10-05-2013, 15:01
|
| Początkujący | Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Witam!
Opisze po krótce problem.
Zamówiłem w sklepie internetowym myszkę komputerową (ponad 120zl) razem z kolegą który tez wziął myszkę (400zl). Jego myszka ulegla awarii on był skłonny wziąć pieniadze jako zwrot konsumencki. Moja myszka po miesiącu zaczęła szwankować. Wysłałem ją do sklepu, dokładnie 1 miesiąc i 7 dni temu. Po 2 tygodniach i braku informacji postanowiłem do nich zadzwonić. Powiedziano mi, że jeszcze serwis im nie dał znać, że pod koniec dnia dostanę informacje na maila. Minął kolejny tydzien, dzwonie, uzyskuje informacje ze do końca tygodnia będzie wszystko jasne. Czekam zatem, jak można się domyślić bezskutecznie, tydzień temu zadzwoniłem znowu spytać o co chodzi, dowiedziałem się, że zostaną mi zwrócone pieniądze. Ja odparłem, że żądam wymiany towaru na nowy lub jego naprawy, ponieważ nie opłaca mi się zwrot pieniędzy gdyż nie dość, że płaciłem za wysyłkę to odsyłałem na swój koszt i mi się to nie kalkuluje. Dostałem informacje, że za tydzień, tj. dziś będzie informacja odnośnie naprawy lub wymiany. Dzwoniłem jakiś kwadrans temu i znowu mi powiedziano, że dostanę zwrot pieniędzy, ale ja nie chcę pieniędzy, ja chcę naprawioną lub nową myszkę. I znów stara gadka, proszę poczekać tydzień, tym razem na pewno dostana odpowiedz z serwisu.
I tu pytanie. Co mam zrobić? Czy przysługuje mi możność otrzymania nowej lub naprawionej myszki? Dziś planowałem się wybrać do UOKiK, rzecznik przyjmuje tylko we wtorki i piątki, niestety z powodu studiów nie mogłem iść. Może Państwo mi pomożecie i powiecie co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony lub nowy towar, którego tak usilnie nie chcą mi dać.
Pozdrawiam
|
| |
10-05-2013, 15:11
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Nie opisałeś swojego problemu dokładnie. Co to znaczy "wysłałeś ją do sklepu"? Zareklamowałeś z tytułu gwarancji czy niezgodności towaru z umową? Obie myszki kupowałeś na siebie?
|
| |
10-05-2013, 15:13
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy Cytat:
Napisał/a tomek1491 Po 2 tygodniach i braku informacji postanowiłem do nich zadzwonić. Powiedziano mi, że jeszcze serwis im nie dał znać, że pod koniec dnia dostanę informacje na maila. Minął kolejny tydzien, dzwonie, uzyskuje informacje ze do końca tygodnia będzie wszystko jasne.
(...)
nie opłaca mi się zwrot pieniędzy gdyż nie dość, że płaciłem za wysyłkę to odsyłałem na swój koszt i mi się to nie kalkuluje. |
Jeśli reklamacja została złożona prawidłowo, na podstawie ustawy, to sklep przekroczył termin i uznał żądania za uzasadnione. Możesz więc na pdst. art. 8 ust. 3. wysłać pismo poleconym ZPO wzywające do realizacji złożonej reklamacji i wydania urządzenia zgodnego z umową. Wyznaczyć termin.
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego: - Przepis prawny:
Art. 8
1. (...)
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. |
| |
10-05-2013, 15:16
|
| Początkujący | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Juz poprawiam, reklamacja z tytułu gwarancji. Obie myszki kupione na jedne dane. tzn wspolne zakupy na jedno konto. Najpierw jedna zostala odeslana do sklepu jako zwrot ktory przysluguje w ciagu 10 dni. A druga, moja ze względu na problemy techniczne została zareklamowana z tytułu gwarancji.
|
| |
10-05-2013, 15:19
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Czyli obowiązują Cię zapisy gwarancji (łącznie z terminami), a nie ustawy - tam szukaj odpowiedzi.
