet nie działa ma uszkodzone oprogramowanie co uniemożliwia użytkowanie go. Czy jest opcja wymiany w sklepie na nowy czy jedynie oddanie go na gwarancje ? Nie było by problemu z oddaniem na gwarancje gdyby nie gonił mnie czas. Pozdrawiam.
cedec jest off-line  
03-05-2013, 22:51  
FreeG
Przyjaciel forum
 
FreeG na Forum Prawnym
 
Posty: 8.463
Domyślnie RE: Wadliwy produkt

Zawsze masz możliwość reklamowania - z tytułu gwarancji (jeśli producent przewidział taką możliwość, opcja mniej korzystna) lub z tytułu ustawy, co polecam.

Przy umowach sprzedaży, w których kupującym jest osoba fizyczna, a sprzedającym przedsiębiorca, obowiązują zapisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r..

Jeśli towar posiada wady, konsument ma prawo go reklamować jako niezgodny z umową. W tym celu dostarcza reklamowany towar do sklepu, w którym go kupował, dołączając odpowiednie pismo zawierające opis wad i swoje żądania (naprawa lub wymiana). Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji - uznaje lub odrzuca jej zasadność, informując o swoim stanowisku w ciągu 14 dni.

Konsument może reklamować zakupiony przez siebie towar w okresie dwóch lat od momentu wydania, pod warunkiem, że zgłosi wadę w przeciągu dwóch miesięcy od chwili, kiedy ją wykrył.
FreeG jest off-line  
04-05-2013, 22:19  
cedec
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Wadliwy produkt

Dziękuje za odpowiedz.

Dziś po wizycie w sklepie okazało się że usterka jest im znana i jest to wina producenta.

Towar dzięki uprzejmości kierowniczki został od ręki wymieniony na nowy.

Pozdrawiam.
cedec jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wadliwy produkt (odpowiedzi: 4) Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum więc wybaczcie jeśli wybrałem zły dział. Sprawa wygląda tak. Dzisiaj rano kupiłem myszkę do komputera,...
§ Wadliwy produkt KUBEK (odpowiedzi: 4) Witam mam pytanie zakupiliśmy w EMPIKU kubeb ze śmiesznym napisem na opakowaniu jest napisane że można używać w zmywarkach i mikrofalach. Tymczasem...
§ Wadliwy produkt (odpowiedzi: 1) Witajcie, Jestem nowy na forum i chciałem się poradzić w sprawie wadliwego telefonu który się ciągle psuje. Telefon zakupiłem 2 lata temu po...
§ Wadliwy produkt, a raty (odpowiedzi: 5) Witam. Przeczytałam wiele wątków na forum, ale nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania. Wczoraj (tj. 26.07.2015) zakupiliśmy na raty iPhone 5s w...
§ Kupilem wadliwy produkt !!!! (odpowiedzi: 1) Witam kupilem radio cd z nawigacją do fiata stilo z tym ze radio przyszlo mi uszkpdzone a na stronie opisywali jako nieuszkodzone w bdb stanie ...mam...
§ Wadliwy produkt - reklamacja (odpowiedzi: 4) Zwracam sie z prosba o pomoc/porade w zwiazku z reklamacja produktu ktory zakupilam niecaly miesiac temu, zgloszenie reklamacji jest o tyle trudne,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:16.