Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy - Forum Prawne

 

Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Witam! Opisze po krótce problem. Zamówiłem w sklepie internetowym myszkę komputerową (ponad 120zl) razem z kolegą który tez wziął myszkę (400zl). Jego myszka ulegla awarii on był skłonny wziąć pieniadze jako zwrot konsumencki. Moja myszka ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
10-05-2013, 15:01  
tomek1491
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Witam!
Opisze po krótce problem.
Zamówiłem w sklepie internetowym myszkę komputerową (ponad 120zl) razem z kolegą który tez wziął myszkę (400zl). Jego myszka ulegla awarii on był skłonny wziąć pieniadze jako zwrot konsumencki. Moja myszka po miesiącu zaczęła szwankować. Wysłałem ją do sklepu, dokładnie 1 miesiąc i 7 dni temu. Po 2 tygodniach i braku informacji postanowiłem do nich zadzwonić. Powiedziano mi, że jeszcze serwis im nie dał znać, że pod koniec dnia dostanę informacje na maila. Minął kolejny tydzien, dzwonie, uzyskuje informacje ze do końca tygodnia będzie wszystko jasne. Czekam zatem, jak można się domyślić bezskutecznie, tydzień temu zadzwoniłem znowu spytać o co chodzi, dowiedziałem się, że zostaną mi zwrócone pieniądze. Ja odparłem, że żądam wymiany towaru na nowy lub jego naprawy, ponieważ nie opłaca mi się zwrot pieniędzy gdyż nie dość, że płaciłem za wysyłkę to odsyłałem na swój koszt i mi się to nie kalkuluje. Dostałem informacje, że za tydzień, tj. dziś będzie informacja odnośnie naprawy lub wymiany. Dzwoniłem jakiś kwadrans temu i znowu mi powiedziano, że dostanę zwrot pieniędzy, ale ja nie chcę pieniędzy, ja chcę naprawioną lub nową myszkę. I znów stara gadka, proszę poczekać tydzień, tym razem na pewno dostana odpowiedz z serwisu.

I tu pytanie. Co mam zrobić? Czy przysługuje mi możność otrzymania nowej lub naprawionej myszki? Dziś planowałem się wybrać do UOKiK, rzecznik przyjmuje tylko we wtorki i piątki, niestety z powodu studiów nie mogłem iść. Może Państwo mi pomożecie i powiecie co mam zrobić żeby otrzymać naprawiony lub nowy towar, którego tak usilnie nie chcą mi dać.

Pozdrawiam
tomek1491 jest off-line  
10-05-2013, 15:11  
Andrrew
Użytkownik
 
Posty: 52
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Nie opisałeś swojego problemu dokładnie. Co to znaczy "wysłałeś ją do sklepu"? Zareklamowałeś z tytułu gwarancji czy niezgodności towaru z umową? Obie myszki kupowałeś na siebie?
Andrrew jest off-line  
10-05-2013, 15:13  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Cytat:
Napisał/a tomek1491 Zobacz post
Po 2 tygodniach i braku informacji postanowiłem do nich zadzwonić. Powiedziano mi, że jeszcze serwis im nie dał znać, że pod koniec dnia dostanę informacje na maila. Minął kolejny tydzien, dzwonie, uzyskuje informacje ze do końca tygodnia będzie wszystko jasne.
(...)
nie opłaca mi się zwrot pieniędzy gdyż nie dość, że płaciłem za wysyłkę to odsyłałem na swój koszt i mi się to nie kalkuluje.
Jeśli reklamacja została złożona prawidłowo, na podstawie ustawy, to sklep przekroczył termin i uznał żądania za uzasadnione. Możesz więc na pdst. art. 8 ust. 3. wysłać pismo poleconym ZPO wzywające do realizacji złożonej reklamacji i wydania urządzenia zgodnego z umową. Wyznaczyć termin.

USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego:
Przepis prawny:
Art. 8
1. (...)
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
FreeG jest off-line  
10-05-2013, 15:16  
tomek1491
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Juz poprawiam, reklamacja z tytułu gwarancji. Obie myszki kupione na jedne dane. tzn wspolne zakupy na jedno konto. Najpierw jedna zostala odeslana do sklepu jako zwrot ktory przysluguje w ciagu 10 dni. A druga, moja ze względu na problemy techniczne została zareklamowana z tytułu gwarancji.
tomek1491 jest off-line  
10-05-2013, 15:19  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Czyli obowiązują Cię zapisy gwarancji (łącznie z terminami), a nie ustawy - tam szukaj odpowiedzi.
FreeG jest off-line  
10-05-2013, 15:23  
Andrrew
Użytkownik
 
Posty: 52
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Na przyszłość proponuję reklamować towar z tytułu niezgodności z umową i na warunkach ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
W tej chwili nikt Ci nie pomoże nie znając zapisów dotyczącej Ciebie gwarancji producenta, a nawet jeśli ją udostępnisz nie wiem czy komuś będzie się chciało dokładnie z nią zapoznawać.
Andrrew jest off-line  
10-05-2013, 15:28  
tomek1491
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

W formularzu reklamacji wypelnialem nazwę produktu, numer seryjny, datę zakupu oraz opis usterki. Nie znam sie na prawie więc nie wiem czy taki formularz dotyczy reklamacji z tytułu niezgodnosci z umową czy z tytułu gwarancji producenta. W formularzu nie ma tego wprost napisanego.
tomek1491 jest off-line  
10-05-2013, 15:31  
FreeG
Przyjaciel forum
 