|
| |
10-05-2013, 15:23
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Na przyszłość proponuję reklamować towar z tytułu niezgodności z umową i na warunkach ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
W tej chwili nikt Ci nie pomoże nie znając zapisów dotyczącej Ciebie gwarancji producenta, a nawet jeśli ją udostępnisz nie wiem czy komuś będzie się chciało dokładnie z nią zapoznawać.
|
| |
10-05-2013, 15:28
|
| Początkujący | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
W formularzu reklamacji wypelnialem nazwę produktu, numer seryjny, datę zakupu oraz opis usterki. Nie znam sie na prawie więc nie wiem czy taki formularz dotyczy reklamacji z tytułu niezgodnosci z umową czy z tytułu gwarancji producenta. W formularzu nie ma tego wprost napisanego.
|
| |
10-05-2013, 15:31
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Pokaż formularz, zakryj swoje dane.
|
| |
10-05-2013, 15:33
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Zapisy z gwarancji nie mogą być sprzeczne z prawem.
Wytycznych co do gwarancji Szukaj w uchwale pełnego składu Izby Cywilnej i Administracji Sądu Najwyższego z dnia 30 grudnia 1988 r., III CZP 48/88, OSN 1989, nr 3., poz. 36 Roszczenie o wymianę rzeczy przysługuje uprawnionemu, jeżeli naprawa rzeczy byłaby tak długotrwała, że z praktycznego punktu widzenia przerwa w korzystaniu z rzeczy oznaczałaby pozbawienie nabywcy korzystania z rzeczy, co jest nie do pogodzenia z celem umowy sprzedaży. Długotrwałe lub kilkakrotne naprawy, które przez dłuższy okres uniemożliwiają nabywcy korzystanie z rzeczy, należy traktować jako mające swoje źródło w nieusuwalnej wadzie. Zastrzeżona w postanowieniach gwarancyjnych liczba napraw nie może pozbawiać nabywcy korzystania z rzeczy, co ma miejsce wówczas, gdy naprawy się przedłużają.
Zasadność roszczenia kupującego o wymianę rzeczy wadliwej - zamiast naprawy rzeczy - na wolną od wad fizycznych nie uprawnia zobowiązanego do żądania dopłaty z racji wzrostu cen. Kupującemu w każdym razie przysługuje roszczenie o wymianę rzeczy, jeżeli naprawa przywracająca możliwość normalnego z niej korzystania zgodnie z przeznaczeniem jest niemożliwa w terminie dwóch tygodni. Również okoliczność, że postanowienia gwarancyjne nie przewidują wymiany rzeczy wadliwej, lecz jedynie naprawę wszystkich lub większości jej elementów, nie pozbawia nabywcy roszczenia o wymianę rzeczy, jeżeli rzecz nie może być naprawiona w ciągu dwóch tygodni. |
| |
10-05-2013, 15:34
|
| Początkujący | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Nie mam wglądu do formularza, po prostu na stronie sklepu jest takie okienko. |
| |
11-05-2013, 00:57
|
| Początkujący | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
Rzecznik powiedział mi "wez kase ta stówa nie jest warta zachodu"
|
| |
11-05-2013, 01:22
|
| Zbanowany | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
@Shocked
Po przytoczonym orzeczeniu sytuacja prawna istotnie zmieniła się, wskutek czego także zmieniła sytuacja z udzieleniem gwarancji na towar.
@tomeka491
W świetle ustawy o szczególnych warunkach... jeżeli naprawa lub wymiana towaru są niemożliwe lub nadmiernie kosztowne, konsumentowi przysługuje zwrot pieniędzy.
W przypadku zakupu przez internet sprzedawca ma zwrócić koszty transportu w obie strony.
|
| |
11-05-2013, 07:52
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy
@natalie-s1959.
Nadal w warunkach gwarancji dopuszcza się naprawy ponad 14 dni, nadal wymaga się iluś napraw istotnych przed wymianą, nadal dopuszcza stosowanie części serwisowych regenerowanych i uzależnia termin rozpatrzenia od uzyskania opinii np producenta (gdy gwarantem jest importer).
Przytoczone orzeczenie wyznaczyło kierunek, który nadal jest ignorowany przez gwarantów.
|
| | | |