Posty: 8.465
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Pokaż formularz, zakryj swoje dane.
FreeG jest off-line  
10-05-2013, 15:33  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 14.864
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Zapisy z gwarancji nie mogą być sprzeczne z prawem.
Wytycznych co do gwarancji Szukaj w uchwale pełnego składu Izby Cywilnej i Administracji Sądu Najwyższego z dnia 30 grudnia 1988 r., III CZP 48/88, OSN 1989, nr 3., poz. 36

Roszczenie o wymianę rzeczy przysługuje uprawnionemu, jeżeli naprawa rzeczy byłaby tak długotrwała, że z praktycznego punktu widzenia przerwa w korzystaniu z rzeczy oznaczałaby pozbawienie nabywcy korzystania z rzeczy, co jest nie do pogodzenia z celem umowy sprzedaży. Długotrwałe lub kilkakrotne naprawy, które przez dłuższy okres uniemożliwiają nabywcy korzystanie z rzeczy, należy traktować jako mające swoje źródło w nieusuwalnej wadzie. Zastrzeżona w postanowieniach gwarancyjnych liczba napraw nie może pozbawiać nabywcy korzystania z rzeczy, co ma miejsce wówczas, gdy naprawy się przedłużają.

Zasadność roszczenia kupującego o wymianę rzeczy wadliwej - zamiast naprawy rzeczy - na wolną od wad fizycznych nie uprawnia zobowiązanego do żądania dopłaty z racji wzrostu cen. Kupującemu w każdym razie przysługuje roszczenie o wymianę rzeczy, jeżeli naprawa przywracająca możliwość normalnego z niej korzystania zgodnie z przeznaczeniem jest niemożliwa w terminie dwóch tygodni. Również okoliczność, że postanowienia gwarancyjne nie przewidują wymiany rzeczy wadliwej, lecz jedynie naprawę wszystkich lub większości jej elementów, nie pozbawia nabywcy roszczenia o wymianę rzeczy, jeżeli rzecz nie może być naprawiona w ciągu dwóch tygodni.
Shocked jest off-line  
10-05-2013, 15:34  
tomek1491
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Nie mam wglądu do formularza, po prostu na stronie sklepu jest takie okienko.
tomek1491 jest off-line  
11-05-2013, 00:57  
tomek1491
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

Rzecznik powiedział mi "wez kase ta stówa nie jest warta zachodu"
tomek1491 jest off-line  
11-05-2013, 01:22  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

@Shocked
Po przytoczonym orzeczeniu sytuacja prawna istotnie zmieniła się, wskutek czego także zmieniła sytuacja z udzieleniem gwarancji na towar.

@tomeka491
W świetle ustawy o szczególnych warunkach... jeżeli naprawa lub wymiana towaru są niemożliwe lub nadmiernie kosztowne, konsumentowi przysługuje zwrot pieniędzy.
W przypadku zakupu przez internet sprzedawca ma zwrócić koszty transportu w obie strony.
natalie-s1959 jest off-line  
11-05-2013, 07:52  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 14.864
Domyślnie RE: Reklamacja towaru - chcę wymiany towaru na nowy

@natalie-s1959.
Nadal w warunkach gwarancji dopuszcza się naprawy ponad 14 dni, nadal wymaga się iluś napraw istotnych przed wymianą, nadal dopuszcza stosowanie części serwisowych regenerowanych i uzależnia termin rozpatrzenia od uzyskania opinii np producenta (gdy gwarantem jest importer).

Przytoczone orzeczenie wyznaczyło kierunek, który nadal jest ignorowany przez gwarantów.
Shocked jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja, brak możliwości naprawy i wymiany towaru na identyczny nowy. (odpowiedzi: 28) Witam, zmierzyłem się z przykrą rzeczywistością podczas reklamacji u producenta walizek/plecaków/torebek - firmą Samso....te. Około 1 roku od...
§ Reklamacja i brak możliwości wymiany towaru na nowy (odpowiedzi: 17) Problem dotyczy odtwarzacza DVD Manta 070 (cena ok 250zł). W skrócie. Zakup 1 sierpnia 2013r. Sprzęt zepsuł się 1 listopada 2013. W serwisie...
§ Niezgodność towaru z umową. Czy serwis może odmówić wymiany towaru na nowy? (odpowiedzi: 1) Witam, mam pytanie, czy w przypadku reklamacji towaru na podstawie niezgodności towaru z umową, serwis może odmówić wymiany towaru na nowy, tłumacząc...
§ sklep internetowy-nie chcą uznać wymiany towaru (odpowiedzi: 2) Witam, odesłałam do sklepu internetowego zakupiony towar celem wymiany. Dołączyłam oryginał paragonu. Wysyłając w pośpiechu, nie skserowałam....
§ Reklamacja towaru kupionego przez internet - żądanie wymiany na nowy (odpowiedzi: 19) W poraniku na forum czytam, że: "...W obecnym stanie prawnym Konsument może złożyć reklamację albo z tytułu gwarancji (jeśli taka gwarancja jest...
§ Mogę ządać wymiany towaru na nowy?? (odpowiedzi: 1) Witam mam problem z pewnym serwisem telefonow komórkowych. Oddawalem telefon na gwarancje juz 2 razy i usterka nie zostala usunieta telefon ukonczy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:33.